Årets nya fölungar!

Sv: Årets nya fölungar!

Den 27 april 2005, 15.30 födde Pretty Woman ett jättefint stoföl, :love: efter Briar - Wetano! Flickan har döpts till Runaway Bride och är fux med fyra vita strumpor och bläs :d . Jag skulle gärna lägga in en bild om jag bara visste hur :confused: ??

*lånar knapp*

Fick igår morse kl 04.35 ett fint stoföl e. L´Acteur! Hon heter Lilja och kom på dag 330. Ska försöka mej på att lägga in en bild också.

alb_show_id11134_page0.html

Då var årets andra föl här, ett brunt sto med bläs och fyra strumpor, kom 21.30 igår kväll, e Akribori - Magritte - Good Future :love:

Bilder kommer senare

Då har våran sista fölunge landat. Ett skimmel sto efter Firitzio s.a. U.Astracan-Spotlight. Kan tyvärr ej lägga ut bild själv.

Nu har även det sista fölet i trakten behagat komma till världen. Tidigare i veckan har det kommit 2 st Welsh Cob-föl. Nu kom min närmsta grannes efterlängtade föl

Det blev ett brunt stoföl utan vita tecken. Hon föddes strax efter kl 14 idag ute i hagen, vi fick dragit in henne i lösdriften direkt dock.

Mamman är ett importsto ifrån tyskland, heter Carmelita e: Oxford, skall vara ren trahkenare.
Pappan minns jag inte namnet på, heter någonting med Sir och L, ett ganska kort namn, han är 5 år, har mest hoppblod bakom sig.

carmelita-fol1

carmelita-fol2

I lördags föddes föl nr 2 ett stoföl e:Briar ue:Krevad (Falstaff, Darbhanga xx) en härlig liten dam ;) Bilder kommer.

Idag föddes ett brunt stort stoföl halv 9 på kvällen.
Det gick snabbt och enkelt precis enligt regelboken, det gick lite fortare bara... 10 min efter att vattnet gick så var fölis ute :)

IMG_0101.JPG

IMG_0121.JPG

IMG_0130.JPG

Hejsan!

Nu har mitt föl kommit... men jag kan inte lägga upp någon bild... kan nån hjälpa mig *snälla*

Det blev ett sto, brun med bläs och strumpor bak. :love: Hon är bedårande vacker.

Hon galopperar redan runt i boxen... :banana:

Fölningen gick enligt regelboken :rofl:

Var och hälsade på i morse och de mår TOPPEN både fölet och mamman.

*väldens lyckligaste Joa*

e: Camiell Flamingo Z 1049
u: Ottina Girl

Namn:Zantina Girl född 2005-04-04. :D

Mitt första föl någonsin. Lyckligare kan ingen vara.

DSC00533.jpg
DSC00524.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Här en liten hingst, född den 17 april!

e: Quite Easy u: Snowy

th_PICT0136.jpg

Lånar tråd..
Fyra ungar till ha kommit.

Cassandra Fly har fått ett sto e. Ride the Night.
(hon lyckades trampa sönder den direkt efter nedkomst. Därav bandage och kanylspår..

sandraihop05.jpg

Sedan nedkom Viva Arriba med en läcker hingst efter Wall Street Banker.
Första fölet med fuxfärg någonsin som fötts hos oss.

vivaihop05.jpg

Två timmar senare nedkom Maralou med en hingst efter Super Photo Kosmos..
Och vi fick ytterligare en fux.. :eek:

Maralouihop05.jpg

Ett par dagar senare så fölade sorgebarnet I Saw Molly..
En hingst efter Love You.
Och vad blev det?? En FUX till!! :eek: :eek: med vit fläck på magen och zicksack tecken i pannan..vi kallar honom för Blixten.. :D

mollyihop05.jpg

Även Dynasty har fölat men dom bilderna är inte klara än..

AM

Inatt fick jag två hingstföl bruna med 4 vita strumpor en med lite vitt i pannan den andra med en stor stjärn!
Föl 1 föddes kl 01,00 e.Speyksbosch Dancer ue.Sweet Reclaim**
Föl 2 föddes kl.03,50 e.Bocelli 1044 ue.Bourbon 947

Nu har alla fölen kommit 3 ston 2 hingstar

*tar en knapp*

I morse vid halv 10-tiden fick vi vårt andra och sista föl för i år, ett svart stoföl :)

Är SÅ glad för detta föl, det är stoets 11:e föl och att det blev just ett sto känns skönt för att säkra hennes linje. Fölet är inte vacker just nu, ovanligt långa ben, ser mer ut som en älgkalv än en fölunge men hon växer nog till sig.

Stolta föräldrar är Fixy van Bunswaard RS 5144 och Wessel van de Amstelhof RS 235.

Bilder finns på hemsidan, www.hannasponnyer.com

Senast ändrad:

Natten till igår kom fölis. En skor skimmelkille blev det efter våran egen Herkules Baltazar (shire) Tyvärr har han inte bara ärvt färgen efter sin far utan även intelligensen :crazy: så hittills har vi varit tvugna att mjölka stoet och flaskmata honom (lång natt har det varit)... Men har är sååå fin! :love:

Inatt blev det föl här, en stor hingst!! Brun utan tecken e: Richtfield-Maraton
Har bilder men vet inte hur man lägger ut dom....

Liknande trådar

• Låst
Avel Här presenterar vi våra föl, gärna med foto! Skriv gärna ras och härstamning också, det brukar många vara nyfikna på! (men låt bli att...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
111 959
Senast: Iglatjarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka