Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag fodrar i hagen 2 ggr om dagen. Hon får lusern, soja, havre och olja plus mineraler.Ang ston som inte är så fina för tillfället. Mitt går på ny vall som borde vara rejält krut i. Men jag måste ge henne kraftfoder för att undvika att hon ser ut som ett skelett om en månad. Hur gör ni andra?
Tar ni in för att fodra extra?
Jag ska inte visa. Mamman är inte till sin fördel just nu (totalt omusklad över ryggen och ser inte så kul ut) och visserligen är det fölet som ska bedömas men jag vet att domarna tittar på modern också och dömer fölet lite efter det så det blir ingen visning här. Jag har lyckats hålla henne i hull men tycker ändå inte att hon är tillräckligt fin för att visas upp.
Ang ston som inte är så fina för tillfället. Mitt går på ny vall som borde vara rejält krut i. Men jag måste ge henne kraftfoder för att undvika att hon ser ut som ett skelett om en månad. Hur gör ni andra?
Tar ni in för att fodra extra?
Tack så mkt! Han har ju inte så många föl än, bara 5, men alla är riktigt riktigt bra! Han nedärver sin typ klockrent! Alla har samma fina uppräta nacke och typade huvud! Tillomed det enda stofölet han har!Så fint föl!
Gänget från idag Domino är ämne för frihetsdressyr. Jag har vid något tillfälle sett honom gå på två ben fram till Silvio och läggar frambenen om halsen på honom, han har en otrolig balans. Silvio är ju inte så vacker nu med det mesta av sin smutsgula fölpäls kvar. Han växer mycket också och är lite loj i värmen.
Lade in en bild på Silvios mamma också. Hon har fått ha flugtäcke på sig inatt för hon var väldigt biten igår, hade hundratals små svullnader efter insektsbett över hela kroppen. Hon ser mycket bättre ut idag så det får bli flugtäcke för henne, fast jag egentligen inte gillar det med tanke på fölet. Jag tog bort benremmarna i alla fall, och det har inga maggjordar utan en hel platta som går under magen och fästs på andra sidan.
Fin?Tycker Silvio är himla fin i alla fall. Trots raggig fölpäls och annat
Haha!När man ser på halsen på "ditt" fina föl så fattar jag ditt fokus i skotråden om underhalsen