Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Tack så mycket!! :)

Cornelia; Min är den sista av sju syskon. De måste verkligen ha varit nöjda för att göra om kombinationen så många gångar! :)

Oj vad rejäl han var redan då! Lite skillnad mot mina som inte ser ut som hästar förens de är 6-7 år XD

KL

Jag sitter här och dreglar över min framtida önskesadel! Nästa blir en Wow-sadel tror jag, har läst på om den en hel del nu och blir mer och mer såld!
Men prislappen är ju som den är, så den blir en dröm ett tag till :p

Vad har ni för framtidsdrömmar sådär?

Mina framtidsdrömmar är att leva med mina fina hästar och njuta av varje dag med dem! Inte mer eller mindre än så!

1094784_10201516144168547_1505797826_n.jpg

Projekt ridhäst på gång :)

Han börjars e ganska vuxen ut våran 3 åring.. Dock är han ju inte särskillt arabtypisk kan man säga.. men vi tror att han kommer att bli en trevlig ridhäst :)

Sitter o tänker på hur underbar min häst är. :love:

Jag vet inte om jag har skrivit förut att jag har en dotter som är 11 år som har Downs Syndrom. Jätteduktig tjej, men det är ändå lite speciella förutsättningar. Hon har ridit ett par ggr i knattegrupper på ridskolan och red o pysslade lite med vårat russ som vi hade när hon var yngre, men nu har hon faktiskt blivit så lång att hon är lagom stor på Moona, och hon har börjat lära sig att rida på allvar. Rider för mig ibland och annars tar lektioner hos en kompis som är ridlärare och dessutom har jobbat med utvecklingsstörda barn, och som vet förutsättingarna (typ inga snabba instruktioner som går i fem steg...)

Det är alldeles, alldeles underbart att se det självförtroende som håller på o växa fram hos min dotter. I början var hon rädd för allting och tyckte att Moona var stor o läskig, nu INSISTERAR hon på att det är hon som ska leda M till och från hagen, till och från ridbanan mm. M går efter henne som ett lamm. Står som ett ljus medans min dotter pussar henne på mulen och lägger sin kind mot hennes och armarna om halsen (något hon ALDRIG hade vågat för bara några månader sen.) Sen, när hon rider, tassar M runt som om min dotter var gjord av glas. När hon ska "styra själv" (vi tränar volter, 8or, serpentiner o volt tillbaka i skritt) ser man hur Moona riktigt tänker efter och försöker förstå dom trubbiga signalerna. Blir inte sur om det blir otydligt, bara går där tills hon får klart för sig vad ryttaren vill, sen utför hon det perfekt.

Tänker på allt som jag har läst om arabstoets egenskaper, här och på andra ställen - denna underbara klokhet o mjukhet, denna arbetsvillighet och vilja att förstå. Det är så sant, vartenda ord. Jag är så innerligt tacksam för min lilla arabhäst. :love: Blir grinfärdig när jag tänker på henne.

Ville bara dela med mig :)

Så underbart att höra! De gamla arabtanterna kan dom :love: min kompis hade en halvarab (resten SWB) som var minst sagt het i skallen och mycket reaktiv, det gick ofta väldigt fort. Nåväl, de blev tillfrågade om de kunde vara med på barnridningen på ridklubben. Nellie gick som på ägg HELA tiden och var så försiktig med var hon satte hovarna eftersom det fanns minimänniskor i närheten :love:

Underbara lilla häst som tar så väl hand om din dotter :) Jag blir glad av att läsa ditt inlägg!

Kan bara hålla med tidigare talare, så härligt att höra!
Är inte heller förvånad över hur väl stoet tar hand om din dotter. Har själv sett hur min tant gått på glas med fullt fokus på min lillasyster som hanterat och ridit henne sedan hon( systern) var fem år..

Har även varit förvånad och mycket tacksam över hur hon även bar mig på glas under mina nu två år långa ryggproblem, hur hon villigt stoppade på två galoppsprång på enda signal att jag fick kramp!;)
Älskar dessa kloka arabston!

Kan inget annat än hålla med dom andra, så underbart fint :) arabiska fullblod är de klokaste hästarna som finns! :)

Sådan är min lilla prins också, han är väldigt väldigt het när jag rider och är inte främmande för att göra diverse luftsprång heller. :p

Men sätter man upp ett litet barn så går han så försiktig som om han hade ägg på ryggen, klipper med öronen hela tiden för att kolla att den lilla fortfarande sitter kvar. :love:

Alla raser kan ha kloka individer men jag tror det är mkt vanligare bland araber.

*kl

Har ingenting med rasen att göra egentligen (följer dock tråden flitigt i tysthet ändå), men nu är jag i Vetlanda för att se/fota arabriks. Har fotat halva livet och ridit 7 år och trots det aldrig varit i kontakt med rasen.

Kan lugnt säga att jag tror jag hittat min drömras (kan jag väl inte säga med säkerhet utan att ha ridit någon/ några iofs - tycker ridkänsla är väldigt viktigt). Så himla härlig känsla och utstrålning. Många fina araber, men när Rohara Bacara flög in på banan fick jag mer gåshud och rysningar än jag nånsin fått i mitt liv av att se någon häst, jag är förälskad :love: :D

Är det några bukare som är på rikset?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
4
· Visningar
424
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix