Årets nya fölungar!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 307
  • Visningar Visningar 61 704
Sv: Årets nya fölungar!

Lånar tråd..

Här har vi då Vamps föl e. Varenne.
vampihop05.jpg

Nu står Cassandra Fly och Jody Tror på tur..
AM

Lånar din knapp

Jaha då fick jag trotts shadys resorbering vara med om en fölning i alla fall. 22,45 igår fölade kompisens häst. Blev ett sto föl, mörkbrun med lite vitt på vänster bak. Weltman-Marocco. Allt ser jätte bra ut och fölet är piggt som bara den. Så vi håller tummarna på en bättre utgång än förra året.

I Morse kom vårat 3 föl mamman heter Almnäs Erotica och pappan är våran egna hingst Slättens Madgic II. Det blev en liten hingstkille (tyvärr får jag skriva) då detta sto är sålt och jag ska bara ha fölet då stoet är ett jag har haft på foder och har bara lyckats få hingstföl på henne. Fux är färgen och hon fölade ute i hagen 5 dagar för tidigt utan att visa några tecken alls :smirk:
Kort kommer senare..

Fiorano skrev:
Blir så nyfiken på vad en Varenne-bebis kostar att tillverka. Det måste ju vara skyhöga avgifter på honom!

Håll i dig.. ;)
Han kostar 147.000 kronor + moms..

Eller 7500 kronor bokningsavgift och 15.000 Euro i fölavgift + moms.

AM

Thildha skrev:
WOW - vilken spännande fölis efter Varenne och med Vamp som mamma - och till på köpet sådan en liten sötis!! :love:

Är det Vamps första föl?

Nää..Vamp fick ett hingstföl e. Pine Chip förra året.

vampfol04.jpg

Nu ska hon till Lindy Lane.

AM

Senast ändrad:

Idag på morgonen har vårat 4 föl kommit och denna gång så är det mitt gamla halvlbod som har fölat 2 dagar för tidigt.
Det blev ett brunt sto föl med en stor stjärna eller så kommer det att bli en bruten bläs då hon har vitt på mulen med, 2 små strumpor bak (eller kotor) en vit kota fram. Hennes mamma heter Gazelle(24 år) och pappan heter Pascal MF Gaspadin så det är ju gammal stam i denna lilla krabat *ler*

Bild kommer senare på henne och även då mitt på shettisfölet som jag inte har tagit kort på .... :banana: :banana:

Senast ändrad av en moderator:

Vår häst som vi har på foder fick föl imorse. Jag hann inte se det, för jag skulle till skolan, men jag skall åka tilll henne idag och titta på det. Fölet är efter Quite Easy (osäker på stavningen). Den är ljusbrun men kommer nog att bli mörkbrun som mamman.
//ase

*lånar knapp*

Min medryttarhäst Fame har fått ett underbart litet stoföl efter Akriboli! Hon damp ner den 27:e april klockan 04.45 efter bara en kvarts förlossning. :)

Tyvärr har jag inga bilder att visa ännu då jag inte har uppkoppling hemma och tvingas surfa på biblioteket. =/ Men jag ska visa bilderna här så snart jag kan.

Hon ska heta Alice och är f.n mörkgrå(blir svart) med bläs och tre vita fötter. Väldigt pigg och racar runt i hagen som en tok. Snuttar på allting och har tom försökt äta hö första dagen!

Fame är en underbar mamma och beter sig som hon aldrig gjort något annat. Det är så härligt att se dem ihop!

/Heulwen

Här kommer bilder på selmaH´s stoföl e:Bayron 885 ue:Chirac 611, född 24/4
Klickbara för större version

Jag har fått föl ett brunt stoföl stjärna strimbläs

föddes idag halv elva på kvällen

missade precis fölningen

låg i boxen när ja kom in i stallet

underbart fin

pappa sir schölling morfar allegretto

bilder kommer

Idag på morgonen kom nr 4 och vår sista för i år, barnens shetlandsponny fick ett sto

föl, skäck, mycket brunt, vita strumpor runt om, vit fläck på båda sidor om magen, samt vit strimma på båda sidor om halsen.
e. Welsh Mountain hingst. (bild kommer).

Igår natt kl 02.00 kom så änligen min nya guldklimp, på dag 359 :love:
En ganska liten hingst, ljus fux med mammas bläs och två höga strumpor bak. Frambenen är så ljusa att man inte kan se hur högt det vita går ännu, men troligtvis har han fyra höga vita strumpor. Stammen är For Feeling - Classic - Onyx (Hector de Manoir).

Födseln gick inte helt lätt, veterinären (som också skötte vaket) fick hjälpa till att dra ut den lille, och stoet var mycket trött efteråt. Jag såg honom när han var en dryg timme gammal, efter att ha satt nytt rekord på sträckan hus-stallet (Danmark-Sverige)... :o :angel:

Det är en riktig liten tuffing, har redan "sparkat" (så gott en några timmar gammal fölunge kan sparka) efter mamma åtskilliga gånger, när hon blir för närgången t.ex. när han diar.. Vad månne bliva? :angel:

Han är stoets första föl, och hon är verkligen en supermamma (utom de första timmarna när hon var för trött för att riktigt orka ta hand om honom också). Nu står hon konstant och tittar på honom med världens mest förnöjda uttryck. Hon kelar och "nuppar" med honom så snart han lägger sig ner, och vänder på huvudet mot mig för att liksom säga "-Kan du se vilket litet underverk han är? Och han är min!" :love: :love: :love:

Bilder finns här:
Min lilla hingst
Framifrån

Liknande trådar

• Låst
Avel Här presenterar vi våra föl, gärna med foto! Skriv gärna ras och härstamning också, det brukar många vara nyfikna på! (men låt bli att... 15 16 17
Svar
334
· Visningar
111 960
Senast: Iglatjarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka