Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Jo fux är ju fint, fast sen kommer skimmel! :D
Å jag fick en brun.. Haha fast jag tycker om honom ändå! :p
Ok va spännande! Grattis får man ju säga då! Själv har jag 7 veckor kvar nu.. :)
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Va kul om den här tråden kunde komma igång igen! :)

Min lilla Walle går på bete just nu så det händer inte allt för mycket med honom. Han fyller 2 år den 12 juli, så vi har absolut inte bråttom. Han ska få gå kvar på betet så länge som möjligt, just nu går han med tre valacker och två ston. Om de andra bestämmer sig för att åka hem fast att det finns mat kvar kommer han att släppas ihop med en flock fjordston ;)

Angående temperamentet så tycker alla som träffar honom att han ser ut som en liten ängel, vilket han också är. Men han är samtidigt tuff och nyfiken av sig. I våras var han lite bufflig och "gå-påig", men det verkar som att drottningarna i flocken har rett ut det problemet ;) Ska bli spännande att se hur han utvecklas :)

Hur är storleken på era? Jag tröstar mig med att grabben inte är två år än (en vecka kvar), han är nämligen "bara" 156 cm... Men han verkade lite stel i bakkärran idag när han sprang och han vilade bakbenen en del, så jag hoppas på växtvärk :p

Har inga nya bilder på herrn, den här är från när vi släppte honom på betet!

945691_10151704905987122_485487690_n.jpg
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Fin har är! :)
Min är 149 nu, är född slutet av april -12. Får väl se vad han tänker sluta på, för min del så räcker d runt 160.. :)
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Tack det samma!
Då blir det augustibarn (om jag inte räknat helt fel :p)


Sandra1989: Min Walle blev två den 18 maj och han är ca 165 cm.
Men det är så olika, vissa hästar växer ju mest innan tre, andra efter.
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Tack! :) Japp 24/8 e d beräknat!

Oj va stor din kille är! :) Kom du ihåg va han va som 1-åring?
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Om jag inte missminner mig så var han ca 150 cm för ett år sen.
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Tänkte göra ett försök att väcka denna gamla tråd till liv igen.
Hur går det med era Warsteiner avkommor?

Min har haft ryttare för 5e gången idag :D

547897_433025706800654_1900853771_n.jpg
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Vi har ju en som blir tre i år efter Warsteiner.Han rids två ggr i veckan ut i skogen i alla gångarter.Reds in sent i höstas.
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Min lilla ca 155 cm (högst) treåring, född i slutet av juli är riden i skritt och och trav, hon är löshoppad några gånger och när underlaget fungerar tömkörs hon för att bli styrbar, hade som mål treårstestet men tror jag väntar tills kvaliten i stället så om hon tänker växa gör hon nog det till sommaren , Hon är lättlärd pigg och vaken men inte lättskrämd mamma är 166 cm och 5 åriga brorsan e. Channon var 167cm som 4 årmen min 17 åriga dotter är bara 159cm lång och tycker det är förträffligt att våran inte är så stor så hon kommer nog att lägga rabarber på Warsteineravkomman.:)
 

Liknande trådar

Avel har 2 ston jag ska betäcka i år....beslutsångest... ena stoet är 2 år E: Cardento-Cortus. Hon är enormt stor, redan 170 cm och har...
2
Svar
27
· Visningar
4 179
Senast: pastejja
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 228
Senast: Mirre
·
B
Avel Jag är helt ny vad det gäller det här med avel och hoppas jag kan få lite hjälp! Jag har ett 16 årigt sto e. Fontaine - Master Spiritus...
Svar
11
· Visningar
2 030
Senast: Fiorano
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 398
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp