Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

cikoria: Va kul att det blev ett stoföl då så att du kan fortsätta med familj 40 om du vill :)
Tråkigt att en dag kan ställa till det så... :crazy: Walle höll sig på rätt sida av strecket med en vecka till godo ;) Men som domaren sa, det är inte lätt att
bedöma en så ung fölunge då den inte orkar så mycket eller har hunnit utveckla sin gång något sånär..

Överlag verkar det vara många avkommor som är födda sent på året, runt juni-juli.
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Cikoria & Sillysinta: Tack så mycket!

Sandra1989: Kan du tänka dig att jag var rädd att fölungen inte skulle få några vita tecken - och sen ploppar det ut en sån där :D han har ärvt teckningen av sin mamma - det blev bara lite mer av allt, överallt!

Det känns jätte kul att han ska få gå med en en "bror". Jag har varit och hälsat på dom och brorsan är mycket mer "vuxen", både till utseende och beteende, än vad Eddie är, ändå skiljer det bara 3 veckor mellan dom.

Walle ser jätte fin ut!! Stor och ståtlig kille :D

Det här är mitt första föl så jag har också lite dålig koll på hur Eddie ligger till storleksmässigt - jag hoppas dock på att han landar någonstans mellan 165-170...vill inte ha honom så mycket större än så.
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Måste bara få fråga...heter ditt sto Mon Ami??
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Hej!

Hur går det med allas "lågpris-ungar"? :)

Jag har en, numera ettårig, hingst e: warsteiner ue: cortez.

Vad har ni för planer med era? Hur aktiverar ni dom nu som ettåringar? Tips på olika övningar? :)

Jag har också en "Walle" :D

297745_105404216229473_100002796869229_33044_5241457_n.jpg


Han heter Amazing Warrior och mamma är e: Highlight
Född 18 maj 2011 och flyttade från mamma i november.

Nu går han på lösdrift tillsammans med min pensionerade dressyrvalack, 17 år och en shettishingst som är fyra.

403105_164699683633259_100002796869229_175581_1646839703_n.jpg


Tanken är att han ska bli min nya dressyrstjärna :D

398101_154442827992278_100002796869229_152934_1101853600_n.jpg


Vi tränar "vardagslydnad" just nu och senare i år kommer han förberedas för att köras in. Här provar han shettisens sele :love:

392302_153636804739547_100002796869229_151348_931005688_n.jpg


Han är en väldigt gosig och social kille med snabba reaktioner. Nyfiken och ganska orädd. Än så länge en toppenhäst ;)
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Vimsan: Fint smeknamn ;) Amazing Warrior är också ett riktigt snyggt namn :laugh:

Det är tänkt att min Walle, som egentligen heter Mr Moonwalk, också ska bli en dressyrstjärna.. Men vi får vänta och se hur det går med det, det finns en avkomma e:warsteiner ue: cortez som heter chawa och går internationell hoppning så lite nervös är jag :crazy: ;)
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Tack! Jag har klurat ut namnet själv :D

Ville ha in lite från mammans namn (Amelia) och förstås pappas namn också.
Walle är ett väldigt bra arbetsnamn. Funkar bra till både inkallning och skällning, ha ha

Förresten, är min den enda Warsteiner-bäbisen som tänker bli skimmel?
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Samma princip som mig, Mr Moonwalk är en blanding av Mon Ami och Warstiner :) Alla uppfödningar (fjordingar) hos oss har ett namn men en blanding mellan mamma och pappa ;)

Ja, Walle funkar jättebra, har redan fått pröva på båda tonlägen ett ex antal gånger.. Vissa tycker inte att han ska kallas det då de tycker att det låter som ett namn på ett varmblod..:crazy:

Nej, ska han inte få ha kvar den snygga färgen? Visserligen gillar jag skimmlar, men han är riktigt snygg som mörkfux tycker jag :d
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Ja - jag gör ju det :D

Jag jobbade i ett försäljningsstall i Uppsala under 2002, ägaren till stallet hade Mon Ami på foder för att kunna avla. Tyvärr tog hon sig inte den säsongen så istället fick jag ha henne som "min" häst. När jag slutade jobba i stallet så blev jag erbjuden att ta med mig henne, men tyvärr hade jag inte pengarna att köpa en häst just då och var istället tvungen att lämna henne i Uppsala när jag flyttade hem.

Hon är en underbar häst! Och grymt rolig att rida :D jag har så många roliga minnen från våran tid tillsammans!!

Va kul att se att hon lever och att hon har fått ett jätte fint föl! Har du ingen hemsida/blogg med fler bilder? Skulle gärna vilja veta hur du/ni har det?
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Moderatorn påminner om att det inte är tillåtet att lägga ut länkar till bloggar eller hemsidor. Ta det via pm istället.
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Ja - jag gör ju det :D

Jag jobbade i ett försäljningsstall i Uppsala under 2002, ägaren till stallet hade Mon Ami på foder för att kunna avla. Tyvärr tog hon sig inte den säsongen så istället fick jag ha henne som "min" häst. När jag slutade jobba i stallet så blev jag erbjuden att ta med mig henne, men tyvärr hade jag inte pengarna att köpa en häst just då och var istället tvungen att lämna henne i Uppsala när jag flyttade hem.

Hon är en underbar häst! Och grymt rolig att rida :D jag har så många roliga minnen från våran tid tillsammans!!

Va kul att se att hon lever och att hon har fått ett jätte fint föl! Har du ingen hemsida/blogg med fler bilder? Skulle gärna vilja veta hur du/ni har det?

Men va kul! :laugh: Jag har försökt höra mig runt om historia om henne, speciellt i somras då vi letade efter något protokoll eller liknande som visar att hon är ridbar så att vi inte skulle behöva göra ett ridprov inför stamboksföringen. Men ingen av de förra ägarna hade några papper alls så det var bara att visa upp sig ;) hon hade inte blivit riden på två år och endast en gång innan ridprovet men vi fick jättebra kritik :)

Vi har hört att någon försökt ta föl tidigare. Vi köpte henne 2007 och har försökt varje år förutom 2009 då hon kastade 4 veckor innan beräknad födsel. Nu har vi äntligen kommit på hur vi ska göra (en långtidsverkande penicillinkur och sedan sy ihop henne lite vid konstaterad dräktighet) och har fått Walle :)

Nu är hon dräktig med Warsteiner igen och det är lika nervöst denna gången, speciellt när man vet att det kan gå snett så långt in i dräktigheten.. :(

Jag har tyvärr ingen blogg eller hemsida men ett offentligt album på fb. Sandra Malmkvist heter jag där :) Har du några bilder eller liknande från "eran" tid ihop? :) Du kan alltid PM:a mig!
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Alltid skönt att höra att fler fick göra som vi på seminstationen.
Jag betäckte 2007 konstaterat dräktog 45 dygn med Channon på 3é seminering sedan inget föl. 2008 tom 2 första semineringarna och kors i taket dräktig 3,e semineringen och antibiotika i spruta blev föl e. Channon, underbar valack i dag född 19/7.

2010 gick inte channon i avel hade tänkt bet med Flech Dancer, Har en kompis med Warsteiner avkomma och tyckte efter att ha sett en svart WOW pa youtobe från Usa blev jag frälst och ville ha en likadan och även ett kanonpris på hingsten var det inte svårt val.
Ny vet på sem station han blev väldigt förvånad när hon inte tog sig och inte hade bakterier så han sydde och ny står avkomman i stallet ska mäta henne 22 så vi får lite att jämföra med.

Tyckte att hennes bror alltid varit större och han är idag 160 cm och 2,5 år så tycker även min vet som vaxinerade henne igen igår.
Har försökt lägga upp fler bilder men nu blir det ett rött kryss
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

:banana: Gillar din kommer att synas på dressyrbanan med den mörka färgen och vacker bläs, gissar att han är högrest dessutom.
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Ja visst kommer han att bli snygg :love:

390631_149645205138707_100002796869229_143249_1532213537_n.jpg


Men färgen får han inte behålla så länge.
Han tänker bli skimmel precis som sin mor :o
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Snyggt med skimmlar också jag hade hoppats på en sådan med mitt Channonföl men den är svart, Kul med några Warsteinerföl som bryter mönstret fux.
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Men va kul! :laugh: Jag har försökt höra mig runt om historia om henne, speciellt i somras då vi letade efter något protokoll eller liknande som visar att hon är ridbar så att vi inte skulle behöva göra ett ridprov inför stamboksföringen. Men ingen av de förra ägarna hade några papper alls så det var bara att visa upp sig ;) hon hade inte blivit riden på två år och endast en gång innan ridprovet men vi fick jättebra kritik :)

Vi har hört att någon försökt ta föl tidigare. Vi köpte henne 2007 och har försökt varje år förutom 2009 då hon kastade 4 veckor innan beräknad födsel. Nu har vi äntligen kommit på hur vi ska göra (en långtidsverkande penicillinkur och sedan sy ihop henne lite vid konstaterad dräktighet) och har fått Walle :)

Nu är hon dräktig med Warsteiner igen och det är lika nervöst denna gången, speciellt när man vet att det kan gå snett så långt in i dräktigheten.. :(

Jag har tyvärr ingen blogg eller hemsida men ett offentligt album på fb. Sandra Malmkvist heter jag där :) Har du några bilder eller liknande från "eran" tid ihop? :) Du kan alltid PM:a mig!

Jag vet att jag ska ha bilder från våran tid i Uppsala - jag har letat men hittar dom tyvärr inte...ligger formodligen nerpackade i någon flyttkartong =/

Jag var inte med när hon betäcktes 2002 men jag vet att stationen hon stod på höll på länge och väl med att få henne dräktig - tyvärr utan resultat. Va skönt att höra att ni har hittat ett sätt som fungerar och vad kul att hon är dräktig med Warsteiner igen =) Jag ska hålla alla tummar jag bara kan för att det går vägen!
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

Va kul att han ska gå med en annan warsteiner-avkomma! Jag letar kompisar för fullt just nu, ett hingstbete skulle nog behövas just nu så han får leka av sig.. Den här vintern har gett mycket överskottsenergi :crazy:

Eddie flyttade hemifrån igår. Jag hade gruvat mig ordentligt för körningen men allt gick superbra! Eddie står nu i en hage bredvid sin storebror och vi ska släppa ihop dom om nån dag. Spännande =)

img_8467_186473519.jpg
 
Sv: Årets lågpris ungar (e.warsteiner)

:) Vilken härlig bild på fuxbröderna.
Jag har nu mätt min Vildros och hon är ca 132 cm nu i dag, den 22 blev hon 6 mån, hon är flera cm högre bak
 

Liknande trådar

Avel har 2 ston jag ska betäcka i år....beslutsångest... ena stoet är 2 år E: Cardento-Cortus. Hon är enormt stor, redan 170 cm och har...
2
Svar
27
· Visningar
4 179
Senast: pastejja
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 228
Senast: Mirre
·
B
Avel Jag är helt ny vad det gäller det här med avel och hoppas jag kan få lite hjälp! Jag har ett 16 årigt sto e. Fontaine - Master Spiritus...
Svar
11
· Visningar
2 030
Senast: Fiorano
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 398
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp