Årets nya fölungar!

Sv: Årets nya fölungar!

I måndags kväll 22,20 kom min systers stos föl!
Det blev en liten (stor :eek: ) hingst, brun med en stjärna i pannan och en vit bakkota. E. Carson Ask - Beach Boy.

I stallet där jag rider fick vi tillökning redan i början av februari :love: Värdens sötaste hingst föl som fick namnet Joker!!

Han heter joker för att han var inte direkt var planerad! En av deras unghingstar(skulle kastreras snart efteråt) Hade lite kul :o med ett av deras ston sedan han hoppat över staketet! Och som alla kanske kan räkna ut eftersom att han redan är valack och inte ens har gått treårstestet(imorgon,Åh vad jag längtar) Är han ju inte godkänd!
Annars har han en absolut toppstam!! Här kommer den:

Joker e: Zidane ee:Indoctro
u: Ruter Dam (fjärde bästa gångartso i Kunga Kannan för treåringar) ue: Acacion (ex. Acagion) uu: Vickie(Debuterat 140, 6 år, med Svante Johansson) uue: Cortez

Absolut toppenstam eller vad då??!! Tyvärr har jag ingen bild men han är ljusbrun med en helt rund stjärn och två halvstumpor bak. Han är en pigg busig och energisk kille! Snart kommer det två till och jag längtar SÅ mycket!! :rofl:

//Erica

I morse kl 04.00 fick Vallas Ida sitt stoföl e Ekbäckens Savoy. Ett brunt el gulbrunt stoföl med stjärn, 3 vita ben samt BLÅGRÅ ögon! Hon ska heta Nattens Ariel och är welshponny av cobtyp. :love:

Nu har första fölet kommit, ett sto e: Ohorn kom 13:00 i natt (6 maj) Hon är ca 114 cm hög jättesuperlånga ben! Discovery ska hon heta, kallas för Vera!
vera.jpg

Mvh Hanna

Nyss föddes världens sötaste stoföl!

Med en vet och 2 studenters hjälp och 2 timmar lång fölning,den lilla kom fel vi hade nästa givit upp men då lyckades vetrineren få loss det benet som låg åt fel håll och den lilla gled ut.Men då var sto nära att chocka ned, men det verkar sluta lyckligt!Lilla jag ska heta Isolde och jag är cirka 45cm hög.En lycklig men trött matte. :banana:

Nu är hon här! Ett litet stoföl e: Eidfaxi från Kvarnbacka u: Perla från Lövstaberg.
Pigg liten filur och har redan ett vasst humör. Föddes i går 21:30, utan problem.
Svårt att avgöra färgen, men hon är mörkgrå med ål och en liten stjärn. Försöker få in en bild, när sambon kommer hem och hjälper "datasnillet". Mvh Pereyd

Lånar tråd.

Våran Jody Trot har lyckats klämt ur sig sitt 6:e stoföl på rad.
Alla hennes avkommor har olika hingstar som fäder.. :confused:

Men en liten ulltott kom ut.. :love:

jodyihop05.jpg

AM

Jag äger inte stoet, men verklighetens "HalyBailey" har blivit pappa :banana: till sitt första föl!

hingstföl, brun med stjärn, och vitt bak. född 7/5 på eftermiddagen i hagen. bilder fås förhoppningsvis inom kort.

e: Tyrrestrup´s Highlight RWD 19
u: Sisu ue: Probe

knapplån...

Ikväll på dag 329 kl.22.40 föddes årets första föl hos oss. Ett svart stoföl, nu helt silvergrå, med stor bläs och vita bakfötter
Hon är e. Métall ue. Guinness-Arram-Bordeaux
Det är stoets andra föl och allt gick hur bra som helst.

I måndags ca kl 02 föddes Ironias efterlängtade föl på dag 335. Ett brunt stoföl med en vit bakkota.
Hon är alltså u:Ironia (oregistrerad travare)
och e: Hercules X (PRE)

foal.JPG

Senast ändrad av en moderator:

Hingstföl Zackeus e. Cuper - Roderik - Maximus född den 10 april. Ska försöka infoga en bild på min lille guldklimp!

8219724441_572126.jpg

Hahahah,,,gud vad söt!!!!!! :love:

Sätter man dit lite vita hår i pannan så ser den ut som goding...

IM000214.jpg

Vad är det för föräldrar på den fina "godingen"?

Mitt sto fölade i lördags. När jag kom till stallet på morgonen så stod där två hästar i boxen istället för en! Mazarati hade lurat oss totalt! Det blev en liten hingst efter Akribori. Redan jätte busig! Har bilder men vet inte hur jag får hit dem...:)

Idag fick vi årets första föl. Ett stort mörkbrunt stoföl e.Metall-Rubignon-Ampere-Chagall-Qantas XX. Hon fölade i hagen kl.18:15m så det fick bli en skottkärretur in i boxen. För att vara ett förstagångssto så skötte hon allt exemplariskt.
Namnet är inte bestämt ännu. Bilder kommer senare. Glömde kameran.

Liknande trådar

• Låst
Avel Här presenterar vi våra föl, gärna med foto! Skriv gärna ras och härstamning också, det brukar många vara nyfikna på! (men låt bli att...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
111 959
Senast: Iglatjarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III