Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Nu var det ju medryttare jag annonserade om, så jag vet inte om det medför så stor kostnad för folk? :D

Nu har jag iaf hela helgen inbokad (än så länge). Det kommer folk och provrider både fredag, lördag och söndag. Jag tycker lite synd om Fille, det gör nog inget om nån av dem ställer in :p

Det kommer sluta med att alla ställer in säkerligen istället :meh:

Men du förstår tanken?
Sitter jag och surfar runt kan jag få för mig att köpa både kameler, marsvin, ta över en hund, köpa motorcykel och annat trams.

Det gäller att hålla fingrarna i styr, och inte maila på alla annonser. :)

Jo absolut!

Men jag tycker det är märkligt när man har skickat kanske 5 mail fram o tillbaks att man sen kommer på att man nog inte vill vara medryttare.

Ett förstamail förstår jag absolut, men sen? Då undrar iaf jag hur folk tänker :D

Hej!

Jag håller med du. Nyfiken kan man ju vara, men om man inte längre är intresserad kan man väl säga det?

/Lavinia

KL

Igår blev Angelique avmaskad. Medlet skulle smaka äpple och kanel. Hon var inte alls imponerad. Kanske beror det på att hon inte tycker om äpplen... (medlet luktade i alla fall äpple och kanel, om det smakade så kollade jag inte...)

Hon har fått vila både igår och i förrgår... Så idag tänkte jag longera henne lite så hon får göra av med lite överskottsenergi. Imorgon får jag se vad jag hittar på och i helgen tänkte jag klättra upp på ryggen på henne igen.

Jag har från och med nu börjat skriva en liten "dagbok" där jag tänkte skriva i vad hon gjort, hur länge och hur det kändes. Känner att jag vill ha koll på saker som hur hon tränas, när hon skos, när småproblem uppstår och när hon är brunstig... Kanske blir det lättare att se ett sammanhang i det hela. Och om inte annat så blir det lättare för mig att komma ihåg en månad senare... Och kanske också ett lätt sätt att se om det blir några framsteg.

Välkommen till hästvärlden, säger jag. Folk har för mycket tid, sitter och slösurfar på annonser, får ett snabbt infall, svarar på annonsen.
Sen när de tänkt i ett par dagar, kommer de till insikt. "Jag har inte råd, jag har inte tid, jag kom på att jag vill ha en vit häst, din var brun va?, jag ska åka till Australien ett år, det hade jag glömt. Nä, min pojkvän vill att vi skaffar barn istället" osv osv.

:rofl:

Känns igen!

Kl:

Några bilder på en av mina hästar som sällan hamnar på bild ... KA Kornelia (Metro- Kanoria), av gammal genuin polsk stam. Högdräktig med Pakistan. Lerig och pälsig, men glad i vårsolen!

1779268_720682524629980_2017461755_n.jpg

1901171_720682651296634_821176157_n.jpg

1743641_720682677963298_1103375720_n.jpg

Vackra Kornelia!
Hon utstrålar så mycket vishet att jag blir lugn bara av att titta på bilderna av henne.. Så vacker tjej!

Senast ändrad:

Vad kul att ni tycker om henne!!:)

Hon för som sagt en lite anonym tillvaro, har hela sitt liv hamnat lite "mellan stolarna" här tyvärr. Jag hade från början tänkt att hon skulle säljas, men så var hon så go och mysig att jag ångrade mig ... Hade många hästar och hann inte med henne riktigt, inridningen blev försenad, tänkte sälja henne igen men ångrade mig- och på den vägen är det!

Nu är hon dräktig med sitt andra föl. Första fölet var Khariad e. Joani, en riktig snygging som bor i Stockholm nu.
Pappan till det väntade fölet är Pakistan.

Hon reds in för snart två år sen, men har ridits väldigt sporadiskt. Jättesynd på en kapabel liten häst! Hon är mitt ständigt dåliga samvete, men jag tycker mycket om henne och har svårt för tanken att skiljas från henne. Sista dottern till min högt älskade Kanoria som dog för tre år sen ...

Bild på lille Khariad, världens sötaste föl!!

247019_212386732126231_6739036_n.jpg

Och här är han två år:
553934_479967148701520_381182714_n.jpg

En till liten fining! Gillar uppsynen på bild 2. Ser så positiv, glad och nyfiken ut.

KL

Uppdatering från igår. Nu har jag testat fallhöjden från liten Angelique. Helt perfekt höjd! Fattar inte varför alla tjatar om hästar på över 160...

Longerade lite på ridbanan, hon var pigg och lite tittig och väldigt taggad. Efter det tänkte jag sitta upp på henne. Gör alla misstag man kan göra. Vänder henne med nosen mot ridbanan istället för med nosen mot väggen eller staketet. Har långa tyglar när jag sitter upp. Utanför staketet (det är kväll och mörkt utanför ridbanan) står det flertalet bilar och bilar åker förbi... Precis när jag sitter upp och har fått över benet över sadeln så smäller någon igen en bildörr och Angelique hoppar till. Det slutade med ca 20 meter skuttande ponny och en matte utan balans som roade sig med en snabb ofrivillig avsittning på fel sida... Avslutar i alla fall med lite ridning i skritt på banan. (Det intressanta i det hela är ju att jag verkar ha ett väldigt stort förtroende för henne och att jag totalt verkar ha glömt bort hur ung och orutinerad hon är...)

Idag står det tömkörning på schemat, så liten ponny får röra på sig och tänka lite så hon blir lite avrastad. Imorgon är det uppsittning igen (och utan alla mina misstag så kommer det gå kanonbra!)

Aj då, hoppas du inte slog dig! Antar att lilla hästen blev förvånad när du plötsligt var på marken i stället för på hennes rygg .... Oftast fattar de ju inte riktigt vad som händer med ryttaren när de bockar av skrämsel eller oförstånd!:crazy:

Slog mig inte det minsta. Angelique tittade väldigt förvånat på mig efter den snabba avsittningen som dessutom var på fel sida.
Nästa gång får matten tänka efter före.

*kl*

Dagsfärska bilder på min gamla herre, Eddie som han kallas till vardags blir 19 år i april.

Enbari är hans riktiga namn och han är född 1995 och efter Chopin, undan Elkan som är efter Karnawal.

Några av er kanske minns den hemska olyckan han vart med om i december 2004 när han höll på att stryka med då ena frambenet var nästan helt av.

1911970_10152211172430795_1597973349_n.jpg

1959548_10152211172475795_1361981690_n.jpg

1381197_10152211172425795_1223345785_n.jpg

1898021_10152211172505795_556549765_n.jpg

1013758_10152211172530795_746750855_n.jpg

1518021_10152211172585795_942776985_n.jpg

10003410_10152211172640795_451698733_n.jpg

Vilken fin lite äldre herre!:) Chopin var en hingst jag gillade mycket, såg honom live några gånger och tittade även på ett sto efter honom, men det blev aldrig något....

Är det vita ärret på benet enda minnet efter olyckan, eller har han sviter ...?

kollar du noga på hans vänstra framben ovanför knäet så ser man ett ärr, det vita på andra frambenet är sen han stod lindad under boxvilan. Känner inte av nåt sen olyckan, han är veterinärbesiktigad på klinik utan anmärkningar, det enda som märks är att han är lite stelare att böja det benet när han ska skos.

Åh vilken fin herre och vad läskigt att han var nära att stryka med, vilken himla tur att han klarade sig :love:

Lånar knapp igen...

Har säkert visat den här bilden flera gånger tidigare, men jag tycker att den är rätt söt; Ffenix uppvaktar damerna med en blomma i munnen...:)

1941343_724688987562667_1951283905_o.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 078
Senast: Mirre
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 096
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 226
Senast: Presto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
477
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur