Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet inte hur jag tänkte när jag 2011 både köpte föl och fick barn!
Nu har jag två stycken blivande 4 åringar hemma som pendlar mellan busiga, trotsiga och superduktiga!
Den ena väger väl 20 kilo och är ganska lätt att övertala, den andra väger MYCKET mer och är dessutom JÄTTESTOR
Vi skulle ta en långrunda igår med gammelhästen.
Precis där han växte fast tidigare i veckan drog han i handbromsen och tänkte inte hänga med ut.
Jag reagerade blixtersnabbt och fick honom att gå framåt direkt.
Sen skötte han sig hela rundan och vi kunde galoppera i båda galopperna, både länge och lite snabbare.
Men sen försökte han bitas när jag ryktade honom.
Inte så konstigt kanske för just nu biter han på allt.
Som här till ex....
Inte nog med det, när jag satte på täcket sen så lyfter han ett bakben och försöker sparka mig.
Träffar lite lätt på låret och sen fick han veta att så gör man INTE
Illbatting..... !!!
@lil-sis min telefon vägrade låta mig skriva efter att jag hade citerat. Jag hade som sagt ingen aning om att han skulle försöka ta över ledarskapet eftersom han var så undergiven de andra hästarna. Men tji fick jag. Gamlingen blev högst i rang redan som 5åring men är en briljant ledare. Men nu när han brutit bäckenet är han så försiktigt. Förutom att Calle är bråkig emellan åt i hagen så är dom best polers.
BBörjade skriva på en annons på Calle och inser vilken otrolig 4åring jag har. Han rids ut ensam i alla gångarter, går fram överallt. Rids ut med sällskap utan problem. Han brukar ha tre lösa hundar som brukar skrämma andra hästar när de springer ut/in ur skogen men Calle bryr sig inte. Riden alla gångarter i ridhuset och han har sån otrolig elasticitet och en mjukhet i steget om än han är ostadig i formen. löshoppad 120. Fin att tömköra. Snäll i all hantering, lastar honom själv. Visad på treårstestet med ca 2mån förberedelse å fick 8 på typen 7 på skritten 6 på traven och 7,5 på galoppen trots att han var otroligt spänd då det var andra platsen han var på sen jag köpte honom från uppfödaren. Traven finns där även om han inte kom över ryggen just på treårs. 6-6 i hoppningen. Inga problem vid uppsittningen eller så som det kan vara med unghästar. Hade han inte haft skadorna hade det varit prislapp Dyr. Så det är väl därför jag har fått skadorna, han kan ju inte vara för bra.
Måste även skryta om en skrittur vi hade och då träffade vi på elden för första gången hos grannen som hade tänt en stor brasa. Kände hur hjärtat slog på lillgrabben men efter att ha fått titta lite så gick han förbi även om han var spänd och drog till sig alla hästar i hagarna runtomkring resten av ridturen.
Såret ser förövrigt bättre ut. Rengör det med väteperoxid varje dag och byter bandage. Har torrt bandage med en sorbact kompress. Med lite tur kanske det är läkt tills betessläppet om ca 2v.
Det här är den senaste bilden men den har men den är från april. Ska fota honom nu när han har bytt päls och lagt på sig igen. Såret läker bra, jag har köpt en prestige hippos till honom och nästa vecka på torsdag så åker dom till nya stället. Hoppas på att allt lugnar ner sig med lite fler hästar i hagenHar du ingen bra bild på Calle man kan få se? Hoppas det går bra för dig/er nu!
Det här är den senaste bilden men den har men den är från april. Ska fota honom nu när han har bytt päls och lagt på sig igen. Såret läker bra, jag har köpt en prestige hippos till honom och nästa vecka på torsdag så åker dom till nya stället. Hoppas på att allt lugnar ner sig med lite fler hästar i hagen