Åsikter om dessa raser...

Sv: Åsikter om dessa raser...

inte fläckar inte prickar, inte amstaff :rofl:
Tiken är röd ;)
Och förmodligen skulle många avråda från rasen då den har en del mentalitetsproblem (pga en del uppfödare, verar vara lite bråk mellan uppfödare och inom rasklubben så att säga ;) )

Talar nu bara från egna upplevelser och erfarenheter av raserna.

- Perro De Agua Español
Ingen erfarenhet.

- Dalmatiner
Mkt liten erfarenhet. Upplever inte dalmatinern som en sund ras. Dessutom ofta ganska osäker. Jag skulle inte skaffa mig en dalmatiner.

- Dansk Svensk Gårdshund
Medelmkt erfarenhet. Ganska sund hund, medelaktiv. Ingen JR men ändå en relativt aktiv hund som ffa vill vara med.

- Australian Shepherd
Liten erfarenhet. Aktiv brukshund. Ingen ras man har som sällskapshund i första hand. Lite stressad upplever jag att den brukar vara, men det kanske har att göra med att den i dessa fall hamnat hos fel människor. Gudomligt vacker men som sagt en hund som lämpar sig bäst för regelbunden träning.

Kul att ni hittat er vovve :)! Som jag förstått det är det en vuxen hund. Hur gammal är den? Ser fram emot att se henne!

Inte vuxen, en 4-månaders. Hon verkar helfestlig och kommer förmodligen bli en mkt trevlig allround-kompis :)

Åh en pinscher:love: tittade på sådana när jag letade hund men det blev en aussie i stället

Nu ska jag och bunkra upp med foder, leksaker, skålar, klotång, biabädd osv.......
:banana: vad kul!!!!!!!!!!!!

Imorrn tidigt som sjutton börjar vi resa till våran nya familjemedlem :) På söndag skall hon hämtas, rapporterar sen med bilder hur allt gått :banana:

nu är hon här....
speeda_19078106.jpg

Behöver jag tillägga att hon är sjövild och att jag har fullt upp? :rofl: :love:

Hon kallas Speeda men borde nog kallas DAMP....

Grattis! Gud vad kul!
Har hon hälften så mycket energi som min så har du att göra. :angel::D
Dom har damp, men fasen så härliga hundar! :love:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 983
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hur många rastrådar klara Buke av? 🙄 Vi är en familj på snart fem personer som börjar bli lite sugna på hund, eller i alla fall jag och...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
11 639
Senast: Guldaskig
·
Hundavel & Ras Jag hjälper en bekant att välja ras för framtida hundköp och behöver lite tips :) De har haft hund innan, världens snällaste lugnaste...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 568
Senast: Sezziyanen
·
Hundavel & Ras Hur har ni valt hundras? Varför just den? Känner ni i efterhand att det kanske inte var "er ras"? Och vilken ras passar då mig/oss tro...
Svar
16
· Visningar
1 646
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka