Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Calazirya skrev:Och Speciella_Tina......
Helt ärligt, är man i tätbebyggt områden kan man av hänsyn till hundrädda ha sin hund kopplad tycker jag, eller åtminstone koppla om man möter någon.
Det är inte speciellt jobbigt att haka fast sin hund om den går fot och tro mig det är en STOR lättnad för en livrädd människa...
Chima skrev:Alla ska ha sina HUNDAR KOPPLADE, även om den är världens snällaste!!!!!!
Ni som går med eran hund lös borde vara knäpp, tänk om den får något ryck och springer fram och hälsar på någon som är hundrädd och springer, då tror hunden att personen vill leka. onödigt!
beda skrev:Varför? Jag skulle aldrig kunna ha en hund som ALLTID måste gå i koppel. Det är helt emot min syn på ett naturligt och sunt hundliv att jämt sitta fast i ett koppel, aldrig få springa fritt, rejsa av sig, hoppa och leka.
Man ska visa respekt gentemot omgivningen, men det får inte gå till överdrift. Vi hundägare måste också få vistas utomhus, vi ska inte ta hur mycket skit som helst.
Om min snälla hund, som lyder mig och håller sig vid min sida/kommer när jag kallar, någon gång mot all förmodan skulle få en "knäpp" traska fram och hälsa på en främmande person (tex om jag skulle ramla och stuka foten i diket i samma sekund som någon kommer gåendes ur busken typ ) ser jag det såhär - inget hände, ingen är skadad, ett misstag har begåtts (troligen från min sida som sagt) och världen går definitivt inte under för det!
Det betyder att min hund till största delen av sitt liv fått vara fri och lycklig, och då skulle jag kunna hantera ett snedsteg mycket bra.