Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har, med ETT undantag, bara stött på trevliga dallar under alla mina år med rasen (och jag har träffat MÅNGA dallar under de åren, både i hemmiljö och på diverse utställningar/andra tillställningar)
Aggression har jag aldrig stött på öht, finns säkert hoss vissa individer men de tillhör isf undantagen (finns ju hoss vissa individer inom alla raser)
.
Angående DanskSvensk gårdshund, är nojjig över det där faktat att dom inte vill vara själv. Innebär det att man inte ens kan åka och handla en timme eller så? ( ensamhetsträning innan såklart) Det framförs som att rasen inte kan vara själv alls? Stämmer det?
Som ni vet spanar vi hund, vi var bestämda på flat men tvekar nu igen och vill utforska fler raser (detta evighetsprojekt och djungel...)
Dessa raser undrar jag över, ni som har erfarenhet av deras mentalitet och hälsa/ohälsa, avel.... går det hitta bra exemplar? Vart? osv. (OBS! PM:a om ni ska tipsa om kennel)...
- Perro De Agua Español
- Dalmatiner
- Dansk Svensk Gårdshund
- Australian Shepherd
Vi vill ha en familjehund som gillar aktivering, kurser, promenader, aktivering i skogen osv. Är dock inte intresserad av utställning, att ställa själv dvs.
Kommer säkert på fler raser jag vill veta mer om...
Det är en ras jag kikat mkt på tidigare främst under 2003-2004. Det är en TIKoch den är medelstor och korthårig.