Så stolt över min lilla Angelique igår. Vi red på ridbanan (med vårt "vanliga" bett som funkar mycket bättre). Lite pigg och glad häst, mycket att kolla på utanför ridbanan då de höll på att ta in hästar samtidigt. En annan håller på och tömkör sin häst samtidigt som vi rider. Vid en galoppfattning sliter sig hennes häst och kommer lös på banan. Den hästen springer runt, bockar, galopperar runt hela ridbanan. Och vad gör då Angelique? Jo, hon står stilla. Skyggar en gång då häst med fladdrande tömmar springer förbi i full fart bara någon meter från oss. Men frågar snällt om hon fortfarande ska stå stilla och står verkligen blickstilla. Så stabil ponny.
Efter att den andra hästen fångats in så fortsätter vi vårt pass, lite mer spänt än innan, men helt ok. Vi skrittar även från ridbanan och ut till hagen, Angelique sköter sig klockrent. Mitt förtroende för henne växer, och det känns riktigt bra.
I helgen kommer en i stallet att rida henne så det ska bli roligt att se. Idag står det lite longering på schemat.
Stallägaren har även grusat upp vägen från hage/lösdrift till ridbanan så äntligen slipper vi klafsa runt i lera. Helt underbart.
Efter att den andra hästen fångats in så fortsätter vi vårt pass, lite mer spänt än innan, men helt ok. Vi skrittar även från ridbanan och ut till hagen, Angelique sköter sig klockrent. Mitt förtroende för henne växer, och det känns riktigt bra.
I helgen kommer en i stallet att rida henne så det ska bli roligt att se. Idag står det lite longering på schemat.
Stallägaren har även grusat upp vägen från hage/lösdrift till ridbanan så äntligen slipper vi klafsa runt i lera. Helt underbart.