Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

*KL*
Igår kom jag hem från Egypten, hyrde häst (halvarab) och tog en kvällsritt i öknen.
vilka uthålliga snabba hästar i den värmen! vackert var det att rida och se solnedången till häst :love:
insåg dock att min är både för fet och för bortklemad:p

Foto-UA4PCMBB.jpg

Foto-TUJUEEX4.jpg

Foto-CO4RQE8H.jpg

Foto-R6SORWLT.jpg

en liten paus...
Foto-8TJKTXTM.jpg

Senast ändrad:

Åh vad härligt!! Vilken upplevelse. Jag red på La Reunion en gång, genom en eukalyptus-skog och galopperade på stranden vid indiska oceanen. Lite annorlunda mot hemma...
Skönt att du är tillbaka då, läste precis att resebolagen plockat hem alla svenskar från Egypten!

ja det va på håret, vi fick höra när vi checkade in på flygplatsen på väg hem att oroligheterna spritt sig :(

Ohh, vilka bilder!! Ser helt fantastiskt ut!

Tänker på det där du skriver att din häst är fet och bortklemad- är ju mina också, och de flesta av våra hästar i det här landet, tror jag.
Men det vore kul att veta något om medellivslängden på hästarna i t ex Egypten, eller andra arabländer där de lever ett tuffare, möjligen mer ursprungligt liv. Fick du nån uppfattning?

jag frågade en massa;)
guiden som hade dessa djur pensionerade sina 10 åriga hästar. mannen erbjöd sin 3åriga nyss inridna arabhingst för mig att rida i 2tim i djup tung sand...så det är inte konstigt att dom hästarna blir gamla fort.den jag red (fuxen) skulle tydligen vara 5år. han såg och verkade mkt äldre både till utseende och i sättet.

det var en upplevelse verkligen :)

*kl*

Måste bara visa bildbevis på finaste Omman, som faktiskt både kan skritta och trava med däck bakom sig! Det trodde man inte för några år sen!

Tyvärr nådde jag inte att då in däcket i bild, men jag lovar att det är där!!!

1175051_558403637528827_663796524_n.jpg

1173731_558403754195482_1377396187_n.jpg

/Lavinia, mycket stolt över sin OmNommare

Imponerad! Även om man inte ser däcket så ser man ju att hon verkligen drar!
Å vad kul det verkar med körning, var på riks förra helgen och såg årets arab i körning, Shag e. Glaz, och då tänkte jag att eftersom jag har en liten Glaz- dotter på ett år så ska jag minsann köra in henne när hon blir två! Hon är så cool, tror det kunde funka.

Arabizar; kunde nog tro att det funkar så ... vårt daltande är på gott och ont förstås, men i längden nog mest på gott ändå ...:)

:love:Tjohoo buskille!

Lavinia
det syns att hon drar något. duktiga prinsessan :love:
Min älskar att tömköras och dra ungarna i pulka på vintern :)

Vad duktiga ni är, nu blev jag ju sugen själv ju :)

KL: Igår var lillprinsessan dyr igen, för varje dag som går blir hon allt mera lik sin mor :)
Konstaterade också att trots att jag tycker dom är väldigt vackra på utställning så slår ingenting den naturliga skönheten

1013282_10201574877796851_433809357_n.jpg

972351_10201574867356590_1548731739_n.jpg

Galishimo har sprungit in i en skottkärra och blivit opererad i Hudiksvall (50 mil hemifrån). Han ska rehabtränas ett tag men har nog möjligheter att bli ridhäst igen. Han SER i alla fall pigg och glad ut. Och med tanke på hur mycket han studsar så tror jag nog inte han plågas av smärtor... ;)

IMG_0134.JPG

Usch stackare, har hållt tummarna som tusan för er skull (såg i annan tråd).

KL

Något mer kontrollerade bilder från samma tillfälle som ovan:

hoppa72.jpg

20130815_181910_5.jpg

20130815_181910_6.jpg

20130815_181956_9.jpg

20130815_180855.jpg

Gillar!!
Du måste ha världsrekord i att trampa ner hälen när du rider, har sett det på ett antal bilder, det ger dig en superb sits!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
4
· Visningar
421
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka