Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

*kl*

Måste bara berätta:

Idag när jag cyklat hem ringde stallägaren bara för att fråga om jag verkligen gett Prinsessan mat (vilket jag såklart hade gjort). Hon stod nämligen i hagen och försökte övertyga stallägare + dräng att hon inte fått mat på fleeeera ååååår. ("jag svälter ihjäl!!!!"). Och hon gjorde det så övertygande att de var tvungna att ringa och kolla med mig (fastän de sett mig mata henne).:D

Hur sött är inte det??

/Laviniam vill inte börja jobba igen, saknar redan att ha timmar att spendera i stallet.

hahaha jag ser framför mig hur hon kämpar med att både se och "låta" trovärdig, så planen går i lås ;) hahaha snuttan! tänk om man kunde spendera alla dygnets tim i stallet med sina pälsklingar :love:

haha vad söt hon är :)

KL: Lillprinsessan stöder på bakbenet nu och haltar inte på rakt spår så vi ska tro att hon repar sig snabbt. Hon går i piccaderon nu med sin bästa kompis Ardennern Corinne

84284_1377529637.jpg

39357_1377530559.jpg

58316_1377530582.jpg

76984_1377530586.jpg

Å vad skönt att höra, att det förmodligen rättar till sig av sig självt! Väldigt söta ihop, de där två, och hon är så fin din lilla prinsessa!:d

Det är hon, lillprinsessan ser så liten ut bredvid sin stora kompis :)
Hon njöt minsann av uppmärksamheten hon fick, hon fattade dock inte alls vitsen med varför hon skullle gå i den lilla dumma trähagen mär alla adra fick vara ute och springa :D

KL: Arabpirayan lever livet för fulla muggar han :)

1262615_10201642762093916_1670824145_o.jpg

1235175_10201642761973913_544693116_n.jpg

946941_10201642763013939_1294134136_n.jpg

Jaaa, ni kan tro att jag gläder mig över att det inte verkar vara nått allvarligt.

KL: Pirayan är så stolt över att få bli ridhäst, han är så nöjd och positiv till att ha ryttare på ryggen, han är en sån häst som behöver få göra nånting för att må bra, att stå inne och bli pysslad med är inte hans favoritsyssla även om han accepterar det bra. Han mår som bäst när han får röra på sig och visa upp sin "vackra muskulösa kropp" åtminstone tycker han det själv :D

554498_10201649463341443_1431815762_n.jpg

Om Blommeröd får tillräckligt många sponsorer har jag hört att det inte är helt omöjligt att det kanske blir av igen, så om någon är duktig på att skaffa sponsorer så kan den bästa utställningen bli av igen. Kontakta Vicke isåfall.

KL
Hoppar in i tråden då jag och familjen blivit med arab. Vilka härliga bilder :)

En fråga till er: Klipper ni manen på era? Jag är i valet och kvalet, vår pålle har rätt tunn lång man men det tar lite emot att klippa.....

Välkommen in i tråden :) nu blir jag ju nyfiken på vad ni skaffat för arab, stam och bilder? :)
Själv brukar jag aldrig klippa manen på mina araber, tycker det är fint med lång man på dom även fast den är tunn :)

KL
Hoppar in i tråden då jag och familjen blivit med arab. Vilka härliga bilder :)

En fråga till er: Klipper ni manen på era? Jag är i valet och kvalet, vår pålle har rätt tunn lång man men det tar lite emot att klippa.....

Jag fick lära mig att varje hårstrå är värt 100 kr...det är inte traditionsenligt att klippa eller rycka manen på araber.Sedan gör man som man vill, förstås.

Om Blommeröd får tillräckligt många sponsorer har jag hört att det inte är helt omöjligt att det kanske blir av igen, så om någon är duktig på att skaffa sponsorer så kan den bästa utställningen bli av igen. Kontakta Vicke isåfall.

Detta vore ju en dröm!

Åh grattis till nya hästen, vill gärna se bilder:)

ang din fråga, jag gjorde misstaget att klippa manen 1gång och gör aldrig om det;)

Foto-G3LSEJAM.jpg

Foto-SJI7LBUF.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
4
· Visningar
420
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka