Årets nya fölungar!

Sv: Årets nya fölungar!

Vår lilla Dolly har nedkommit med hingstföl för 7e året i rad. Kl 22.45 anlände han. Brun med stjärn över vä öga samt vit kota v bak och hö fram. Återkommer med bilder senare i morgon.

Inatt fölade mitt sto.
Ett mörkt hingstföl med t-formad bläs och 2 vita strumpor bak.
Stammen: Bocelli-Stanford-Modesto-Gaspari
Nyfödd
mor-son
Moa och föl

Senast ändrad av en moderator:

I dag fick vi vårt första föl för året, det var Almnäs Gazette RS 3885 som fick ett svart hingstföl, född nästan fyra veckor för tidigt. Fölis verkar må bra trots det. Pappa är Wessel van de Amstelhof RS 235. Foton finns inom kort på www.hannasponnyer.com

Senast ändrad:

Nattens Ariel e Ekbäckens Savoy RWM 32 u Vallas Ida RWD 74 Welshponny av cobtyp född 050506
ariel2.jpg

Sheraton e Ekbäckens Savoy RWM 32 u Dolly Triumph RWM 561 Welsh Mountain född 050511
sheraton1.jpg

*lånar knapp*

I kväll Kl 22.så fick jag ett litet sto föl e:Warsteiner. Har bilder men vet ej hur man gör när man lägger ut dem :confused:

Straxt efter midnatt fick mitt sto äntligen sitt föl, på dygn 353, blev en lite hingst, mamma upp idagen, brun med bara några vita strån i pannan, efter Blue Horse Romancier - Atlantic Boy xx- Rebell Fortuna xx :love: :love:

Vi fick vår fölis den 21 april! Ett underbart stoföl efter Quite Easy! :love: Hon är brun med strimbläs och en vit halvstrumpa. Har bilder men vet ej hur jag lägger in dem här...

Har nu tittat efter:

Fame är efter Ceylon UE: Stratos. Någon som känner till något om dem?

Hej allihopa!!!
Nu var den lååånga väntan över & jag kan inte sitta still. Igår kväll vid 23-tiden kom hon som jag väntat på (slog fel på en timme att det skulle bli beräknade dagen på pricken he he). Baggå Bitch E: Suata Scotch U: Demon Sid - en riktig sköning! Ute i hagen för första gången 15 timmar gammal på bilderna.

Ha det bäst & lycka till med alla fölisar!!! :bump:

bukefalos2.jpg

bukefalos1.jpg

Jaha nu har sista fölet kommit och det var ju en bra dag att ta det på fredagen den 13 . Allt gick ju bra i allafall och en svart liten hingstkille blev det mamman heter Musette v Spuitjesdom och pappan är ju då våran egna hingst S.madgic II.. bild kommer senare.

så i år har vi då fått 3 shettis hingstar, 1 shettis sto och 1 sto (halvblod) och tyvärr en död hingst ... Så i år har det blivit flest hingstar igen så nästa år blir det bara ston *ASG*

Men huvudsaken är ju att det har gått bra i de flesta fölningarna och alla stona har klarat sig bra.

Har försökt skicka ett inlägg tidigare...så blir det nu två får ni ha överseende..:))

Idag fanns han bara där!!! Årets andra och därmed också årets sista föl hos oss.

Stoet som är omöjlig att passa på har gjort det igen!! Hon vill uppenbarligen absolut föla utan bevakning eftersom hon nu lyckats 10 gånger!!!Hon hade inte ens ett fyllt juver igår kväll...och visade heller inga andra tecken.

Allt hade hur som helst gått jättebra och i boxen låg en rejäl, stark och frisk hingst, fux med bläs (blir möjligen skimmel).Helt korrekt och fin i benen.

Han är e. Rubinrot-Maraton-Gaspari...och är alltså född idag den 14 maj.

zaida1.JPG

Här är en bild på Zaida e.Métall-Rubignon-Ampere. Namnet har hon fått efter sin mormorsmor Zaida 11660, som var vårt första sto i den här familjen. Hon är ett dygn på bilden.

Så nu kan jag också skriva på denna sidan.PP fick en riktig liten"köttbulle" igår (lörd 14 maj...) Bara sex dygn över tiden iår!
Hon fölade för sig själv ute i solskenet, det är lögn i helv...t att lyckas få vara med när hon fölar. Men som vanligt så hade allt gått kanon.

Som sagt, en kompakt liten krutdurk, byggt i rejäl "uppförsbacke" , bullig rumpa, fina ben , ja förresten han är mörkt brun med stjärn och sockar där bak... blir nog skimmel,tycker mig se melering redan på bakbenen... pappan är ju Santa Cruz. så möjligheten finns...

Fölet E:Acribori förra året var ju en riktig höjdare, men lillebror är helt ok han med...

Så nu är det bara "liten" kvar att vänta ut, men hon är inte redo för en fölis ännu....

Det är underbart när man kan sina (äldre) märrars fölningstecken, så man slipper vaka en massa i onödan.. :p
Konstaterade i går morse att "nu är det nära", i går kväll monterade jag upp övervakningskameran och i natt klockan 4.30 föddes ett litet stoföl: första avkomman e. min egen hingst Zeb RS 438 (som INTE ska förväxlas med nån skäckhingst), mamma är Kringlan och alla är de shetlandsponnyer :).
Inom mindre än en timme hade fölet diat och efterbörden släppt!
http://user.tninet.se/~vlt942v/P1010002a.jpg
http://user.tninet.se/~vlt942v/P1010004a.jpg
Skönt med årets första fölning avklarad - återstår bara de värsta = två förstföderskor modell större... (hbl o fbl)

Senast ändrad:

weym0505.jpg

Natten till 12 maj fick Weltlady (Weltmeyer-Lanthan) ett långbent (108 cm) mörbrunt hingstföl e Metall.

Nu har vi fått årets två föl. Det två ston som inte var dräktiga är redan klara o konstaterat dräktiga inför nästa år så det känns skönt!

Hälsn Ann

Liknande trådar

• Låst
Avel Här presenterar vi våra föl, gärna med foto! Skriv gärna ras och härstamning också, det brukar många vara nyfikna på! (men låt bli att...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
111 959
Senast: Iglatjarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III