Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Skulle behövt även armskydd när min 1,5 åriga hingst förra året brallade till och sparkade av min arm.
Han är verkligen jättekol och snäll men allt kan gå snabbt när gamlingen på 28 år i hagen brallade till när jag skulle släppa min och ett bakben bara tuchade till min arm, Så hjälm är ett måste tycker jag när man hanterar unghästarna.
Tyvärr slarvar jag med det vid in och utsläpp, väldigt dumt .
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Jag söker också på hästar till salu e: warsteiner för skoj skull :) Walle är inte till salu på långa vägar! Idag gick vi ut och träffade på travhästar, bilar, långtradare, traktor och människor vid ett café utan någon särskild reaktion mer än att det var superkul enligt honom..! :D

Slarvar också med hjälm vid in- och utsläpp... Dumt kanske, men det går ju bara i farten så att ändra rutiner är inte lätt ;)

Lite bilder från idag - Snön är borta!! :)

32895524.jpg


32895500.jpg
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Var längesen jag var aktiv här på buke, men fick tips om denna tråd av en bekant.
Jag är en av de lyckliga som lyckats köpa mig ett av fjolårsfölen efter Warsteiner. Det var kärlek vid första ögonkastet när jag hittade annonsen och det fanns inget annat alternativ än att köpa honom. Är så fruktansvärt lycklig över den lille och skryter vitt och brett om honom för de som vill lyssna.
Han är lugn, klok och framåt. Riktigt social och underbar att hålla på med.
Han hade aldrig varit inne i en hästtransport när jag hämtade honom. Vi tog det lugnt och försiktigt och efter ca 40 min stod han i transporten. Han stod som ett ljus hela vägen hem.
Det är tämligen svårt att fånga honom på bild, då han gärna vill vara nära och gosa istället för att posera, men jag försöker ändå lägga upp en liten halvdan bild så ni får se honom. Men förstår mig inte riktigt på hur man får in bilden här så vi får hoppas det blir rätt ;)
Saws Crofto Castanie heter han, men kallas för Cotten =)
photo.php
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Äsch, det blev visst fel med bilden... Vet inte hur jag ska få dit den :(
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Varför får jag bara ange en url när jag ska lägga upp en bild? :confused:
Har inte gått bet på sånt här förr. Känner mig otroligt korkad när det inte fungerar :cry:

Kan man inte ta en bild som man har i datorn eller telefonen?

Tyckte det var så roligt att se allas toksöta fölungar och ville ju dela med mig av min lilla ögonsten...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Jaha... Det var synd. Då blev det en massa extra jobb...

Kul o kika på andras sötisar iaf!
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Haha, det tog lång tid innan jag fattade hur man gjorde när man vill lägga in bilder ;)

Är det någon som väntar en till avkomma efter Warsteiner i år? Här är det tänkt att Walle ska få ett helsyskon, om allt går vägen vill säga :)
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Hmm.. Har du köpt honom från Grums (Värmland)? Tycker jag känner igen honom... ;) Är hans mamma svartskäck?
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Eftersom warsteiner fick så många ston förra året, tycker jag att de borde ha en egen tråd.
Självklart ska ni lägga in bild och vore också kul att höra lite om mamman samt era framtidsplaner för avkomman!

Min lilla kille heter Greger! mamman är fullblod och lillkillen ska bli min blivande dressyrstjärna;)
DSCN5373.jpg


DSCN5390.jpg

Grattis Greger på namnsdagen! :D haha
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Greger tackar!
Ska försöka skärpa till mig och ta lite bilder på honom och lägga ut nån dag.
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Ja han kommer ifrån Grums!
Kul att du känner igen min sötnos!
Har du träffat honom?

Så får jag tacka fade away för hjälpen med bilden!
Tur det finns de som kan hjälpa en tafflig bukeamatör ;)
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Åh vilken liten häftig skäck :love:

Min blir mer grå och mindre fux för varje vecka som går :D

427161_190811087688785_100002796869229_220468_79235440_n.jpg


ps. Han har inte ett blått öga även om det ser ut så. Det är bara blixten som spökar.
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Aldrig laddat upp bilder innan, men ger mig på ett försök!
Här är min lilla -11, Mr Weber :)
(Har även en halvsyster född -02)

15bx5h.jpg


bfi8i9.jpg
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Ja han kommer ifrån Grums!
Kul att du känner igen min sötnos!
Har du träffat honom?

Jag tyckte jag kände igen honom! :) Uppfödaren känner min "svärmor" (vi bor i Säffle, ca 30 min från Grums). Mamma såg annonsen och funderade på att köpa honom som sällskap till Walle men insåg att vi inte har tid med två unghingstar och två ston med föl på väg... :crazy:

Jag har ridit hans mamma Maggan när hon stod på ridskolan i Säffle (hade ridning som individuellt val på gymnasiet). Lugn och stabil häst som inte gjorde särskilt mycket väsen av sig om jag minns rätt :laugh:
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Vimsan: Din Walle är så himla fin! Ska bli kul att se hur sommarpälsen kommer se ut! :laugh:

AllwaysMyShadow: Va liten och söt! Hur många månader är han? hur hög? :)
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

:banana: Kul med Warsteiner ungar som inte är fuxar,
Jättefin med glimten i ögat över bommar och resliga
snyggingar.
Ska bli kul med lite bilder när de tappat vinterpälsen.
Jag har mycket snö kvar PU.
 

Liknande trådar

Avel har 2 ston jag ska betäcka i år....beslutsångest... ena stoet är 2 år E: Cardento-Cortus. Hon är enormt stor, redan 170 cm och har...
2
Svar
27
· Visningar
4 179
Senast: pastejja
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 228
Senast: Mirre
·
B
Avel Jag är helt ny vad det gäller det här med avel och hoppas jag kan få lite hjälp! Jag har ett 16 årigt sto e. Fontaine - Master Spiritus...
Svar
11
· Visningar
2 030
Senast: Fiorano
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 398
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp