Arrangörsfråga - dragning av pengar i TDB

SaraMara

Trådstartare
Nu börjar vår första tävling närma sig och vi undrar nu hur sjutton det går till att dra anmälningsavgifterna i TDB?

Vi har en som är ekonomiansvarig och som har behörighet till den biten, men vi hittar inte hur sjutton vi gör för att få över pengarna till klubbens konto. Någon som vet?

Sv: Arrangörsfråga - dragning av pengar i TDB

Tyvärr inget svar på din fråga, undrar samma sak. Sjukt svårt att använda TDB som arrangör...

Det dras ju automatiskt på likviddagen, som arrangör behöver ni inte göra någonting!

Det dras ju automatiskt på likviddagen, som arrangör behöver ni inte göra någonting!
Delvis KL

Tror SaraMara menar hur de sedan får över pengarna till sin förenings vanliga konto utanför TDB.

Det kan endast den i er klubb som har kassörsbehörighet i TDB göra.
Gå till tävlingsadministration/vår ekonomi. Klicka på uttag och välj vilken summa ni vill ta ut. Sedan tar det någon dag innan pengarna finns på ert konto.

För att kunna göra ett uttag krävs det att en bankkontonummer finns registrerat. Detta gör man bara en gång genom att skicka in/faxa in en blankett till Equipe.

Tycker inte alls att TDB är svårt att använda som arrangör. Tycker det sparar jättemycket tid jämtemot tidigare när man t ex fick sitta och stämma av alla konstiga betalningar som kommit in direkt på föreningens konto.

Sedan finns där alltid bitar att förbättra, men så är det ju med allt. ;)

Delvis KL

För att kunna göra ett uttag krävs det att en bankkontonummer finns registrerat. Detta gör man bara en gång genom att skicka in/faxa in en blankett till Equipe.

INTE till Equipe! Den ska till SvRf´s ekonomiavdelning!

Tycker inte alls att TDB är svårt att använda som arrangör. Tycker det sparar jättemycket tid jämtemot tidigare när man t ex fick sitta och stämma av alla konstiga betalningar som kommit in direkt på föreningens konto.

Sedan finns där alltid bitar att förbättra, men så är det ju med allt. ;)

Jag tycker ju uppenbarligen att det är svårt :o Men jag saknar information om hur saker kommer gå till, hur skulle jag t.ex. veta att pengarna dras automatiskt? Hade gärna fått finnas ett hjälpavsnitt för arrangörer med.

Vi har kört kontantbetalning fram till och med nu, kommande tävlingen blir den första som betalas via tdb. Förmodligen därför jag hade velat ha mer koll på hur allt kommer gå till.

Jag tycker ju uppenbarligen att det är svårt :o Men jag saknar information om hur saker kommer gå till, hur skulle jag t.ex. veta att pengarna dras automatiskt? Hade gärna fått finnas ett hjälpavsnitt för arrangörer med.

Vi har kört kontantbetalning fram till och med nu, kommande tävlingen blir den första som betalas via tdb. Förmodligen därför jag hade velat ha mer koll på hur allt kommer gå till.

Det håller jag med dig om. Det skulle funnits en tydlig manual på deras hemsida.
Det har funnits en manual tidigare och den ligger kvar på Skånes Ridsportförbund:
http://www3.ridsport.se/Distriktssajter/Skane/Tavling/TDB-info/

Nu är den dock inte uppdaterad (nu lägger man inte upp tävlingen själv i TDB t ex, utan den skapas ju utifrån proppen), men den kanske hjälper dig lite ändå?

*KL*
Gällande blanketten för kassörsbehörighet, så står det på den var man ska skicka den. Jag säger Equipe om allt :angel:, men det är rätt att den ska till förbundet.

Oh, tusen tack för den länken! :bow: Jag har knappt hittat någon info alls utan mest provat mig fram :o Sånt vet man aldrig var det kan sluta.

Har du varit in och kollat på Equipes supportsida? Där går det att ladda ner instruktioner (har dock inte kollat själv på dokumenten om de är nått att ha) etc, de publicerar även nyheter gällande programmet och så finns det diskussionsforum med en massa tips mm.

Delvis KL Tror SaraMara menar hur de sedan får över pengarna till sin förenings vanliga konto utanför TDB. Det kan endast den i er klubb som har kassörsbehörighet i TDB göra. Gå till tävlingsadministration/vår ekonomi. Klicka på uttag och välj vilken summa ni vill ta ut. Sedan tar det någon dag innan pengarna finns på ert konto. För att kunna göra ett uttag krävs det att en bankkontonummer finns registrerat. Detta gör man bara en gång genom att skicka in/faxa in en blankett till Equipe. Tycker inte alls att TDB är svårt att använda som arrangör. Tycker det sparar jättemycket tid jämtemot tidigare när man t ex fick sitta och stämma av alla konstiga betalningar som kommit in direkt på föreningens konto. Sedan finns där alltid bitar att förbättra, men så är det ju med allt. ;)

Tack för informationen, Pemma! Vi har exakt samma fråga vad gäller vår klubb, som anordnade tävling för ett tag sedan och där pengarna ligger kvar på förbundets konto. Jag har mailat förbundet 2 ggr och ställt samma fråga som TS, utan att få något användbart svar. Tydligen är det till Bukefalos man ska gå om man vill få svar:D

Vi är fortfarande i limbo vi också - tur att vi inte har någon likviditetskris i klubben helt enkelt eftersom blanketter och mail upprepade gånger skickats till angiven adress för att få kassörsbehörighet för vår kassör men inget ännu hänt. Nu hänvisas vi bara till en person - som givetvis är på semester. Känns lite som Kafka det här faktiskt, processen inleddes i maj och nu när vi snart är inne i augusti kommer vi fortfarande inte åt våra pengar... :D :crazy:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 269
Senast: Lady_S
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 309
Senast: lizzie
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 080
Senast: zarmino
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 323
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar