Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då har jag fått felaktig information från en hingsthållare under förra året.Gränsen för att bloodprovet ska gälla är idag 110 dygn i alla fall hos försäkringsbolagen.
Provet mellan 90 och 100 dygn är inte helt 100 %
Vi ta prov på alla efter 110 dygn för säkerhets skull.
Hur mycket pengar har du tänkt dig. Du har ju Imir hos Heimir som är mjuk som en katt med bra tempo och väldigt bra bakbensaktion. Kanske Valiant från Solbacka han ska visas på strömsholm nu, Orri stam är ju inte dumt om man vill avla fyrgång med mycket tölt.
Finns ju även Reyr fra Dalbæ men han går bara på frys och kosta en del men vilken häst. Sen går ju Gellir fra Arbakka med på semin från DK, har tränat några avkommor efter honom, känsliga men vilka rörelser.
Det är tyvär ingen Askur så direkt i närheten vad jag vet som är fyrgångare.
Bero ju alltid på vad man vill med sin avkomma.
Vad tråkigt att höra. Var det det äldsta av avkommorna?Har visserligen tre stycken Hraunar avkommor, men skulle inte tveka att använda honom igen! Är dock helt bedrövad över att vi tyvärr fick ta bort en av de mest lovande i veckan som gått. Lovande 3 årigt sto, med meriterat möderne, bra blup...
Han verka himla fin, någon som vet var han betäcker.
Vad tråkigt att höra. Var det det äldsta av avkommorna?
Nu har jag inte sett avkommor men tro han kan vara ett bra val.
Han har ju dessutom lite, lite pass.
Har har en riktig läcker tölt.
Sen tycker jag han är lite stor men det är ju min egen åsikt, har lite svart med hästar över 145. Men nu har jag mest små hästar hemma så det är ju helt vad man faller för.
En häst som syns i allafall och vad jag hört ett mycket bra lynne.
Ska jag väljer mellan dessa 2 väljer jag Hrimur.
Kjarkur kan mycket vilja i sina avkommor och de är kanske inte alltid så bra i början men när de blir tränade blir de riktig bra. Han verka dock je lite mindre hästar har minus 2.1 för storlek + att han även har minus för avkommornas rid och totalbedömning mot sin egen.
Det är mycket man kan läsa på WF om man vill där finns ju nästan alla bedömdningar och även statistik till varje hingst som är nyttig att läsa.
Nix black + black behöver inte blir black om det inte är så att båda är homozygot för blackanlaget.
Fast det räcker väl att EN förälder är homozygot för att avkomman säkert ska bli black. Anlaget är ju dominant och syns oavsett om hästen är homozygot black eller bara har ett anlag.