Årets nya fölungar!

Sv: Årets nya fölungar!

Bra att veta hur man ska gå till väga, om det någon gång skulle uppstå :crazy:. Jag är inte heller så himla stark men jag har en kobonde som har ca 50 kalvar som föds varje år - han är stark !!!!

Hälsningar Helen

Ok...vi forsoker val igen. For mer info las mitt tidigare inlagg.

Fol 1 foddes den 27 mars, ett fuxsto e Felin de b'Neville (SF, e. Papillon Rouge), ue I'm A Star (TB).Hon ar precis en vecka gammal pa bilden.
Etoile

Fol 2 kom den 29 mars, en skack var bestalld, men det blev det inte.
En hingst blev det i alla fall. Tuff och valbalanserad och inte radd for ett dugg. Han ar 2 timmar gammal pa bilden, har sugit men lagt sej ner igen.
Miraco's Magic Attraction

10 maj kom Connemara-folet efter 3 veckors extra vantan. En bork-hingst kom ut, vilket var helt underbart bra, da stoets alla andra avkommor varit bruna. Miraco's Mo Ghile Mear

Funkar det??

*knapplån*

Min lille vilding kom ju för 5 dagar sedan. Han är hur pigg som helst och äter och gör sina behov.
Men.
Han är väldigt röd i "vitan" runt ögonen. Skall det vara så?

/Malin

:bump: Äntligen efter 359 dagar kom det efterlängtade fölet. :bump:

Do-re-mi ska hon heta.
f. 10.25 den 4 Juni i hagen
e. De la Gardie 950 - ue. Jocer - uue. Martello HE

ca. 7 timmar gammal...
Kitara_diar.jpg

Jobbigt med långa ben...
IMG_2795.jpg

/ Boel

I söndags kväll (5/6) fick vi vårt andra föl för i år. Blev ett mörkbrunt hingstföl med stammen Qalle-Steinbeck-Kew Garden xx. Jättesöt är han! :love:

Jag får också göra ett bidrag till denna tråd. I fredagskväll tittade ett brunt stoföl med bläs ut e. Quite Easy - Marino - Galant :love:

I stallet har vi även en tre veckors fröken e. Rubicell - Dr Jackson :love:

Nu har vi äntligen fått ett sto föl :bow: Kl. 22.30 igår kväll så föddes hon. Visserligen mkt liten - men en riktig liten sötnos.

Hon är brun med lite vitt på benen bak. Manen och svansen är svarta och luggen röd :eek: :rofl:

Arbetsnamnet på henne är Pytte då hela hon och allting på henne är så pytte litet, men hon heter egentligen Candelia af Tortuna ett märke på ett godis - då hon är så sockersöt :p

Hälsningar Helen

Senast ändrad av en moderator:

*knapplån*
:banana: I går 23.30 föddes föl nr. 3 i år på gården. Den här gången blev det en hingst, e:Saigon ue:Brilliant (Hertigen, Illad). En jättefin fölunge med mkt spring i benen från första stund. Bilder kommer.

Lånar tråd.

Här kommer då Petite Glass hingstföl efter Com Hector. Det tog oss över 3 dygn för att få den lille på benen. Sista dygnet fick ha hela litrar i nappflaska..

petiteihop05.jpg

Cher Arriba på tur, har nu vaxdroppar. Ska igentligen inte föla förrän 7 juli. Hoppas hon håller sig några dagar till.

AM

Knapplån. Kl 20.30 tittade jag till Bella som var lite orolig i trädgården 21.00 hittade jag detta under en buske :D
hilton1.jpg

En liten hingst som ska heta Nattens Hilton då pappa heter Ekbäckens Savoy mamma heter Bellamie och är imp DK, pensionerad ridskoleponny från Djursholms ridskola. Dygn 355 behagade hon föla i spöregnet.

Kl 2.20 inatt födde Lovisa ett litet stoföl med stammen:
Igor Brick - Giant Force.

Var uppe på mindre än 5 minuter, Lovisa får verkligen något att hålla reda på :angel:

Lånar knapp..

Här blev det Jackpot i natt!!

Cia's bebis född ca 3.30
PICT0024_1.jpg

Puckans bebis född ca 5.00
8a414a86.jpg

Mina två hingstar som visst var ston i stället..Så mkt för pendeln.. ;)

Senast ändrad:

Fick den 8/6 kl14.20 en fantastiskt söt o välskapt hingstunge :bump:
Isabell som jag hoppades o trodde på blev det också. Att han dessutom har en ovanligt fin bläs gör honom bara ännu sötare. Bilder kommer snart! :love:
Tänk vad många nätter man gått fram o tillbaka fr att titta till mitt lilla sto "Pärla". Men hon följde nästan alla tecken,vaxproppar,mjölken sprutade men hon var lugn o inte ett dugg oroad varken innan,under elr efter. Härligt med vana föderskor :) Inte ens svettig...

Nu springer den lille killen omkring i gräset o mamma Pärla har fullt sjå att hålla reda på honom. Sönderkelad har han blivit också :angel: så fort man visar sig kommer han fram o vill ha uppmärksamhet...

Var bara tvungen att skriva av mig lite,är så lycklig, ett sånt här fint föl har jag faktiskt inte fått innan :bump:

/Vimsan

Nu har äntligen "Luxans" fölis kommit, föddes vid midnatt, natten mellan lördag & söndag (11-12 juni).
Min första egna uppfödning :D
Det blev en mörkbrun hingst med stjärn, jättesöt & nyfiken liten krabat.. Så har han ju världens snällaste mamma också. :banana:

Far är Akribori och mor är Niurinda, e. Lux Z

Här är han, 16 timmar gammal. :love:
villeluxan.JPG

ville1.JPG
ville3.JPG
knapplån :D

Igår (söndag) fick vi vårt första föl undan Sandtove och efter Bodbäckspålle. Det blev ett Grå/svart stoföl (blir väl antagligen svart eller mörkbrun sen) med en strumpa bak, en vit kota fram samt det andra frambenet med en stänk vitt med. Tyvärr 1,5 månad för tidigt född, men vid gott gry, veterinären som inseminerade henne och har kollat henne med ultraljud är förundrad. Om hon överlever så ska hon få heta Livsgnista. Hon är bara för söt! :love: Bilder kommer så fort jag har tid...just nu tar fölet all uppmärksamhet!

Puh, veterinären har sagt fel datum hela tiden. Tyckte det var lite konstigt att hon skulle vara 1,5 månad för tidig då hon var så pigg och fräsch. Det visade sig att hon bara fött 2 dagar före utsatt tid. :banana:

nu väntar vi bara på att nästa ska klämma ut sin...det verkar vara på gång :bump:

lu14juni090.jpg
lu14juni099.jpg

lu14juni091.jpg
lu14juni083.jpg

lu14juni079.jpg
lu14juni070.jpg

De här såg jag när jag var ute och körde idag, oemotståndliga!!!

Liknande trådar

• Låst
Avel Här presenterar vi våra föl, gärna med foto! Skriv gärna ras och härstamning också, det brukar många vara nyfikna på! (men låt bli att...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
111 959
Senast: Iglatjarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit