Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

img_7418_175626731.jpg
QUOTE] Måste erkänna att jag inte kollat i denna tråden innan men måste bara säga grattis till denna fina fölunge! Vilken härlig uppsyn!!
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Tack så jätte mycket för alla fina kommentarer om min lilla Eddie :laugh: Det värmer oerhört när fler personer än jag själv tycker att han är fin - man blir ju lätt partisk och hemmablind och tycker att han är världens stiligaste!

Eddie är mitt första föl så jag har själv lite svårt att bedömma honom (gångarter, typ osv) så det är väldigt kul med kritik!
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Jag tycker också att Eddie är superfin!! :love:

Hur är era Warsteiner-ungar i humör och psyke?
Jag är väldigt dåligt insatt i avel och har inte så bra koll på hur Warsteiners avkommor är. Men jag har fått kommentarer på min att det kan bli mycket nerver.
Än så länge har jag inte märkt av några negativa sidor.
Han är pigg och vaken men inte stirrig eller rädd.
Väldigt lättlärd men lite envis.

Hur är era åringar?
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Nu har jag bara erfarenhet av ett sto som jag tränade som som femåring och hon var inte det minsta nervig. Det var absolut ingen seg häst utan pigg och vaken, men reagerade inte för saker mer än nödvändigt. Traktorer, bilar och nya miljöer var inget problem alls och enda gången hon faktiskt blev ordentligt rädd för något var när vi nästan krockade med en älg i skogen.
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Vimsan: Walleman är en liten jäkel full i bus, kort sagt ;) Nä då, men han är otroligt pigg, vaken och nyfiken på allt (din beskrivning passar tycker jag), väluppfostrad men behöver lite påminnelser ibland.. Vissa skulle kanske kalla honom för lite hård i skallen, men det får framtiden utvisa.. Som någon kommenterade tidigare, Warsteiner-Cortez kanske kan ge lite hetta ;)

Walle har äntligen fått en ny hagkompis nu, fjord-hingsten Lii Ro. Hopsläppet gick jättebra, Walle verkade lite fundersam på varför mamma Ammi går på andra sidan trådarna men hon var lugn vilket gjorde honom lugn. Antagligen tyckte hon det var skönt med ledigt ;) Om några veckor packar vi in dom och åker till ridhuset för att introducera löshoppning för lillskiten..!
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Eddie har hittills varit supertrevlig. Han är pigg, vaken och nyfiken. Han har från födseln varit otroligt social och kommer alltid fram och hälsar. Än så länge är han en väldigt mjuk kille, som iofs inte fått några kulor än :)

Dock har han varit väldigt ivrig på att få sitt kraftfoder (matglädjen har han ärvt av sin mor) och om man inte ger honom maten så snabbt som han önskar så kan han bli en riktig liten suris ;) Han har två-tre gånger vänt rumpan till och måttat, men när man säger till honom så ”ger han sig” och väntar snällt på sin mat.

Kan berätta att det tyvärr inte gick speciellt bra att släppa ihop bröderna. Storebror ville inte alls ha in en ny kille på sitt revir. Jag kommer att ta hem honom nu till helgen och sedan börja leta efter någon typ av hingstbete till våren. Tråkigt när det inte går som man planerar :(
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

:laugh: Vad härligt det låter att ni jobbar era små, Jag har aldeless nyss släpt ihop min 6 mån med flocken hemma och min Vildros spöade upp sin två år äldre halvbror så det stod härliga till, vände baken till och blev som en kulsputa med bakfötterna, och nåde honom om han gör något som inte passar den lilla damen, nu är han tack och lov väldigt snäll annat skulle inte mamma häst tollerera.
De andra i hagen är två D-ponnyston.
En dag låg min lilla i höt och hade bror och mamma som vaktade så det är jätteskönt att allt funkar så bra.
Jag kommer att vänta med att transportera unghästen tills släpet kommer fram men då har jag gudske lov väldigt lättlastade hästar som hon kan träna att åka med . Såg en sele på en W-föl och det såg väldigt trevligt ut, kommer nog så småningom min att börja få jobba med också.
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Har du några nya bilder på din Greger?
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Jag funderar på att betäcla ett cortes-anart sto med Warsteiner. Ang skarpheten. Är det en framåt häst?
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Jag funderar på att betäcla ett cortes-anart sto med Warsteiner. Ang skarpheten. Är det en framåt häst?

Han är pigg och framåt, nyfiken på allt. Tuff med en positiv framåtanda :) Det vi har gjort hittills med honom har inte varit några problem utan har tagits emot positivt (ibland efter lite stånk och stön från båda parter:crazy:))

Som sagt ingen goshäst, men med fast hantering, hingstbete och kastrering så småningom så ska det förhoppningsvis bli bättre ;) haha
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Han är pigg och framåt, nyfiken på allt. Tuff med en positiv framåtanda :) Det vi har gjort hittills med honom har inte varit några problem utan har tagits emot positivt (ibland efter lite stånk och stön från båda parter:crazy:))

Som sagt ingen goshäst, men med fast hantering, hingstbete och kastrering så småningom så ska det förhoppningsvis bli bättre ;) haha

Inget jag tänker chansa på då ;) Cortez är skarpa hästar i sig;)
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Min är en riktig goshäst!! :love:
Han kan stå och kela i timmar.
Men händer det något så är det en snabb reaktion så vi tränar på att INTE springa över matte även om något händer, han får lära sig springa runt ;)

Han är Warsteiner - Highlight - Hertigen
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

MaRomer: ja, dom säger väl det. Walles mamma är inte ett dugg "skarp". Hon är gudasnäll som på senare år (20 år i år) tycker att hon är värd lite friheter (typiskt sto :angel:) Walle verkar ha samma temperament.

Walle har en hel del överenergi då han inte har fått leka av sig riktigt än, jag vill därför inte sätta en stämpel på honom som "skarp" då jag faktiskt inte vet hur han blir när han väl fått den där lekperioden som han verkligen behöver :crazy::)

Till sommaren får vi ett helsyskon till Walle och en fjordbebis (helsyskon till Walles nya hagkompis Lii Ro), de kommer få gå ihop och leka av sig redan från början :)
 
Senast ändrad:
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Idag har Walle fått sin första vaccinationsspruta.
Han var så cool att veterinären berömde honom och sa att han hade "ett bra huvuvd". Det måste väl vara ett bra omdöme :love:

427737_179946685441892_100002796869229_201495_1624078549_n.jpg
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Din Walle verkar vara så snäll! :) Min Walle är vaccinerad 2 ggr nu (en kvar alltså), han brydde sig inte heller. Det är så skönt att man inte behöver göra en så stor grej av såna saker som måste göras tycker jag :)

Vi var ute och gick idag, han skötte sig utmärkt trots att det kryper i skinnet på honom av överenergi ;) Vi gick förbi en bro med forsande vatten, vilket inte var farligt alls.. Postlådor och soptunnor däremot! ;)

Han mättes även på sin 7-månaders dag och var 139 i manken, 141 i korset.

32878577.jpg


32878576.jpg


32878578.jpg
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Jag tycker din ser jättetrevlig ut! :love:

Sedan blir jag otroligt glad när jag ser sådana fina bilder på en unghäst som hanteras vänligt och konsekvent i korrekt utrustning av en klok människa med hjälm och handskar.:bow:
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Tack! :laugh: Han är min lilla prins! :heart

Hjälm och handskar m.m. är en självklarhet tycker jag, synd att inte alla gör det :( Så tack och bock för snäll kommentar! Det värmer :)
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

:)Gick ut på nätet och tittade på ungar född -11 till salu och hittade 4-5 st och priserna på dessa låg 25 000-35 000.
Dessa avkommor kommer troligen ägarna inte förlora så mycket ekomomi på om de går att sälja.
Är inte spekulant utan kollade bara för skoj skull, och tänker absolut inte sälja min röda dam mitt lilla hjärta
 

Liknande trådar

Avel har 2 ston jag ska betäcka i år....beslutsångest... ena stoet är 2 år E: Cardento-Cortus. Hon är enormt stor, redan 170 cm och har...
2
Svar
27
· Visningar
4 179
Senast: pastejja
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 228
Senast: Mirre
·
B
Avel Jag är helt ny vad det gäller det här med avel och hoppas jag kan få lite hjälp! Jag har ett 16 årigt sto e. Fontaine - Master Spiritus...
Svar
11
· Visningar
2 030
Senast: Fiorano
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 398
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp