Årets tävlingssäsong!

M

mazarein

Bara undrar lite hur tävlingssäsongen har varit för er som tävlat? Visserligen finns det väl fortfarande tävlingar för vissa, men för min del är det över för denna gången;). Själv så är jag hur nöjd som helst! hehe, tävlade bara en gång, men Det var första gången jag tävlade min älskling, och då gick jag till a-final och kom 3:a! så jag absolut nöjd, eftersom jag inte ens trodde jag skulle kunna lasta henne;) Nu är det bara träna tills nästa år, då det börjar på allvar för våran del! :D. Men nu är jag ju nyfiken på er! Hur gick det för er? Vore ju även kul om man träffade någon som kanske var på samma tävling, elelr som man kanske till o med tävlade emot! ps. lägg gärna in lite tävlingsbilder! :D

enda bilden jag har på denna datorn..:
Jag och Min Askja från Rungarn i utagningen till Dyggurs lätta fyrgång 11-12 Sept om jag inte minns fel;)

Sv: Årets tävlingssäsong!

Jag tävlade en del i våras med mina hästar. Jag är nöjd.
Tycker att det är väldigt roligt att tävla o satsar mkt inför våren 2006.
Dock tävlade jag inget i höstas pga personliga omständigheter.

blev tyvärr inget tävlande för vår del, Pållan fick griffelbenet avsparkat (nåja "bara" en spricka) och vi har kommit i gång med ridninge igen först nu. Får se om det blir till våren igen. Jag kommer nog inte att tävla igen föränn jag känner att vi har riktigt flyt, har varit med i de del tävlingar men bara blivit besviken då hon (och jag:o ) blvit spänd och gångarterna har inte alls har funkat så som de gör hemma när ingen annan ser;)

okej, vad kul! vad tävlade du i för klasser då?

Morgonzo: ne men gud vad tråkigt!! hur länge tar det för en sån skada att läka då?

mazarein skrev:
Morgonzo: ne men gud vad tråkigt!! hur länge tar det för en sån skada att läka då?

Hon blev skadad runt midsommar, men det blev klartlagt i mitten på juli att det var en spricka (svårt att se att hon var halt)sen fick hon helvila i egen hage i 10 veckor. Sen var det röntgenkontroll som visade att det var delvis läkt, fick då skritta henne ca 15-30 min/dag i ytterligare 10 veckor, rtgkontroll igen, och nu har vi fått börja med lite tölt och trav i långsamt tempo, och hon har ju tappat rätt mkt kondition och muskler, men jag är ju glad att det inte blev några värre skador, förhoppningsvis ger det inga vidare men....

Jag är supernöjd med min tävlingssässong.
har ridit tränarens femgångsvalack, som enligt mig är världens vackraste pålleplutt :love:

På våran första "riktiga" start (Stormur endagars) så kvalade vi till A-klass i F3, och efter det rullade det bara på.
Kom delad två i F3 på Vallfari Öppen.
Nästa tävling var Járnhestur Regional, där kvalade vi till SM i T2, Femgången gick käpprätt åt helvete...
Sen bar det iväg till Norrland och nationell på Wången, Norrländska Mästerskapen. ¨Där kom vi 4a i F3 A-klass (MKT NÖJD RYTTARE!) och vann T2 B-klass YR. (Är han inte duktig :angel: )
Sen efter det bar det iväg till SM på Margaretehof. Där fegade jag lite i T2n så i den gick det inte så super, men i Femgången gick det destobättre :d
Kom till B-final och slutade i den på en tredjeplats :D :D

Så man kan ju inte vara annat än VÄLDIGT nöjd med lilleprinsen.

kommer tyvärr inte in på Fotogalleriet.se så här bara en bild.
Den är från SM på margaretehof, femgångsfinalen.
7ea3a3f464654b8f8f3ecb6391bacaee.jpg

I år har jag och Ofsi faktiskt inte vågat oss på en enda gångartstävling. Men vi har ställt upp på vanlig dressyr- och hopptävling i alla fall. Dressyr red vi "Märke II", slutade på 73p så det gick inte såå bra med andra ord. Ofsi lade in galopp lite här och där vart han tyckte det passade, men för övrigt höll han ju sig i skinnet och gjorde det han skulle på ett ungefär. Hoppningen var en runda på 60 cm och vi hade ett förargligt nedslag för att jag slarvade med drivningen och fick honom att tveka. Har tyvärr inga bilder, men i bakgrunden på denna så skymtar man mig och Ofsi. (Det är för övrigt min shettis som så stiligt river ner hindret :smirk: )

Jag var jättesugen att tävla honom i september på den lokala klubbens öppna tävlingar, men fick istället låna min kompis häst. Så vi ställde upp i Lätt Fyrgång där vi slutade som 3:a i B-final och kom just utanför A-finalplats i Lätt Tölt.

camillagymir2.jpg

Jag med min kompis valack Gýmir

Jag hade inga krav detta år eftersom jag ännu har en unghäst, och han hade aldrig tävlat förut. Men jag tyckte att det gick bra ändå, vi har bara tävlat i lätta klasser och det har väl gått hyfsat. Det är först nu i år som jag kommer att börja tävla FIPO klass och satsa lite ;)

Jag har också tävlat min kompis häst och det gick faktiskt över förväntan! Vi fick jätte fina poäng, och han är till och med ännu yngre än min egna häst.

Får jag lägga upp en bild du har tagit då?
:angel:

Är det inga andra som också har lite fler bilder? :angel:

Hej ! Jag har bara tävlat Djarfur en gång :) han är fortfarande ung o så ;D ska satsa mer till våren 06 :D men hmm..jag vet vad lätt klass är..men vad är FIPO klass ? :S skicka gärna pm jag tycker det är så jobbigt o leta efter inläggen här ;)

Blev inget tävlande denna säsong, men den innan (som var första för Eyja). Ena tävlingen kom vi 5:a i a-finalen lätt fyrgång och den andra låg vi 3:a innan a-finalen i lätt tölt o slutade på 4:e. Båda Framtidstävlingar. Nu har hon dock trimmats vidare och detta år ska vi försöka kvala till SM. Kommer vara med på Framtids och Dyggurs tävlingar iallafall, och dyker eventuellt upp med minstingen med:) har ingen bra ridbild, men här är Eyja i sin lilla hage på tävlingen

heja poplan, vi vill se mer bilder!
(hej vad jag tjatar)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 213
Senast: Bison
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 983
Senast: QueenLilith
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 648
Senast: TinyWiny
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar