Årets julkalender

Sv: Årets julkalender

Kl
Som arkeologi student så retar jag mig på alla historiska fel såklart :rofl:, men försöker intala mig att det är med en barnbok som grund ...

I övrigt så verkar den vara bra än så länge :).

Tittar nu, tycker den verkar klockren :D
Fredde Granberg ser ju ut som att han gör i Hem till Midgård :D

KL

Jag gillade den, mini gillade den skarpt han med även om han vill att de ska tända stjärnan NU. :p

*kl

Jag gillar den än så länge! Fredde Granberg är ju underbar så det borde inte bli annat än bra:D (och sissela benn, björn gustafsson och per andersson också liksom)

Diskuterade ev fortsättning med några kompisar på fb, men vill inte spoila för mkt om det är nån som inte kommit på samma tanke så jag vitar det för säkerhetsskull :)

Hur dom kommer till nutiden: Det är ju typ ett svart hål där stjärnan slocknade i stenålderslandet, och det är samma svarta hål ovanför museet som tjejen bor på. Så jag tror att dom kommer åka in med raketen där och typ landa i nutiden. (undra om det blir lite som i Natt På museet filmerna om ni du hänger med i hur jag tänker)Punkt.

Efter två avsnitt är jag fortfarande nöjd :D

"Det skulle ju vara tråkigt om du exploderade" :rofl:

kl

Jag tittar också! Upptäckte förra året (när jag hade Greveholmsnostalgi) hur mysigt det är att gå upp och kika på julkalendern innan man sticker iväg till uni, så jag bestämde mig för att ge årets kalender ett försök också. Gillar Sissela Benn jättemycket, och de andra vuxenskådisarna också iofs.

Hittills är jag nöjd, men håller med den som skrev att man redan kan räkna ut hur det kommer gå :p Det gör mig ingenting i och för sig, den vänder sig ju till barn och då kan jag kanske inte vänta mig att den är superspännande för mig, som är nästan 30... :p Huvudsaken är att den är underhållande!

Jag tror som du!
Och att de kommer använda pappans (stadsministerns :p ) raket för att åka upp i nutiden och på något vis ersätta/tända stjärnan vilket på något sätt gör folk glada och så uppfinns julen...

kl

Efter två avsnitt tycker jag kalendern är tänkvärd, det här med att på stenåldern höll de ihop, tänk om jag levt då... gillar det.

Och så märks det ju tycker jag att den är inspirerad av Greveholm "men pappa måste bli klar med statsministerns raket" "men jag kan hjälpa dig".... och det gillar jag, avgudar ju Greveholm. :p

Kommer fortsätta kolla.

//r

Aah, det där var helt klart avancerat tänkande, spännande!

Alltså, stadsministern, och assistenten i uniformen var ju lite småkomiska. Tänk vilket strikt styre det verkar vara i ett sverige utan julfirande:D

kl

Funderar lite på om det kommer väckas några "religiösa" röster ang. julkalendern. Inte för att jag egentligen tror det, men det slog mig att stjärnan Hedenhös såg kanske var stjärnan som de tre vise följde enligt Bibeln. Och på ett sätt är ju julkalendern ett tydligt avståndstagande från den "teorin" och traditionen. Äsch, mest en kvick fundering som jag inte riktigt orkar utveckla :p

Vilka intressanta teorier ni kommer med! Jag tror ni är något på spåren och även om det kanske är lite tråkigt om det är så att ni har rätt, så är det ju trots allt en kalender för barn :)

*lite kl också*
Jag tycker fortfarande att det är som alltid, att kalendern är lite seg i början, men den känns verkligen dom en vettig och bra kalender :)

Ni som inte tyckte så mycket om första avsnittet, ska ni ge kalendern några avsnitt till? Eller har ni gett upp så att säga? :)

Jag gillar den hitills, även om jag också trodde att det skulle utspela sig på stenåldern bara.
Farmodern verkade mest bitter i början, men tror hon döljer någonting.
Hon är nog inte alls så bitter egentligen.

Kan nog bli en del roliga kommentarer tror jag.
"Klockan är ju kvart över kotten" :D

*kl*
2½-åringen här hemma har nu sett de två första avsnitten 4 ggr var, varav den sista vändan med teckenspråkstolk. Jag tror det betyder att hon gillar den :D Och även om det börjar bli lite för mkt för mig så fnissar jag åt skämten och gillar farmor mer och mer. Det är ju upplagt för en fin vänskap mellan henne och Stella :) Sen tycker jag att det nästan är lite för obvious att Hedenhösarna ska komma genom det svarta hålet och hamna hos Stella. Men vi vuxna är ju egentligen inte helt rätt målgrupp så jag klagar bara lite i hemlighet :angel:

Är det nån som vet var det är inspelat? Vilket museum (eller annan byggnad) som använts? Den är oerhört vacker tycker jag! Och pappan sitter i Kaknästornet ju, stackarn :p

Mirre - kvart över kotten fnissade jag också åt :D

:D
Likaså dörren:
"Hur ska jag komma in i huset?
Ja men vi har satt dit en sådan här dörr vet du. ":D

Men jag undrar var det svarta hålet är.
Det borde ju vara någonstans inne på museet, kanske där stenen står.:)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 371
Senast: Vovve
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
890
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 126
Kropp & Själ Det är ju en jäkla djungel med smartwatches! Har läst igenom gamla trådar men inte riktigt hittat var jag vill ha. Har aldrig haft en...
2
Svar
32
· Visningar
1 130
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar