Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Vimsan: Din Walle är så himla fin! Ska bli kul att se hur sommarpälsen kommer se ut! :laugh:

AllwaysMyShadow: Va liten och söt! Hur många månader är han? hur hög? :)


Tack! Ja, han är en riktig liten sötnos :) Född den 6 Juni så han är rätt sen, mätte honom idag och han är 134cm fram och något högre bak. Hans mamma är e. Cornetto och hon är bara 162 :)
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Han var riktigt söt.

Jag kan ingenting om höjd på halvblod egentligen, är bara nyfiken på hur min ligger till jämfört med andras :) Jämför man med din så verkar min Walle bli en jätte :angel: :crazy:

Han är född 12 juli och är 141 cm i manken och 143 cm i korset. Mamma Mon Ami är 157,5 cm. Hade hoppats att han skulle landa på 165-168, men har som sagt ingenting att jämföra med ;)

Förresten, vi var många som valde att ha "Mr" i namnet på pluttisarna tycker jag :laugh:
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Åh vilken fining!! Den kommer att bli snygg när den blir stor :love:
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

För att hålla ordning på alla Warsteiner-ungar kan vi väl göra en lista när alla är födda. Lite lättare att jämföra ålder, höjd å sånt ;)
Fyll i namn och morfar också :D

Jag börjar så kan ni väl kopiera och fylla på:



18 Maj - Amazing Warrior (Walle) ue: Highlight
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Vilken bra idé! :)

18 Maj - Amazing Warrior (Walle) ue: Highlight
12 Juli - Mr Moonwalk (Walle) ue: Cortez
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Kul :)

18 Maj - Amazing Warrior (Walle) ue: Highlight
26 Juni - Limited Edition H (Eddie) ue: Lupicor H
12 Juli - Mr Moonwalk (Walle) ue: Cortez
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Vilken sötnos!! Helt underbar :)

Är lite avundsjuk på erat fina underlag! Här uppe i norr ligger fortfarande snön kvar och ridbanan är täckt med ett tjock lager is så det lär nog dröja ett tag innan min lilla kille får busa där.
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Idag var vi ute på promenad och spanade in paddocken, den var blöt och isig så det fick bli vattenträning ;) På vägen hem gick vi förbi caféet där en lastbil lastade av varor. Men vi gick mellan den trånga passagen som ingenting :D Duktig kille!

Annars var han otrolig pigg, det var knappt att vi hängde med i skritten... :laugh:

32909906.jpg
Farliga vattenpölar!

32909907.jpg
Mamma och Walle :)

32909908.jpg
Bjuder på den... ;)
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Tack! Ja jag föll pladask för honom!

Vilken ståtlig fölis du har, trots den skiftande färgen ;)
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Jag tyckte jag kände igen honom! :) Uppfödaren känner min "svärmor" (vi bor i Säffle, ca 30 min från Grums). Mamma såg annonsen och funderade på att köpa honom som sällskap till Walle men insåg att vi inte har tid med två unghingstar och två ston med föl på väg... :crazy:

Jag har ridit hans mamma Maggan när hon stod på ridskolan i Säffle (hade ridning som individuellt val på gymnasiet). Lugn och stabil häst som inte gjorde särskilt mycket väsen av sig om jag minns rätt :laugh:

Vilken tur jag har att ni inte köpte honom då!
Kände på en gång att han var "Min" när jag såg annonsen.

Maggan verkar vara en riktigt trevlig och stabil ponny. Är nog inte helt fel att korsa med Warsteiner.

Din kille verkar också vara en riktig tuffing!
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Duktig liten Walle!! Bra träning med lastbilen.
Hur tycker du att det är att leda i repgrimma i jämförelse med vanlig grimma?
Jag testade repgrimma men tyckte inte alls det funkade. Kanske var grimman för stor för min Walles lilla mule.
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Duktig liten Walle!! Bra träning med lastbilen.
Hur tycker du att det är att leda i repgrimma i jämförelse med vanlig grimma?
Jag testade repgrimma men tyckte inte alls det funkade. Kanske var grimman för stor för min Walles lilla mule.

Ja, så länge det är människor med lite vett i skallen som kör/grejar med dom så är det jättebra träning! ;) haha

Jag tycker att han går bättre med repgrimman än vanlig grimma, han lyssnar bättre med den. Den var lite stor i början och då tyckte jag inte att den fungerade särskilt bra, men nu när han har växt i den funkar det! :)

Grimman har några små, rundade "tryckpunktsplattor" längs med repet i nacken, det kanske gör skillnad? Jag har aldrig haft en vanlig repgrimma så har inget att jämföra med..
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Fattat inte hur jag ska göra så att min polle inte hamnar utanför rutan?
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

18 Maj - Amazing Warrior (Walle) ue: Highlight
6 Juni - Mr Weber (Webbe) ue: Cornetto
26 Juni - Limited Edition H (Eddie) ue: Lupicor H
12 Juli - Mr Moonwalk (Walle) ue: Cortez
22 Juli- Vildros (40) ue. Happy Day
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Nu är det bara 20 dygn kvar innan det är dax, om hon fölar på BF som hon har gjort 3 av fyra fölningar,husvagnen på plats så nu är det bara att vänta på mitt warsteiner föl..(har beställt ett fux sto med bläs fyra knähöga strumpor och en vit fläck på magen)
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

:) Väntar med spänning på att se vad det blir i år för alla som bet med Warsteiner, jag var 100 säker på hingst fux med tre vita ojämna ben och bläs förra året , det blev till min stora glädje sto med smal bläs och inget vitt på benen, tänker inte betäcka om mamman utan eventuellt betäcka min åring så småningom.
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

kl

Jag har letat som en galning på nätet efter de här "lågprisungarna" eftersom jag är sugen på att köpa en själv:d

Betäckte ju mitt Riccionesto med W ifjol, det tog sig inte och i år hoppar jag över att betäcka henne eftersom hon tävlar, och de andra stona gick till andra hingstar!
Så jag tänkte ju köpa en liten W-bebis istället, men alltså inga föl finns till salu vad jag hittat!

Trodde det skulle bli ett gäng och till hyggligt pris, men tji fick jag;)

Så in med lite bilder nu allihopa!

Lågprisungar? ett ta ett föl till världen seriöst är inte en lågprisgrej .Om hingsten kostar mer eller mindre har inte så stor betydelse,det är sen de stora kostnaderna kommer ,så för mig finns inga "lågprisföl".Förstår att du fick tji:D .Alla era Warsteiner föl är superfina.
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Fast Warsteiner ökade sitt stoantal från 4 till 146 när priset sänktes till ca 25% av det tidigare, så nog var det många som valde honom för prisets skull.
 

Liknande trådar

Avel har 2 ston jag ska betäcka i år....beslutsångest... ena stoet är 2 år E: Cardento-Cortus. Hon är enormt stor, redan 170 cm och har...
2
Svar
27
· Visningar
4 179
Senast: pastejja
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 228
Senast: Mirre
·
B
Avel Jag är helt ny vad det gäller det här med avel och hoppas jag kan få lite hjälp! Jag har ett 16 årigt sto e. Fontaine - Master Spiritus...
Svar
11
· Visningar
2 030
Senast: Fiorano
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 398
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp