Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Båda såklart! :D
Kan inte tänka mig annat än att du är välkommen i båda, här är du iaf garanterat välkommen!!! :D

Knapplån

Idag har jag och Noohr haft finbesök av Fjellheim med sambo, alltid lika kul! :) Får hoppas att det kommer upp lite bilder senare!

dubbelt upp då :D neme hon är mafigare än arab och slapp tittigheten som ex. halvsystern har... men liiiiite arabhuvud, -öron och svans iaf :) besiktning nästa veca förhoppningsvis sen får vi se :)
28i6jbm.jpg

2a4y0x0.jpg

Senast ändrad:

Ja han är så fiiin!! :love: (framför allt på sista bilden, hahaha! Ser ut som en monsterhäst :D )

*kl

Har ingenting med rasen att göra egentligen (följer dock tråden flitigt i tysthet ändå), men nu är jag i Vetlanda för att se/fota arabriks. Har fotat halva livet och ridit 7 år och trots det aldrig varit i kontakt med rasen.

Kan lugnt säga att jag tror jag hittat min drömras (kan jag väl inte säga med säkerhet utan att ha ridit någon/ några iofs - tycker ridkänsla är väldigt viktigt). Så himla härlig känsla och utstrålning. Många fina araber, men när Rohara Bacara flög in på banan fick jag mer gåshud och rysningar än jag nånsin fått i mitt liv av att se någon häst, jag är förälskad :love: :D

Är det några bukare som är på rikset?

Har tillbringat hela helgen på riks, jobbat som en iller och haft jätteroligt! Plannja fick mediokra poäng (väntat ...) men bra på rörelser, vilket också var väntat. Hon uppförde sig superbt, den härliga damen!

Bacara är en sån hingst som ger rysningar, han har UTSTRÅLNING till max den hästen, och dessutom ger han fantastiska avkommor. Wow säger jag bara!

Återkommer med bilder.

KL

Jag var ju på riks endast för att titta på Pontus, och han ställde sig faktiskt riktigt bra! Han visade dock inte sina rörelser alls, utan blir så uppspelt att han hellre hoppar och skuttar, då blir han lite struttig i steget :D

Han blev trots detta 2 a, med samma poäng som 3:an (KGA Gladiator), men Pontus hade bättre på arabtyp (19,19,18) så då placerades han före :) Förra gången så slog den hästen Pontus och blev sedan Silver champion colt, så det kändes bra!
Han fick ingen titel i championatet, men det gör inget, han ville bara hem och mysa med familjen då. Nu går Mamma, Pappa och lilla Pontus tillsammans i hagen och Fille är jätte nöjd över att ha Pontus hos sig igen!

Några bilder har jag!

1098544_10151807622006223_117243531_n.jpg

1098107_10151807619416223_486620771_n.jpg

1157544_10151807621411223_1767226230_n.jpg

KL

GRATTIS Annika Lindhöjd till Bernhards framgångar (igen ;) ) i dag. Top Five i Chantilly.

Din uppfödning, Bernhard, måste vara en av de få, om inte den ende, svenskuppfödda och svenskägda hingst som går svår klass internationellt i show - med bra placeringar dessutom. Grattis ;)

KL

Nu har lilla Angelique fått skor fram, ska få skor bak i veckan. Blev ett helt annat steg på henne och hon är betydligt mer framåt. Så skor behövdes på den lilla damen. Hon har longerats och börjar förstå vad det går ut på. I alla fall i skritt och trav, galoppen har hon inte riktigt koll på än, utan det är snarare en gångart som hon tar till när hon busar runt. Igår blev hon hängd på för första gången, inte en reaktion. Däremot börjar jag inse att hon inte kommer bli så lätt att hitta sadel till. Kort rygg, inte särskilt stor manke, rund som en liten tunna och för tillfället överbyggd. Tills vi hittar något som passar får hon ridas in barbacka... Vi har hittat en ponnysadel (15") som ligger ganska bra, men den är ju utesluten för mig att rida i, men då får hon i alla fall vänja sig vid stigbyglar som hänger och slänger och att ha en sadel på sig även om hon inte kan ridas i den...

Hon har dessutom lyckats med att bli en av stallets favoriter, alla tycker om henne, hon är ju så klok och lugn och inte alls arabtypisk :D (med andra ord, typisk underbar klok arab som trivs med livet) Snabb är hon också.

Nu har jag dessutom tagit bilder på underverket, men jag måste ju klura ut hur jag får hit dem också.... (men det är på g i alla fall)

Har tillbringat hela helgen på riks, jobbat som en iller och haft jätteroligt! Plannja fick mediokra poäng (väntat ...) men bra på rörelser, vilket också var väntat. Hon uppförde sig superbt, den härliga damen!

Var och fotade "lite" under rikset i år och såg Plannja. Tyckte faktiskt att hon var väldigt fin! Nu har jag ju själv en Etogram-avkomma, så kan hända att jag var något partisk med:P Men kul att se en halvsyster med live, om man nu får säga så fast det bara är samma far.

Kimmis: Appropå Wow-sadel som nämndes på förra sidan så har vi sådana på våra. Kommer man väl över prislappen så är det en himla trevlig investering:)

Å, vad kul! Ja, man blir lite partisk när det är "ens egen" stam, eller hur?!;)

Hon är ljuvlig, Plannja, och vi har fått så fin kontakt hon och jag. Från att ha varit frånvänd, avstängd och ovillig till kontakt har hon gått via ganska stormiga protester i vintras när jag började jobba lite vid hand med henne till att nu komma och möta mig med spetsade öron i hagen och vilja hänga med på allt.

Träffade hennes uppfödare i helgen, som med tårar i ögonen berättade att Plannja har haft det jobbigt i sitt liv och att det var så roligt att se henne nu. Jag köpte henne när hon var 15, hon är 18 nu. Har hela tiden misstänkt att hon har haft jobbiga upplevelser. Har också lovat henne att hon ska få stanna här resten av livet.

Kan du inte berätta lite mer om dem??

Går det verkligen att passa in den på alla hästar? När hästen ändrar både storlek, och ev form på ryggen? Funkar det PÅ RIKTIGT??
Det låter ibland lite för bra för att vara sant på ÅF:s sida... och min erfarenhet är att det oxå är det då.

Funderar ju på en sån till Fille, för att ha en riktigt bra sadel redan från start, som klarar av att hänga med när han växer. Att köpa en vanlig helt perfekt sadel till en 4 åring känns som slöseri med pengar, efter 2 månader får man ju köpa en ny liksom :meh:

Om du fick några bilder på Pompeji så får du gääärna slänga in dem :D

Grattis Annika! Bernhard är en av mina favoriter!

Stort Grattis, han e så fin :)

KL: Idag var min lillprinsessa väldigt billig, stod länge o bannade mig själv varför man envisas med att skaffa på sig så många unghästar.. men så har jag ju svaret oxå.. Älskar utmaningen att forma dom själv och att sen inte kunna nklaga nån annan att ha förstört dom, sen har jag bara mig själv att skylla.. men suck o stön vilket arbete jag tror jag har för mig med denna häst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
4
· Visningar
422
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka