Arbetstider som funkar med hundägandet?

Skogstrollet

Trådstartare
Ni som inte jobbar 8-17 varje vardag och måste lämna bort hunden/hundarna, vad jobbar ni med och vad har ni för tider? Är lönen "ok"?
Eller jobbar du hemifrån och i så fall med vad?
Kan du kanske ta med dig hunden till jobbet? Vad är det för typ av arbetsplats?

Jag börjar bli så less på att jobba som jag gör för att ha råd att betala någon annan för att umgås med min hund hela dagarna. Det känns inte längre rimligt för mig.
Loka har börjat på hunddagis nu, första dagen idag.

Sv: Arbetstider som funkar med hundägandet?

Jag jobbade kvällsskift på mcdonalds. Usel lön.
Extraknäckat på hundpensionat/hundstall - då kunde jag ha med mig hunden.
Hemtjänsten - udda tider/deltid.
Pluggande passar utmärkt :-)

Exet hade med sin hund när han jobbade på bilverkstad.

Jag jobbar nätter på ett boende, har möjlighet att ta med hunden vid behov. Ingen vidare lön men o.b.-tillägget gör att den går att leva på. Finns oftast även möjlighet att jobba extra så där kan man få in några extra slantar.
Om jag byter jobb, vilket jag är inne på att göra inom de närmsta åren, funderar jag på en kombination av hunddagis och egen hundgård + hundkompis för att hålla nere kostnaden.

Jag jobbar ju i djuraffär som du vet, och Rådi är med varje dag. Reser jag bort och husse ska passa henne kan hon ändå vara på mitt jobb, och så hämtar husse där på vägen hem från jobbet.

Jag köpte hund för att jag planerade att jobba hemifrån, som frilansande översättare. Det gick inte som jag tänkt mig så nu har jag ett 08.30-17-jobb och sambon som är student har henne för det mesta.

De dagar han har mycket att göra/går mycket i skolan är hon hos dagmatte. Sambon är färdigpluggad i juni så då blir det till att ha dagmatte varje dag.

Min plan är att vidareutbilda mig så att jag inom några år kan jobba hemifrån för det är verkligen pest att vara borta så här mycket från hunden. Jag saknar henne varje dag.

Är planen att jobba som översättare igen då eller har du något annat yrke på lut som går att utföras hemifrån?

Ja, det är pest...

Min plan är att jobba som översättare. Ska söka praktik på EG-domstolen så att jag får erfarenhet av den typen av texter så att jag sedan kan jobba som frilans för domstolen.

Rent allmänt kanske man kan tänka sig ett alternativ där man jobbar exvis som tidningsbud på natten och sedan har ett halvtidsjobb på dagen. Man får gå och lägga sig lite tidigare men får å andra sidan en stor del av dagen med hunden.

Du är väl någon typ av administratör? Det finns väl en hel del sådana deltidsjobb?

Jag jobbar 50% på förskola, där kan hundarna vara med i fikarummet :) Funkar kanon. Jobbar extra på ett gruppboende, då kvällar och helger. De är då oftast hos min mamma, eller så är de ensamna, då det inte handlar om såå många sammanhängande timmar. Jobbar jag extra som fastighetsskötare är de med mig halva dagen ute på jobb, och halva dagen ligger de i fikarummet där :)

Ja men jag vill (behöver) jobba heltid.

Ja, men jag tänkte i kombination med några timmars nattarbete som tidningsbud eller liknande. Fast det är inte världens roligaste jobb å andra sidan.

Nej, jobba deltid både natt och dag funkar nog inte för mig. Så pass "kräsen" har jag råd att vara. :)

Dessutom behöver jag lite mer utmaning i mitt arbete än att dela ut tidningar. Jag är beredd att studera om det krävs för att få Rätt Jobb.

Rent allmänt kanske man kan tänka sig ett alternativ där man jobbar exvis som tidningsbud på natten och sedan har ett halvtidsjobb på dagen. Man får gå och lägga sig lite tidigare men får å andra sidan en stor del av dagen med hunden.

Hur kunde du veta hur jag jobbar :eek::p

Jag jobbar som personlig assisten, och då vi jobbar långa pass (12 timmar eller 24) så blir det som mest 3 pass i veckan, som minst ett. På helgen (om jag jobbar) är sambon hemma med hunden, annars kan han i vissa fall ta med hunden på sitt jobb eller så får hunden vara hon hans föräldrar. Känns som att jag har mycket ledig tid och kan spendera mycket tid med hästen och hunden. Jag tror inte jag skulle palla jobba måndag till fredag varje vecka...

Först drev jag eget hundpensionatjobbade hemifrån vilket var skönt för hundarna men jag tjänade för lite i förhållande till arbetstiderna och det slitiga i jobbet.

Sen jobbade jag kvällar på restaurang. Helt ok lön dock rätt trist tillfälligt jobb. Funkade bra då sambon var hemma de flesta kvällar och hundarna ändå aktiveras mest dagtid.

Nu föder jag upp hästar och frilansar jag som fotograf (dock bara lite vid sidan om.) Pluggar även på heltid: Formgivning/Grafisk design. Lönen är CSN + extra inkomst då. Nu är jag "rikare" än någonsin även om det mesta är lån. :D

För hundarna funkar det jättebra att plugga. Är borta tre dagar i skolan och kör resten hemifrån. De dar jag är borta får hundarna antingen gå ut med sambon mitt på dan- om han är hemma. Annars kommer syrran förbi och släpper ut dem på stora inhägnade tomten vid lunch.

Jag bestämmer mina arbetstider mer eller mindre själv, vilket gör att jag jobbar mellan 07.00-15.30.

Vovve är hemma med mannen som pluggar, alt. hos min far som jobbar hemifrån.
Går inte det så är han med svärmor som jobbar hemifrån eller har hunden (hundarna, de har en egen) med i bilen när hon åker till kunder.
Han känner sig nästa lika hemma var som på dessa ställen, så det känns inte som han blir "bortlämnad".

Skulle allt gå helt käpprätt åt skogen, så har jag möjlighet att ta med mig jobb hem för en dag eller så.

Jag har med mig hunden till jobbet... Jobbar på en ganska liten arbetsplats där vi oftast bara är 2-3 st och som mest 15 st, men bara under ngn timme på dagen...

Jag och chefen min har med oss våra hundar och det funkar kanoners, så jag har haft tur där!

Jobbar 8-16.30, men ganska flexigt.

Oj är hunden med på en förskola. Hur funkar det med allergier mm? Måste vara en privatägd förskola... :confused:. Om jag skulle ta in hunden på gymnasieskolan jag jobbar på skulle det bli världens hallå!

Jag har med mig hunden till jobbet... Jobbar på en ganska liten arbetsplats där vi oftast bara är 2-3 st och som mest 15 st, men bara under ngn timme på dagen...

Jag och chefen min har med oss våra hundar och det funkar kanoners, så jag har haft tur där!

Jobbar 8-16.30, men ganska flexigt.

Vad jobbar du med?

Jobbar på Hemglass... :)

Jobbar som dagbarnvårdare, min kollega som också har hund och jag, har tillgång till en lokal som vi är i på dagarna, så just nu är det 4 hundar och 9 barn. Fungerar jättebra.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
1 899
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 607
Senast: tanten
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 696
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 280
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka