Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej!

Idag får finaste Nomman träna för riktigt bra tränare igen. Själv får jag ligga hemma och vara utmattad efter att träffat folk i två dagar. Det suger att inte orka när man har chansen att rida för sagda tränare! Tur att medryttaren kunde rida iaf, så slapp jag betala mängder med pengar till ingenting...

/Lavinia

DSC03285.jpg

DSC03294.jpg

DSC03304.jpg

DSC03307.jpg

DSC03317.jpg

DSC03327.jpg

DSC03334.jpg

Silverpilen hälsar att livet är en dans på rosor. han är lika full i bus som alltid och hittar som vanligt på en massa spratt.

Meciliah hälsar att hon har fått en boll och att livet tillsammans med en gammal tråkig mamma är riktigt frustrerande.
Hon har problem med korsryggen troligen efter att hon gått omkull i hagen så nu skall hon snart slippa på undersökning till hästkliniken.

DSC03247.JPG

DSC03221.JPG

DSC03210.JPG

DSC03205.JPG

Dina fina hästar, Aliah ....:love: Kan tänka mig att det är lite långtråkigt att gå i hagen med mamma när man är full av energi.... Hoppas på att det löser sig snabbt med korsryggen!

Just nu är det stiltje här. Får ingenting för mig med hästarna; antingen är det glashalt och livsfarligt, eller också är det slabbigt och lerigt.
Har ett stall med lätt frustrerade hästar som tycker att matte ska ta itu med dem....:crazy:

Måste bara få beklaga mig lite. Igår var Angelique totalt omöjlig. Kunde inte stå still på stallgången, kunde inte ledas till o från hagen utan att studsa runt och kunde inte lyssna ett dugg. Tänkte som så att jag tar ut henne och rastar av henne på lina innan den planerade ridningen. Hon roar sig vid longeringen med att resa sig, bocka som en galning och bara springa runt. Det enda positiva är att hon i alla fall inte springer över sin matte.... Mycket överskottsenergi. Efter 20 min var hon väldigt varm och svettig men inte ett dugg tröttare... Efter 30 minuter så började hon lyssna lite... När vi kommer in i stallet inser jag att jag inte kommer hinna rida för det blev för tight om tid... Ingen lyckad dag med andra ord.

Idag är det planerat longering på banan, sen ridning i ridhuset när det blir ledigt. Så hoppas jag på en lite lugnare häst.

Igår var hon billig, hade någon lagt ett bud på henne då så hade de kunnat få henne med sig direkt.

Känns lite årstidsbundet det där- tycker mig ha märkt att i januari- februari är hästarna ofta rätt fnattiga, har överskottsenergi, har kanske lite allmänt långtråkigt.... Minns att Plannja gjorde precis så som du beskriver förra vintern, jag var helt paff och kände inte igen henne, hon var mer i luften än på marken och det där med att rida fanns inte på kartan. Och egentligen är hon en mycket väluppfostrad dam med stor värdighet!
Igår kom barnbarnen och red på Lillan, welshponnyn, och hon taktade hela vägen med busig blick och de små öronen spetsade, nästan studsade på stället när hon måste stå stilla. Så det blev att hålla hårt i grimskaftet och morra åt henne ur mungipan så att barnen inte skulle bli rädda....! :D

Så det är nog bus i luften för tillfället!

Ja mina har varit heltossiga i Januari men är ändå väldigt nöjd :) ditt honungstips verkar fungera Cornelia och lilla Kalle imponerar för var dag, står helt sill i boxen vid sadling, tränsning mm, rör inte en min när jag hänger å klänger på honom :D Ff gör också framsteg, lilla Naazina är nu under igångsättning å trotts att hon ännu är omusklad så rör hon sig helt fantastiskt :love: lilla kalaspinglan. Till på köpet har vi fått träningsplats för Paulo Bastos i feb min ena tränares tränare spännande, jättenervös men ska bli såå himla kul (kommer nog känna mig aningen malplacerad med mina nordisar o araber bland alla PRE o halvblod på toppnivå ;)). i Mars är första dressyrtävlingen inplanerad 2015 ska bli året med stort Å hoppas vi men först ska vi åka o röntga "Kalle"....:p

T.o.m. min kolugna häst är lite vimsig nu. Vill inget annat än galoppera när vi rider. Jag kan väl tycka att snö på is inte är det bästa underlaget, men det förstår inte Prinsessan alls! :-)

Arthur är oxå pigg och glad men beroende vem som sitter på, igår red vi tandem ut i skogen jag fram och lilla dotter bakom, sedan fick dotter åka runt lite på ridbanan, jag ÄLSKAR min häst :love:

fin i rött är han oxå...
Foto-YFXXDYWH.jpg

Förstår verkligen att du äldkar din fina kuse! Han är ju smashing!

Här är stiltje deluxe. Barfotabootsen vi köpte innan jul passar inte längre så försöker bestämma mig för vilka jag ska köpa denna gången. Men lyckligtvis tajmade jag in med en lättare snorig o småhostig Syria :meh: lagom tills isen under snön band fintfint med ltie blötsnö så galoppunderlaget är perfekt... trist som satan.
Blir att försöka förmå sig att sy upp gardinerna i vardagsrummet istället :down:

Dagens uppdatering!!!

Vi var hos hovslagaren idag! Först lastade sig häst förstås själv, trots att vi inte vågat köra in med släp på stallplan så vi stog på en vändplan mellan en motorväg och en väg där lastbilar susade fram. Såå duktig häst!

Hos hovis var hon snäll och stog nästan och sov(??!!).

Hålväggen är nu borta!!! Hästan är frisk från hålväggen!! Vi får börja hoppa igen (veterinären tyckte att vi inte "behövde börja på 1.50" utan skulle börja försiktigt).

Jippie!!!

/Lavinia

Dagens uppdatering!!!

Vi var hos hovslagaren idag! Först lastade sig häst förstås själv, trots att vi inte vågat köra in med släp på stallplan så vi stog på en vändplan mellan en motorväg och en väg där lastbilar susade fram. Såå duktig häst!

Hos hovis var hon snäll och stog nästan och sov(??!!).

Hålväggen är nu borta!!! Hästan är frisk från hålväggen!! Vi får börja hoppa igen (veterinären tyckte att vi inte "behövde börja på 1.50" utan skulle börja försiktigt).

Jippie!!!

/Lavinia
åååååååh vad glad jag blir för er skull!!!

Tack!

Blir bonusbild på prinsessan bara för det :-)

Som en sann arabprinsessa skötte gick hon snällt i snöre med både mamma och pappa :-)-
10383894_791276480908207_7147437442619141044_n.jpg

och hoven: Jag kommer inte ihåg när senast den såg ut såhär:
10360896_791276584241530_5235016179357499802_n.jpg

Såhär såg det ut för några år sen när hålväggen var ganska ny:
401768_303252209710639_1923210353_n.jpg

Äntligen!!!

/Lavinia
Vilken skillnad!!! Härligt!

Å kul när det går åt rätt håll, här har "lilla Zina" blivit värsta hormonhäxan å ville inte alls veta av att hovslagaren skulle ta i hennes bakben igår :confused: fattar inget, vårkänslor? de var brunstiga veckan som var men lika go som hon kan vara så är hon bitchig ibland :banghead: hennes mor var visst lite lika dan som ungsto innan hon fölade...vad göra? ja hon har ju inte varit här så länge så antar att humören kommer fram nu när kraven blir lite högre :angel: ston...jag får helt enkelt verka bak själv tills damen kommit över sin trots. Någon som varit med om liknande? Till saken hör att hon skadade bakbenet när hon kom hit med flera veterinärbesök och baltande som följd, kanske kopplar ihop situationen med obehag nu när vi var två men hon var snäll under behandlingen å har inte visat liknande tendenser på 2 månader öhO_o

DSC03383.JPG

Meciliah kan vara en riktig gränstestare ibland hon med. Allt skall testas. Jag har förövrigt bokat tid till kliniken åt henne nu så får vi kolla upp hennes märkliga ryggproblem. Hoppas att det bara skall vara någon låsning eller ha att göra med att hon växer mycket nu men man vet ju aldrig..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 067
Senast: Mirre
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 096
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 226
Senast: Presto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
477
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Autistisk bror
  • Tittar in i ditt kök del 27

Hund, Katt, Andra Djur