Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Betydligt skönare väder idag! lite svalare. Red ut en ny-gammal runda, har inte ridit där sedan säkert förra våren med dåvarande hästen. Blir oftast att jag rider samma runda men idag ville jag ta en 'ut-och-lyfta-på-benen-runda' så då fick jag bege mig bort till en del av skogen där jag vet finns stigar att gå på istället för en anlagd grusväg. För att komma till denna delen av skogen behöver man skritta 20 minuter på asfalt, väldigt otrafikerad dock då det bara är de som bor utmed vägen som använder den, och utmed den vägen stöter man på allt ifrån lösgående ankor, skällande hundar, hästar i hagar och ibland några skogsmaskiner så vi fick lite miljöträning på vägen. Det finns sååå mycket stigar i denna skogen så ni anar inte! Jag måste utforska vidare för än så länge vet jag bara en stig där jag kommer runt där borta, bäst är väl att ha med sig någon annars kanske jag rider vilse
På tal om kvaltiéen. Jag hade ju tänkt visa Calle eftersom han fick så bra omdömde sist fast han bara hade 1månads förberedelse. Men nu har han ju genomgått två operationer och det ser ut att bli ett stort överben från senaste operationen ovanför knäet. Samt att hans obekväma svullnad har påverkat rörelsemönstret lite i frambenet också.. Känns ruttet men what to do. Det är om det finns något till hösten men jag hittar inget då. Så vi får väl satsa på att såret ska läka till och börja med.. Ska bli roligt att få följa er!
Idag fick jag min livs första tömkörningslaktion. Så himla givande och jäklar vad jag lärde mig mycket. Vi pratade igenom min position, tömsättning och hur jag ska få en bättre kontakt på yttersidan. När det väl lossnade för både mig och hästen hade jag ett fint och jämt stöd i båda tömmarna och hon hittade verkligen rätt position. Jobbigt tyckte fröken, men otroligt nyttigt
Efter lektionen fick hon sin andra behandling av osteopaten. Lite spänningar satt kvar i ländryggen men inget allvarligt. En behandling till och efter det regelbundna kompletterande behandlingar. Känns väldigt bra. Nu har vi fått klartecken att börja belasta henne mer fysiskt. Mer ridning och mer jobb på tömmen. Det ska bli en rolig vår!
Vad jobbigt för dig och Calle! Min Celia hade en fraktur förra året och hennes syster opererades under narkos, hästar är kul nästan jämt...
Min förening kommer att ha kvalitetsbedömning på Strömsholm första helgen i september.
Tömkörning är så grymt roligt!