Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Å vad roligt att se de fina gamla stona!! Jag är ju en sto- fantast, verkligen älskar de kloka gamla matriarkerna (har ju ett par stycken själv ...!) och det är så roligt att se bilder!

Hingstarna får alltid mycket större uppmärksamhet, förståeligt förstås men lite tråkigt eftersom stona har så otroligt stor betydelse i avelsarbetet.

Och rent personligt föredrar jag stonas mentalitet (speciellt de gamla) framför hormonstinna hingstar många gånger om. Visst, hingstar blir ofta väldigt speciella, de är lätta att arbeta med och får starka band till sin matte/husse, men detsamma gäller stona, plus det faktum att de har den här milda vårdande mentaliteten, omsorg och omtanke, som jag tycker är så ljuvlig!

En av mina matriarker, som för evigt lever i mitt hjärta: Kanoria (Noir- Kaisa Will- Pargos) född- 93, död -11:
301404_269589479739289_482995165_n.jpg

302076_269694066395497_454938972_n.jpg

*KL*

Uppdaterar såhär innan semestern:

Finaste OmNom fick leka körhäst idag igen. Övade tömkörning runt koner (all bra skog har dom huggit ner:-( ) på volten- hon svängde som om hon aldrig gjort annat. Sen tog vi en tur i skogen med däcket på släp, hon drar som om vore hon en ardenner.. Öronen spetsade, huvudet sänkt och lyssnar hela tiden på matte. Det går att styra, stanna, sätta igång och tom svänga- fast det är lite lite otäckt med linor som stramar runt bakbenen.. Hon kan tom stå still när jag fixar iordning däcket och linorna.. SÅ HIMLA STOLT över finaste Omman!!!

Nu åker jag på semester, när jag kommer hem blir det skakelträning :-)

/Lavinia, kommer sakna att gå ut och tömköra och dra däck

På förekommen anledning ;)

Parma SU:

Pokaznaja SU:

Federacja PL:

Koalicja AT:

Exelencja fick ju hänga med på förra bildbomben iom Diara Mokka ;)

Tusen tack för att du delar, tycker det är fruktansvärt intressant detta :)
Älskar Ston, speciellt dom lite äldre erfarna moderliga personliga :D

KL: Bonusbild på Arabpojkarna

1014201_10201491888042159_1150600781_n.jpg

Så himla kul att se!
Har aldrig sett någon bild på Parma, jätteroligt, massa tack för att du delar med dig, som Aliah redan har skrivit!

Lavinia, i min kristallkula ser jag en framtid för dig och Omnom som körekipage av rang!;)

Hej!

Håller med om att det är kul att se gamla bilder på gamla hästar (ja, eller hur man nu ska uttrycka det).

Cornelia: Jag gillar din kristallkula!!

/Lavinia, blivande kusk??

Oooh Athena_arabians! Jag har en nyimporterad arabhingst; Ortero PL efter Pamir PL, u. Ortona PL, ue. Druid PL... Pamir har jag nog sett lite kort på men ffa på mammans sida vore det kul att se mer! Har du nåt i din awesome samling? :D

Han finns på allbreedpedigree om du är osäker på stammen :D

Oooh Athena_arabians! Jag har en nyimporterad arabhingst; Ortero PL efter Pamir PL, u. Ortona PL, ue. Druid PL... Pamir har jag nog sett lite kort på men ffa på mammans sida vore det kul att se mer! Har du nåt i din awesome samling? :D

Han finns på allbreedpedigree om du är osäker på stammen :D

Jag kan nog stammen ;) och det finns säkert några bilder i något hörn :angel:

Vad roligt att se gamla bilder! :)

Har du någon bild på Sparto? Har inte lyckats hitta någon bild på honom.

Min häst har hela sex helsyskon, alltså 7 hästar med samma föräldrar. Är det vanligt att man gör så inom arabaveln?

Det är nog som i de flesta raser; blir något bra vill man göra om det!:)

Fast så vanligt är det nog ändå inte ....

gå in på ex tinypic.com och ladda upp din bild. Sedan får du olika valmöjligheter beroende på var du vill lägga upp och då väljer du messageboard-möjligheten, kopierar länken och sedan klickar du på "bild"-ikonen i övre kanten av svarsrutan och paste-ar in din länk.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
4
· Visningar
425
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix