Årets föl 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nevada är chippad och klar, har dock inte skickat in papperna ännu.
Kontrollanten skrev att hon är mörkbrun i papperna, är mörkt grå med vita stickelhår där hon fällt vilket hon gjort i ansiktet, hela halsen och frambenen men dagen när kontrollanten var här regnade det så de stod inne där det va mörkare och hästarna va blöta så hon kunde inte skriva annat än mörk brun...
Känner henne så tänkte se om hon kan komma ut en dag o titta igen på Nevada och skriva om pappret, ser ju kanske konstigt ut att ha henne som mörkbrun i passet när hon blir skimmel :/
Det är många skimlar som står som bruna eller fux. Om man vill kan man ändra sen utan extra kostnad. Jag har ändrat i år på Fendi eftersom hon stod som mörkbrun men är svart. Fast just när hon skulle till att fälla fölpälsen såg hon mörkbrun ut, precis som Silvio ser ut att vara just nu.

Idag har jag varit och hälsat på mina två princessor - båda mår prima och fölis är mer intresserad av matte än vad Mamma häst är ;)

[URL=http://s115.photobucket.com/user/Lizzie_63/media/140718_6.jpg.html][/URL]

Lilla Duchess håller på och fäller fölpälsen för fullt och ser helt maläten och frågan är vad som kommer fram under... är det svart eller svartbrun fölunge...

[URL=http://s115.photobucket.com/user/Lizzie_63/media/140718_9.jpg.html][/URL]

Färgen spelar egentligen ingen roll för i mina ögon är hon hur fin som helst :love:. Verkar bli en social och snäll individ - återstår att se vad som händer när det är dags att börja lära sig saker...

/Lizzie

Så fin är ! Hon ser väldigt lik ut Silvio i färgen och jag skulle tippa på svart, det bruna runt ögonen tror jag kommer försvinna för det gjorde det på Silvios mamma Fendi. Men såklart är hon hur fin som helst antingen hon är svart eller svartbrun.

Så fin är ! Hon ser väldigt lik ut Silvio i färgen och jag skulle tippa på svart, det bruna runt ögonen tror jag kommer försvinna för det gjorde det på Silvios mamma Fendi. Men såklart är hon hur fin som helst antingen hon är svart eller svartbrun.

OK. Det var det bruna runt ögonen som jag funderade på :). När det är dags för chip- och signalementbeskrivningen så använder sig stuteriägaren av en veterinär är godkänd ID-kontrollant. Förhoppningsvis är vetten duktig på färger :p

/Lizzie

Lite bilder på årets föl som föddes här, min hingst är pappa så även om fölet inte är mitt så räknas det som mitt ;)

10550884_10152539972656223_3049401382568701602_n.jpg

10422166_10152539972491223_5754017618150053757_n.jpg

10404141_10152539973406223_3356300838675389798_n.jpg

10457836_10152539973056223_3183596785245111807_n.jpg

Har alla fått nu tro?
Ni har jättefina föl allihop!!
Ska bli roligt att följas åt här :-))

Tillägg: läste nu att det är några kvar ;-)

Senast ändrad:
Hur många ska visa sina föl?
Jag är sjukt rädd för allt.
Är rädd för att köra lillan i transport, är rädd för att släppa henne med andra hästar på bete, är rädd, rädd, rädd. Så jag kommer inte att visa :-(

Hur många ska visa sina föl?
Jag är sjukt rädd för allt.
Är rädd för att köra lillan i transport, är rädd för att släppa henne med andra hästar på bete, är rädd, rädd, rädd. Så jag kommer inte att visa :-(
Jag ska inte visa. Mamman är inte till sin fördel just nu (totalt omusklad över ryggen och ser inte så kul ut) och visserligen är det fölet som ska bedömas men jag vet att domarna tittar på modern också och dömer fölet lite efter det så det blir ingen visning här. Jag har lyckats hålla henne i hull men tycker ändå inte att hon är tillräckligt fin för att visas upp.

Jag ska inte visa. Mamman är inte till sin fördel just nu (totalt omusklad över ryggen och ser inte så kul ut) och visserligen är det fölet som ska bedömas men jag vet att domarna tittar på modern också och dömer fölet lite efter det så det blir ingen visning här. Jag har lyckats hålla henne i hull men tycker ändå inte att hon är tillräckligt fin för att visas upp.
Så kände jag med mitt förra sto, som var några år över 20 när hon fick sista fölet. Men det här kommer vi visa, som jag förstått det får mammahäst elit när vi registrerar in fölet.

Ang ston som inte är så fina för tillfället. Mitt går på ny vall som borde vara rejält krut i. Men jag måste ge henne kraftfoder för att undvika att hon ser ut som ett skelett om en månad. Hur gör ni andra?
Tar ni in för att fodra extra?

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 797
Senast: thoora
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 065
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar