Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Fast Warsteiner ökade sitt stoantal från 4 till 146 när priset sänktes till ca 25% av det tidigare, så nog var det många som valde honom för prisets skull.

hon kanske menar att man inte säljer sitt föl billigare bara för att avgiften på hingsten varit billigare:)
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

:laugh:Jag betäckte med denna A-premierade hingst först och främst för att jag sett några trevliga avkommor sedan för att det inte skulle bli så himla dyrt för mig att få fram en avkomma jag skulle kunna tänka mig ha kvar.
Skulle den säljas skulle den inte hamna billigare än min andra avkomma med en dyrare hingst.
Jag gissar att det är så de flesta tänker och därför inte några rea-unghästar med bra papper på
:banana:
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Jag betäckte också med Warsteiner just för att han var A-premierad och ser trevlig ut :) Men jag hade även andra anledningar. Vi hade försökt få stoet dräktigt i många år, men hon tog sig inte alt. kastade. Så vi hade nästan gett upp hoppet när Warsteiner kom in i bilden.

Vi har lagt ut mycket pengar på många misslyckade försök, när vi såg hans erbjudande kunde vi inte låta bli. Vi hade även fått tips om att sy stoet några cm efter konstaterad dräktighet. Ammi tog sig på sista försöket och elva månader senare fick vi vårt mirakel :) Nu är Ammi dräktig med Warsteiner igen, beräknad till juli.

Walles pappa må ha varit "billig", men Walle kostar en förmögenhet för oss, just på grund av alla misslyckade försök innan honom :crazy: ;)

Så jag/vi bör väl erkänna, vi använde Warsteiner för att han var billig. Men det betyder inte att vi hade använt honom om han såg ut som "hej kom och hjälp mig", bara för att få en fölunge. Han är ju trots allt A-premierad och, enligt mig, riktigt snygg, precis som "mitt" resultat! :laugh: :angel: haha
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Haha - det låter som en beskrivning av min häst, förutom att han är en hingst vill säga ;)

Fux med bläs och fyra knähöga strumpor
img_9576_192996561.jpg


+ den vita fläcken på magen =)
img_6682_175419127.jpg
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

*KL

Kul att se så många trevliga och fina Warsteiner ungar!
Vi väntar ett föl efter honom den 10 juni i år. Ska bli jättespännande att se resultatet. Vi har beställt ett sto, helst fux med en bred vit bläs. ;)
Mamman är skimmel så vi får väl se.. :p
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Haha - det låter som en beskrivning av min häst, förutom att han är en hingst vill säga ;)

Fux med bläs och fyra knähöga strumpor
img_9576_192996561.jpg


+ den vita fläcken på magen =)
img_6682_175419127.jpg

ÅÅÅÅ va fin han är:love: ja en sån vill jag ha men ett sto:)
man kan ju alltid ha önskemål men är nöjd bara föl och sto mår bra
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Min har också en skimmelmamma.'

Föddes med en mörk fuxfärg, bläs och 4 vita fötter men han tänker inte behålla sin fuxfärg utan blir skimmel precis som sin mamma ;)
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

*Ignorerar*



:angel::angel:


Nädå. Hennes förra avkomma född 2008 är skimmel men där var det även skimmel på pappan.
Hennes första avkomma var brun trots att den pappan var skimmel den med. :)
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

:) Otroligt charmig kille.
Jag mätte min lilla idag 8 mån och 4 dagar 140 cm och lite överbyggd.:banana:
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Dom växer så det knakar ser jag! ;)

Är det någon här inne som har erfarenhet av halvblod och kanske kan spåna om hur höga de blir ungefär? Många av 11-orna verkar ha samma växtkurva, t.ex. runt 140 cm vid 8 månader. Eller är det för tidigt att gissa på?

Jag är riktigt nyfiken, ska försöka mäta enligt "tattar-måttet" när han blir 1 år tänkte jag :)
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Hur gör man tattar-måttet?
Sånt är alltid kul att testa å se om det stämmer sen :D

Min är lite mer än 10 månader och jag gjorde ett mätförsök idag.
Tog hjälp av en lång smal stav och en kortare.
Fick det till 144-146 cm å det kan nog stämma för han är STOR! :p
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

:laugh:Jag blev förvånad att min lilla dam var 140 cm jag tycker att hon känns så liten. Men då är mamma stor överallt fast inte så jättehög 167 cm.
Min är fortfarande väldigt mycket föl över utseende, ganska mycket överbyggd.
Klart att din är nästan 5 cm högre och två månader äldre, jag vill ha en färdig häst runt 165 cm alltså ingen jätte på 175-180 cm som jag har sett att Warsteiner kan lämna.
Det irriterar mig att jag inte lyckas med att lägga ut bilder fattar inte hur man i dagsläge får in bilder längre på Photobuckt. Ibland har jag lyckats lägga in någon bild men har någon tipps vart jag ska spara bilder enklast?
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Det ser ut som att Walle kommer bli Mon Ami's enda avkomma.. Inatt kastade hon ett hingstföl e: Warsteiner (4 månader för tidigt). Detta är andra gången av tre dräktigheter. Hon har även varit väldigt svårt att få dräktig.. :(

Så nu får vi se vad vi gör.

Jag är i alla fall glad för att vi fick Walle. Testade en körsele igår, vilket gick superbra! :)

32954800.jpg


Taggad häst!
32954803.jpg
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Vad tråkigt! :(
Men Walle ser jättetrevlig ut!

Mamma är jättenojjig för att vårat sto ska kasta då det har hänt en gång innan.
Nu är det ca 2 månader kvar innan bf (10 juni) och stoet mår hur bra som helst och har fått 2 friska avkommor av 3 (en före och en efter). Finns inga tecken alls på att något ska hända men jag tror hon oroar sig pga åldern på stoet då hon är 23 i år.
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Ja, det var vi med när Walle skulle födas. Den här gången gjorde vi precis som när Ammi blev dräktig med honom (antibiotikakurer och sy ihop) och antog att det skulle funka igen, men vi hade fel.. Hon har inte visat några som helst tendenser till att något skulle vara fel, vilket hon gjorde förra gången hon kastade (en månad innan bf)..

Ammi är 20 år, det kanske kan ha varit en bidragande faktor. Samtidigt har hon varit extremt svår att få dräktig och har bara tagit sig på sista försöket varje gång i princip. Det är kanske inte meningen att hon ska bli mamma?

Walle är väldigt värdefull för oss just nu, det blir inga mer försök med Ammi..
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

:( Åh va tråkigt.

Tur att ni fick Walle förra året i alla fall. Han är superfin och så duktig :love:
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Vilka underbara avkommor ni har!!
Själv väntar jag en liten efter Warsteiner i år. Hon är idag på 304 dygnet, så d börjar närma sig! :)
Hoppas på en liten fuxhingst med mycket vitt! ;)
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Haha, fuxhingst med mycket vitt verkar vara "inne" tror jag ;) Det är snyggt!

Jag var ute på promenad med min bruning idag, som för övrigt fyllde 9 månader igår! :) Vinterpälsen vägrar släppa, vi är inne på tredje flaskan b-vitamin men det vette tusan om det hjälper... :crazy:

33010718.jpg
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Här kommer några bilder på mitt Warsteiner sto som föddes 16/4 ca kl 21
303448_396113480419198_100000616489168_1146858_1023488461_n.jpg

536305_396026023761277_100000616489168_1146790_1817268610_n.jpg
578470_396113100419236_100000616489168_1146855_870665330_n.jpg
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Åh så sööööt!! :love:
Det blev som du hoppats på, fux med bläs och 4 strumpor.
Blev det någon fläck på magen också? :D
 

Liknande trådar

Avel har 2 ston jag ska betäcka i år....beslutsångest... ena stoet är 2 år E: Cardento-Cortus. Hon är enormt stor, redan 170 cm och har...
2
Svar
27
· Visningar
4 179
Senast: pastejja
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 228
Senast: Mirre
·
B
Avel Jag är helt ny vad det gäller det här med avel och hoppas jag kan få lite hjälp! Jag har ett 16 årigt sto e. Fontaine - Master Spiritus...
Svar
11
· Visningar
2 030
Senast: Fiorano
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 398
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp