Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

:) Min lilla dam är ca 147 cm nu, långhårig och även som en elefant över häcken men gudomlig att ha och göra med, mycket lättsammare än sin två år äldre halvbror som också är lättsam och lättlärd men har en massa småhyss för sig
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Fin! :laugh:.

*kl*

Jag har börjat ångra ganska mycket att jag sålde min lilla kille :cry:. Han var såå spec. för mig.

jag valde Warsteiner,jag tog hand om allt som rörde mamma häst under dräktigheten,

jag var med när han föddes,jag var den som rörde honom först när han var nyfödd,

det var jag som stöttade honom lite medan han letade efter juvret, jag som satte på grimman på honom för första gången.... etc..

Han är verkligen den hästen,och så säljer jag honom :confused:. Det är många varför som snurrar runt i huvudet på mig...

Men nu verkar köparen ha fått problem inom familjen,så h*n har sagt om vi vill ha tillbaka honom så går det bra, och jag har sökt in till en skola i närheten som är CSN berättigad,så jag kan betala för hans och hans mammas stallplats, sedan får jag hjälp hemifrån med den övriga kostnaden ( hovis,vet m.m.)...

SÅ det kan ju gå, men vågar man hoppas?...

72w39i.jpg


Alldeles nyfödd :love:

10eik42.jpg


Vid Midsommar.

2wmgs1z.jpg


När han fyllde 6 mån.

2nbyb6v.jpg


Mor och son :love:

Ursäkta mitt lite långa inlägg. ;)
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Fin! :laugh:.

*kl*

Jag har börjat ångra ganska mycket att jag sålde min lilla kille :cry:. Han var såå spec. för mig.

jag valde Warsteiner,jag tog hand om allt som rörde mamma häst under dräktigheten,

jag var med när han föddes,jag var den som rörde honom först när han var nyfödd,

det var jag som stöttade honom lite medan han letade efter juvret, jag som satte på grimman på honom för första gången.... etc..

Han är verkligen den hästen,och så säljer jag honom :confused:. Det är många varför som snurrar runt i huvudet på mig...

Men nu verkar köparen ha fått problem inom familjen,så h*n har sagt om vi vill ha tillbaka honom så går det bra, och jag har sökt in till en skola i närheten som är CSN berättigad,så jag kan betala för hans och hans mammas stallplats, sedan får jag hjälp hemifrån med den övriga kostnaden ( hovis,vet m.m.)...

SÅ det kan ju gå, men vågar man hoppas?...

72w39i.jpg


Alldeles nyfödd :love:

10eik42.jpg


Vid Midsommar.

2wmgs1z.jpg


När han fyllde 6 mån.

2nbyb6v.jpg


Mor och son :love:

Ursäkta mitt lite långa inlägg. ;)



Har kommit fram till att det är bäst att han är kvar hos köparen ( det hade löst sig imed familjen)och sedan har vi fullt i stallet just nu, och köparen tar bra hand om honom,så jag kan inte klaga.

Så nu inväntar jag istället hans halvsyskon nästa sommar som får stanna hos oss istället.

Ska försöka uppdatera här ibland med bilder på honom som jag får.
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

563094_540920209271857_113252444_n.jpg

223412_540922252604986_1500437644_n.jpg

59756_540922085938336_1785790258_n.jpg


Lite uppdatering på Winni inte bästa bilderna men hon vill inte stå still när man ska ta kort.
Winni blir 10 mån 16/2.
vi mätte henne för några veckor sedan och då var hon 148 cm både fram och bak..
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Tack! :)
Han va lite småkaxig när han va riktigt liten, men det har lagt sig! Nu tycker jag att han är jättemysig! Har går med på det mesta som jag pysslar med! :)
Hur är din?:)
Blir skoj å se hur dom blir sen när man ska börja jobba lite mer me dom!
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Tack! :)
Han va lite småkaxig när han va riktigt liten, men det har lagt sig! Nu tycker jag att han är jättemysig! Har går med på det mesta som jag pysslar med! :)
Hur är din?:)
Blir skoj å se hur dom blir sen när man ska börja jobba lite mer me dom!

hon är väldigt lätthanterad och lyhörd på vad man gör, lätt att leda,binda upp och lyfta fötterna på och borsta.vi hade en dust när hovdlagaren var här andra gången och då fick vi tyvärr bremsa henne en hov och efter det har hon sköt sig exemplarist,sen hade hon lite attedyd när vi skulle lasta engång och satte sig på rumpan hela tiden så vi fick lyfta in henne men då va hon 2-3 månader..har inte lastat sen dess men det ska vi börja med när det blir lite mindre halt ute...ska bli jätteroligt och se hur dom ser ut när pälsen försvinner och hur dom utvecklas...Funderar på att visa henne som 1 åring om hon håller formen:)
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

574547_458917040805508_778206851_n.jpg

Här kommer en bild ifrån i somras lite mer fart iden ca 4 månader är hon här
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Eddie flyttade hemifrån igår. Jag hade gruvat mig ordentligt för körningen men allt gick superbra! Eddie står nu i en hage bredvid sin storebror och vi ska släppa ihop dom om nån dag. Spännande =)

img_8467_186473519.jpg

Jag har aldrig använt mig utav Bukefalos men på något vis kom jag in på denna tråd och såg en bild på min lågprisbäbis! Jag gör ett försök att skapa ett inlägg än om tråden inte varit aktiv på länge.

Här är min Warsteineravkomma nu, 2 år gammal. Fler som har nya bilder att visa?

dsc_0205_51d30599e087c3330f5fbbc6.jpg


dsc_0294_519e750ae087c342436fceb7.jpg

Här är han och hans mamma, mamman är en Maxad D-ponny. Så om ni vill ha en stor avkomma med er ponny - välj Warsteiner!

22_maj_2013_85_519d0d17ddf2b36b66a86954.jpg


dsc_0453_5166ddb0e087c347395b9a21.jpg
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Välkommen till Buke och kul att du väckte liv i den här tråden igen :D

Fin din 11:a är!!
Tänkte precis mums vilken rumpa för att vara två år,
såg sen att det var ponnymamman som var orsaken ;)


Min är också två och växer varje dag (känns det som)!

998267_356118491158043_1349839635_n.jpg
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Kul! Jag har nästan bara sett typiska fuxar, roligt med olika färger! Min är lite "fusk" eftersom att han har en Welsh Cob som mamma. Men han är ändå rätt sportig och större än många andra storhästföl på sina just nu dryga 160cm (trots en minimorsa) Men då är han ju rätt krallig så han går egentligen inte att jämföra med andras...

Hur är era i psyket?? Nog för att jag tror på individ och miljö så måste ju ändå lite vara ärftligt, och som fler än jag hört så är Warsterineravkommor lite kända för "skarpt psyke".
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Ja visst är det lite roligt med en grå i fuxflocken :D
Min verkar också bli ett höghus. Hans mamma är bara 158 cm och Walle är redan nu ca 165 cm!

Jag har inte träffat så många Warsteinerhästar så jag kan säga att han en typiskt sådan. Han är som många andra unghästar väldigt social och nyfiken. Lite tjurig och superkvick i reaktionen. Händer det något så har han förflyttat sig 3 meter på en hundradels sekund eller snabbare :p
Men vass tycker jag absolut inte att han är. Har ju visserligen inte jobbat så mycket med honom än.
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Åh sån liten söting!!

Ser att du är lika rund om magen som jag ;)
Hade ju tänkt att köra in min i vår men det blev inte riktigt som jag tänkt mig :p
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

+ Fenestra, tack! :)
Din är så himla fin me! :) Hade ju me hoppats på skimmel (eller fux ) med en skimmel mamma.. :p
Jasså va skoj, när ska du ha? :D
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Jag hade hoppats att min hade behållit sin fina mörka fuxfärg men nu gillar jag hans gråa päls mer och mer :D

Bäbis är beräknad till början på november.
 

Liknande trådar

Avel har 2 ston jag ska betäcka i år....beslutsångest... ena stoet är 2 år E: Cardento-Cortus. Hon är enormt stor, redan 170 cm och har...
2
Svar
27
· Visningar
4 179
Senast: pastejja
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 228
Senast: Mirre
·
B
Avel Jag är helt ny vad det gäller det här med avel och hoppas jag kan få lite hjälp! Jag har ett 16 årigt sto e. Fontaine - Master Spiritus...
Svar
11
· Visningar
2 030
Senast: Fiorano
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 398
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp