Årets julkalender

Sv: Årets julkalender

Kl, är det förresten bara jag som inte tycker om Stella skådespelaren? Lite för stelt och ingen riktig inlevelse, åtminstone inte i jämförelse med hedenhös barnen. Inte för att vara elak men det blir inget riktigt flyt.

Jag håller med! Jag gillade henne inte i början, tyckte att det saknades inlevelse och kändes lite "läsa innantill". Men det blir bättre för varje avsnitt:) Alla Hedenhösarna är ju för underbara!

kl

idag när jag läste i mitt artefaktkompendium så hittade jag förresten knotas kam/ ekorrklyvare ^_^. försökte hitta pottan också men den var inte med :(

Och efter att ha sett några fler avsnitt får jag ta tillbaka. Den är bra, mest pga Björn :-D

Kl, är det förresten bara jag som inte tycker om Stella skådespelaren? Lite för stelt och ingen riktig inlevelse, åtminstone inte i jämförelse med hedenhös barnen. Inte för att vara elak men det blir inget riktigt flyt.

Tvärtom! Hon som spelar Stella är jätteduktig! Hedenhösbarnen däremot överspelar majoriteten av tiden och känns inte alls naturliga.

F.ö är den bara så pinsam så jag döör. Jag klarar verkligen inte av scener som när Sten försöker impa på Stella. :rofl:

Jag håller med! Var tvungen att titta bort flera gånger både under det avsnittet och under gårdagens. Deras tur i mataffären tyckte jag inte alls om, även om jag förstår humorn i det. Men usch, jag tyckte bara det var osmakligt och jobbigt att se! Men jag är ju i och för sig a) en obotlig pedant som avskyr oordning och b) ungefär 15 år äldre än målgruppen, så jag har nog inte rätt att uttala mig ändå...:p

Varför tycker du det var osmakligt? För att de kletade runt nedmatande? Eller någon annan anledning?

Tvärtom! Hon som spelar Stella är jätteduktig! Hedenhösbarnen däremot överspelar majoriteten av tiden och känns inte alls naturliga.

Jag håller med om att Stella är jätteduktig! Men jag tycker även att de som spelar hedenhösarna är bra, jag menar, de är ju trots allt inte särskilt gamla och att de överspelar lite tycker jag är helt okej i och med vilka karaktärer de gestaltar :)

Björns karaktär :love:
Sten Hedenhös :love:

Btw, var inte katapultstoltestarkillen (jupp, det är ett ord, jag uppfann det ju nyss!) han som är med i Hipp Hipp Hora? Inte för att det har nåt med handlingen att göra, men lite småkul att känna igen så många skådisar bara :p

Jag kände också igen honom så det kan nog stämma.
Tycker kalendern blir bättre och bättre för varje dag.

"Är det en ny dans?
Granen står så grön och grann i grottan" *hopp skutt* :D
Björn är bäst!

Japp det stämmer! Jag tyckte också att jag kände igen honom, Filip Berg heter han. Han har blivit lite äldre sen Hipp hipp hora dock ;)

Han spelade även "Dildo" i tv-serien "Andra Avenyn"(som jag tycker att var en högst besynnerlig tv-serie för allt skulle alltid vara så fördjävligt som möjligt.).

*kl*

Alltså Björn är ju så underbar!

När ungarna letade efter skrinet: Där! Men det är ju där uppe! :D

Kk

Jag bara älskar årets julkalender! Den är så klockren med sin "glimten i ögat samhällskritik" och sitt sätt att ifrågasätta för oss självklarheter. Märker också att man försöker få barn mer intresserade av historia och naturvetenskap, det gillar jag.

Ps. Har ni sett att Björn/Junior har en norsk slips :p

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 371
Senast: Vovve
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
890
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 126
Kropp & Själ Det är ju en jäkla djungel med smartwatches! Har läst igenom gamla trådar men inte riktigt hittat var jag vill ha. Har aldrig haft en...
2
Svar
32
· Visningar
1 130
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar