Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Men åh va snällt, tack!

Just de där halvgalna sprången (när han liksom hoppar längdhopp O_o) bäddar ju inte direkt för några supersnygga sitsbilder... :meh: Haha!

Blir helt osökt att tänka på hur jag låter när jag instruerar en viss elev till mig. Jag säger "sänk hälen" säkert tre gånger i minuten. :rofl:

1005815_10201582345063528_1551591639_n.jpg

Meciliah fick följa med som sällskap i blåbärsskogen. Det var roligt och intressant tyckte lillprinsessan :)

Va mysigt, hon ser verkligen jättefin ut också.

Jag tar gärna med mig hästarna ut och plockar svamp å bär men jag brukar släppa dem lösa jag :D

Önskar att jag kunde släppa lös den här också, men hon är nog lite för äventyrslysten är jag rädd för :D

limona: Jodå, fast hon äter riset och allt , Hon är nog brun :)

Haha du skulle ha sett när min 5-åring fick vara med lös, han skulle antingen försöka klättra upp till mig där jag satt (antingen på Bambi eller Lutzian) eller springa ner för slänter, upp för branter, ut i sjöar, fram till älgar... ja så höll vi på. Men han kom stensäkert på inkallning så det var inga problem.

Slänger in lite (många) bilder på min nuvarande Arabis (och min welsh på något hörn).

Still+3.jpeg

Still+6.jpeg

Still+10.jpeg

Still+17.jpeg

Still+20.jpeg

Still+11.jpeg

Tjohej!

Idag var det klinik igen, tandkoll och allmän hälsostatus så inte pållan är halt eller nåt (är jag ändå där kan jag lika gärna kolla liksom- det är ändå bara mina egna pengar som går åt).

Hon hade som vanligt sår efter hakarna (jobbigt med överbett, måste fixa munnen ofta!), men var i övrigt ohalt och såg fräsch ut.

Det roligaste var hur otroligt snäll hon var att lasta- jag kunde lasta henne smalt och gå brevid, eller för den delen stå kvar utanför och stänga bommen bakom !!! Vad har hänt med min underbara pärla som blivit så himla duktig??? Sen skötte hon sig galant och var tom jättesnäll med min väldigt försiktiga mamma!! Fina Prinsessan tycks ha mognat miltals senaste halvåret eller nåt. Underbart att åka iväg med en häst som bara rycker på axlarna på nya stället och undrar vad vi ska göra nu.

Dagens roligaste var när veterinären skulle skriva ut pappret med vad hon gjort och lyckades skriva ut det i MANTORP!!! (jo, vi är ju liksom i 08-land, dårå). Och som om inte det räckte kom hon sen tillbaka lite senare och tyckte att det var ju en herrans tur att de fått korrekturläsa pappret eftersom hon skrivit återbesök om 10-12 ÅR istället för månader!!

Bra dag för oss här! Nu ska jag bara få hovslagaren att inse att han måste komma var 4e vecka och inte var 5e- hovarna växer som ogräs!

Bild på snällaste hästen och mina föräldrar (chaufför/bilägare och hästskötare)
1003756_560257757343415_442573419_n.jpg

Lite drogat OmNom:
995989_560257794010078_1143037710_n.jpg

/Lavinia, glad i sin pålla idag

Låter "härligt", eller vad man nu ska säga :p

Precis det behöver jag snart göra med min häst, det har gått 10 månader sedan senaste tandkollen för oss och han har samma fina överbett och hakar som din verkar det som.

Igår hade han iaf en av sina bästa dagar någonsin tror jag, han fick leva ut sina galoppördrömmar ordentligt och han ville då aldrig sluta springa -snabb som vinden är han också ;)

Flög redan i uppvärmningstraven. My pretty baby :love:

IMGP3063.JPG

Kan du inte berätta lite mer om dem??

Går det verkligen att passa in den på alla hästar? När hästen ändrar både storlek, och ev form på ryggen? Funkar det PÅ RIKTIGT??
Det låter ibland lite för bra för att vara sant på ÅF:s sida... och min erfarenhet är att det oxå är det då.

Funderar ju på en sån till Fille, för att ha en riktigt bra sadel redan från start, som klarar av att hänga med när han växer. Att köpa en vanlig helt perfekt sadel till en 4 åring känns som slöseri med pengar, efter 2 månader får man ju köpa en ny liksom :meh:

Om du fick några bilder på Pompeji så får du gääärna slänga in dem :D

Jättesegt svar här känner jag, men bättre sent än aldrig:P

Jag har en häst som ändrar sig i ryggen ungefär som vi andra byter sockar - trots att han är 9. Att det sedan är en jäkla problemrygg och att minsta lilla mini-tryck, obalans eller kläm mer eller mindre uppfattas som hästens ryggs ekvivalent till jordens undergång gör ju liksom inget positivt heller. Han lär nog aldrig bli helt problemfri oavsett sadel, men jag kan ju garantera att det går att ändra det mesta lite som man vill i varje fall:P Jag ändrar koppjärnen själv, har lekt lite med riggningen på sadelgjordsfästena mm. Pumpningen vill jag nog inte göra själv dock. Annars går det som sagt att ändra precis allt, så det är ju himla smidigt. Kan ju byta ut vilken del du vill - även säte, kåpa och bossor. Så på den fronten är det inget direkt överdriv på ÅF's sida.
Sen har ju alla olika tycken och smak. Det finns säkert många som ogillar Wow:en med, eller inte har fått den att funka optimalt på sin häst. För vår del funkar det dock. På den lille hästen med superkort rygg kan jag ju dessutom kombinera 16"-bossan med 17"-sätet. Min rumpa jublade XD

Vill du veta med kan vi kanske ta det i pm dock. Annas är det väl ren trådkapning tror jag.

Ang bilder kan jag nog inte lägga ut dem här. lite rädd att det går som reklam eller så.

Cornelia - till svar på inlägget om att man gillar släkten till det man själv har: Helt klart! Så kul när man ser de där gemensamma dragen som man känner igen på sin egen. Jag tycker att Plannja var så lik vår i ansiktet att det blev full pott på henne;)
Det är väl den känslomässiga biten i det estetiska som talar, kan man säga.

Angående att gilla de gemensamma dragen kan jag berätta att första gången jag såg Erucj (han som syns här ovan) sa jag:

"Åh han går lite som Bambi!"

Till historien hör att det var lite lätt kobenthet jag blev överförtjust i :rofl:O_o

De har Probat som gemensam morfar, (inte för att skylla på honom då) men ja det var det gemesamma draget det. Haha!

Ingen fara!
Jag var faktiskt och provsatt och klämde och kände på en Wow idag.
Sitsen var riktigt bekväm! Riktigt smal i midjan och låren får verkligen plats! Man får bra sits direkt. Tyvärr hade hon bara 18" hemma, så det var lite stort för mig tyvärr. Hon ska ringa när hon får hem en 17" så ska jag få prova igen.

Risken finns att det blir en sån. Vi får se :)
Ska även på ett föredrag där en wow försäljare är med och ska prata om sadlar, även andra människor ska prata. Hoppas verkligen bara att jag är ledig då.

PM:a mig gärna en länk till bilder då :)

Knapplån

Min far var och hälsade på i måndags och hade med sig sin fancy finkamera så vi passade på att ta lite bilder på både katter och häst :D

Han är bra fin, min Noohr (lite partisk är jag möjligtvis ;) ) :love:
4nf8.jpg

jjxa.jpg

uuxh.jpg

Håller med alla dom andra, vilken fin kille du har :)

KL: Idag skulle Pirre få löshoppa, tog med Meciliah som sällskap så hon skulle få lite miljöträning, det visade sig att Pirre som i princip aldrig sett ett hinder för behövde lite draghjälp och eftersom meciliah är en riktig gangster på att springa och hoppa diken och allt möjligt i hagen så fick hon visa honom hur det hela skulle gå till.. min duktiga flicka rejsade minsann runt och fick fart på storebror, hon fick dock bara hoppa 2 språng eftersom hon ska ju egentligen inte löshoppas ännu :)

1006336_10201611538713351_1736714030_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
4
· Visningar
421
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka