Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Instämmer med Cornelia!

Och bjuder på några helt ospännande bilder, men ändå :p

20130729_205414_5.jpg

20130729_205550_4.jpg

20130729_211415.jpg

Här tycker jag faktiskt att han går finare än han brukar, bakdel och rygg med lite mer, bra jobbat! Och nej, dina bilder är aldrig tråkiga!!!!

Aliha: Jätte fina bilder på prinsessorna!!

KL

Tack för alla fina kommentarer om min prins! Han är mitt hjärta och han verkar tycka att vår lek är rätt rolig faktiskt! Följa pinnen ska han göra, och det funkar hyfsat. Han är inte tillräckligt musklad för att jobba i riktigt bra form än, det är ju på rätt liten volt, så det är inte så ofta vi leker, och inte mer än 5 min i taget.

Och ena varvet är URSVÅRT säger Fille ;) Trots att han är ganska liksidig vid ridning numera, men jag antar att det låser sig lite i huvudet, för han fattar knappt att han ska följa pisken i andra varvet, men det kommer nog med mer träning (och mer morötter).

Vi jobbar på inkallning, och det funkar hyfsat, men ibland kommer en oemotståndlig grästuva i vägen :p
Skulle vilja lära honom att lägga sig ner på kommando, men jag har ingen aning om hur jag ska gå tillväga där.

Men åh va roligt med lite "kritik", tack!

Han är ju fortfarande omusklad (och lite överbyggd :wtf:) så det är väldigt trevligt att se lite "mer" rygg precis bakom sadeln. Han inte är den mest engagerade dressyrhästen heller... :angel: så bakbenen är inte heller med gratis direkt :meh: och den där kopiösa underhalsen... men ja det går framåt! :D

Om du vill lära Fille att lägga sig skulle jag rekommendera att lära in - lyfta frambenet - gå ner på knä - lägga sig. Inte allt på samma gång alltså, jag menar att du övar in de två första stegen "ordentligt" först var för sig och sedan ger dig på att han ska lägga sig.

kl

Är utomlands på semester och saknar min snäcka så...dessutom kan jag inte låta bli att spana efter mysiga ridvägar när vi kör runt på landsbygden här, är ni lika knäppa...?! :D

Hääärlig galopp på sjölandet :-)

996895_10151723399154827_977936804_n.jpg

Jag vet inte riktigt om jag vill lära in att lyfta framben på en hingst :angel: (på det sättet jag tror att du menar).
Han har aldrig i sitt liv vevat med frambenen, någonsin, och jag vill nog inte ens ta risken att uppmana ett sånt beteende.
Hans kulor hänger löst som det är redan ;)

Engagemang i dressyren brukar inte komma förens efter de har muskler för det, så misströsta inte, er tid kommer den med! :D

Jag håller också med om att dina bilder alltid är härliga, Fjellheim!
Och limonas bilder också, vilken underbar miljö det ser ut att vara.

De senaste två veckorna ungefär har det varit så himla roligt att rida, känns som att jag har hittat en "på-knapp". Så kul!! :) Vet inte vad det beror på - en kombination av att han har fått bättre kondition och att jag har fått bättre balans kanske?

Några roliga bilder på oss blir det inte, har väldigt sällan med någon med kamera. Så ni får nöja er med en till öronbild ;)

l1h4.jpg

Tack allihopa, kans själv inte se mig mätt på dom :P Nu är det unghästliv som gäller för meciliah ett tag frammåt, hon ska bara få gå i hagen och leka vildhäst och vara rufsig i manen :D
Mellizza är faktist i träning för tillfället, det trivs hon bra med :)

Säga vad man vill, men att leva vildhästliv och vara rufsig i manen är nog vad hästarna själva väljer om de får lov att välja ...:D Härligt för henne! Förresten tycker jag att det är då de är som vackrast ...:d

Men åh, han är så söt.

Vad roligt att det går bra för er! Härligt. Jag är fortfarande halvbra i nacken men jag har ridit lite nu så helt handikappad är jag inte längre, vill ju gärna komma ut och leka någon dag. Nu verkar det väl i och för sig som att ni inte behöver någon hjälp direkt :p

Men jag kanske kan ta lite bilder på er :idea:

Saril, det där var en ovanligt trevlig öronbild! Oftast ser man just bara det, öronen alltså ...

Tack, ja, den var kanske lite roligare än bara ett par öron i alla fall ;)

Men åh, han är så söt.

Vad roligt att det går bra för er! Härligt. Jag är fortfarande halvbra i nacken men jag har ridit lite nu så helt handikappad är jag inte längre, vill ju gärna komma ut och leka någon dag. Nu verkar det väl i och för sig som att ni inte behöver någon hjälp direkt :p

Men jag kanske kan ta lite bilder på er :idea:

Ja det är jättekul!! :) Vi har dock inte ridit på banan på ett tag heller (förutom på dressyren på WE-tävlingen) och skulle behöva ta tag i det igen. Så du får mer än gärna komma och hjälpa till lite i alla fall om du vill! :D Jag kan ju messa lite dagar när jag kan!

Det är verkligen lattjo lajbans att hoppa :D

20130803_191619_16.jpg

20130803_191619_17.jpg

Grinar just nu som en galning för att jag läste på förstasidan att Sputnik vunnit SM-guld i hoppning, halvbror till min lilla gula OCH min första ponny. Helt OT men jag kan inte hålla mig :p

Stamtavlenörden räcker upp handen :D

Mellizza går tillbaka på ryska stoet (fast av övervägande polsk stam) *Maritsa som importerades till Blommeröd och sedan gick till USA. Bland hennes avkommor finns Pomar, *Maligg, Madar, *Maricedia (fantastisk!) och *RD Misha.

Mefynda tillhör samma familj som *Diara Mokka (mor till Ex Diara) men en annan gren av familjen. Mokdiara var mor till både Diara Mokka och Massina, vilken Mepala och Mefynda gick tillbaka till.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
4
· Visningar
426
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka