Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Lika hög som Fille då! Jag tror dock han är högre bak nu, för första gången i sitt liv... Så jag får hoppas att fronten kommer ikapp. Det var dock i hagen det såg ut som det, så det kan ju ha varit marken.

Du vet ju att jag gillar honom skarpt! Hoppas på att Pselma med gör det om några år. Hon är ju en anständig flicka, karriären kommer först! ;)

Liten kul grejj förresten. Min mor skickade iväg Ella på betäckning hos Sanna, så det blir ett helsyskon. När Fille gick med Ella och fler ston så fick inte de andra stona ens titta på Fille. Hon jagade iväg dem, och hon var märkbart upprörd när han betäckte andra!
Hon verkligen markerade att han var hennes, har någon varit med om nåt sånt innan?? :p

Jodå, Exelencja "äger" Pakistan! Nu går han inte med stona, men det märks så tydligt att hon håller koll, motar undan och ska stå där och snacka med honom på ett flirtigt sätt, trots att hon är dräktig.

Wow, snygg och fräck! Och stor! Hur gammal är han nu? Växer fortfarande?

Ditt signum kommer att bli bruna maffiga!:d

Han är under inridning nu och jag hoppas verkligen att han kommer att tävlas även i ridklasser- det är vår ambition i alla fall. Han är åtminstone hög nog åt mig!

Han är under inridning nu och jag hoppas verkligen att han kommer att tävlas även i ridklasser- det är vår ambition i alla fall. Han är åtminstone hög nog åt mig!

Åsså har han Khemosabi i stamtavlans fjärde led, det tycker jag är jättetufft. Khemo var den första arab jag såg i AHW och jag dog nästan...

Va roligt att Noohr fått en ny lekkompis, ser supergulliga ut :love: Och hur roliga vi än lyckas vara som hästägare är det ändå a och o att de har ett bra hästliv när inte vi är där och petar :p Tycker jag.

Igår red jag och min pojk längre än någonsin, bildbomb:

(jag har fått klippa upp flughuvan eftersom RucjRucjs öron nästan möts på mitten ibland och luvan var inte det minsta gjord för det om man säger så)
IMGP2604.JPG

IMGP2616.JPG

IMGP2646.JPG

IMGP2628.JPG

IMGP2664.JPG

Tre timmar var vi ute och vanligtvis är vi inte så sparsmakade med utrustningen så jag känner mig väldigt nöjd över gårdagen. Jag har ridit många mil och dressyrprogram utan utrustning med mina tidigare hästar men jag har svurit på att inte rida Erucj utan bett... Haha.

Det är härligt med framsteg ;)

Håhå, varför ger du inte ut en bilderbok? Det måste ju finnas många fler hättjejer (at heart, i alla fall) som vill se dig och din kille leva ihop? Dessutom är du skönt retrostylad, jag får lite Wahlströms Ponnyklubb-vibbar av dina bilder!

+Cornelia

Tack, jag blir så glad :o

Och bilderbok årgång 2013 ger jag ju redan ut (rakt översatt = jag har ju en blogg...) ;)

Mellizza 19 år på finska Riksen, kep en 3 dje placering och Matte är så stolt över sin vackra prinsessa-
558484_10201450809575223_1830723642_n.jpg

1075553_10201450812615299_1345162612_o.jpg

1077694_10201450813295316_1728655094_o.jpg

536870_10201450816455395_2125936488_n.jpg

Copyright Sofia Valtonen ps: Bilder på missilen kommer sen :)

Vad roligt med din fina Mellizza! Grattis!
Så härligt att se dessa äldre damer i fantastiskt fin form. Araberna kan verkligen konsten att åldras med behag!

Själv jobbar jag på att hålla Plannja i utställningsform inför riks ... Hon har en tendens att bli tunn, så det är MYCKET luzern som hon har mulat i sig denna torra sommar med minimalt bete.

Vi långtyglar i skog och mark och löslongerar varannan dag ungefär, och så rids hon lite då och då också.

Hon gillar detta massor, och Exelencja är djupt svartsjuk över att Plannja får extra uppmärksamhet. Jag brukar låta Exelencja, eller något annat av stona, hänga med på turerna, men nu har hon varit lätt halt ett tag så hon har fått stanna hemma. GILLAS INTE!! Hon är otroligt snäll och väluppfostrad, men igår smet hon ut genom fel stalldörr när de släpptes ut, och drog några ordentliga, upprörda repor i trädgården. "SE MIG LITE NU DÅ!"

Har nog visat bilderna tidigare, men kör dem i repris ... Exelencja

1014166_602708776427356_854465497_n.jpg

.... Plannja

1075775_602708326427401_1604576617_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
4
· Visningar
427
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka