• Avel
  • Trådstartare Trådstartare sandystar
  • Startdatum Startdatum
S

sandystar

Hej jag leter lite fakta efter Artist men hitter inget är det någon som vet något? hur han ser ut? vad han lämnar för avkommor osv gärna bild.. :bump:

Sv: Artist?

Har träffat på en avkomma av honom. Ganska liten, och rätt istadig/besvärlíg.

Jag vet inte om det är representativt för hingstens avkommor över lag.

ok vad var det för färg på den? har för mig att Artist är svett fux men är inte alls säker.ingen annan som vet?

Det finns ett sto som heter Caprice som är E. Artist och går 1.50 hoppning.

Min moster har fött upp en häst efter artist. men jag var liten då. men har sett han nu... är väl åtta tror jag och hoppar är bra i dressyr. men han är bara en och sextio. Men hoppa kan han...

//ase

du kan maila mig på 8703soek@gymnasiet.uddevalla.se

så kan du få bilder på avkomman...

Senast ändrad av en moderator:

Jag lät betäcka mitt sto med Artist förra året, men hon blev tyvärr inte dräktig.

Artist har tävlat svår internationell hoppning med Peter Eriksson. De vann också SM 1994. Sedan exporterades han till Norge, men kom tillbaka till Sverige efter ett par år.

Artist är mörkfux och inmätt som 161 cm. Men jag måste ju säga att hans rygg var väldigt sänkt så över ryggen kan han inte ens vara 155 cm. Att jag ändå valde honom till mitt sto beror på hans oerhörda elasticitet och spänst i rörelserna, trots att han är född 1985.

Flera av Artist avkommor har varit framgångsrika i hoppning och fälttävlan. Dottern Numerette (eller något sådant) blev högst placerad i Breeders-fälttävlan för några år sedan. Han har också en del ponnyavkommor som hoppar bra.

Denna häst var svart, kanske mörk mörk brun. Han heter aramis och hans mamma var fullblod som hette blue monday, jag vet inte om han har något resultat, du kan ju kolla på ridsports resultatbank

Känner till en trevlig ridskolehäst som är fux och 164 cm (eller nå't sånt). Hon heter Afrodite och både hoppar & rör sig trevligt. Mycket motor finns också. Jag tror faktiskt att hon är ett diplomsto i grunden.

Sök på www.sfrk.se
sedan på ridskolan och vidare på bokstaven A. ;)

163 cm var det visst...

Länken blev visst fel också... :o
Det skall vara www.sfrk.nu
Sök på ridskolan, A och sedan Afrodite

Det var tom så att Numerette vann Breeders i fälttävlan med Niklas Lindbäck i sadeln. Jag tror att den är Artist-Rommel. Sen har den vunnit junior-SM i fälttävlan också med Charlotte Oddshammar. Den är brun, inte så stor och hoppar spänstigt och trevligt. En riktig flickhäst!!

Fanns en hopphäst som hette Carista (tror jag..) som var Artist-Caracas som var tvåa eller trea i 6-års Breeders med Marianne Hansson. Den hoppade väldigt bra och jag tror bestämt att den exporterades till Italien sen.

När jag red ett fullblod hade ägaren till den även en valack e. Artist. Han var svart och ganska grov i typen. Snäll i stallet men väldigt känslig att rida och stirrade lätt upp sig.

Tack så JÄTTE mycket alla som har svarat och tack för alla bilder!!!
Jag kommer ev ta hem en 4 åring efter honom snart så jag blev lite nyfiken. tack tack

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 481
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar