Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Badandet föregicks av detta:

hoppa614.jpg

hoppa641.jpg

Tack! nu har jag dubbel och trippelmätt det bett hon har provat. Det är 11 cm när man mäter det (10.5 enligt märkning) och precis lite för litet. Så nu blir det måttpryl med till affären och mäta bett. Däremot så accepterade hon bettet bättre igår än vid första provet, så det var lättare att kunna se hur det satt. (morötter gjorde bettet mycket godare, men det var inte lätt att äta dem med bett enligt Angelique). Har också inset att hon behöver ha ett smalare bett än det hon provat hittills, det tog för stor plats och det var lite trångt om utrymmet. Så nu hoppas jag på att hitta ett bra bett som hon kan tycka är ok.

Är så glad över min lilla häst. Fast hon är så ung och grön så är hon klok och hon vill verkligen göra rätt. Och enligt de övriga i stallet så är hon ingen typisk arab alls. Araber ska ju vara nerviga, flyga i luften för ingenting och vara jobbiga att hantera. Enligt mig så är hon en typisk arab, helt underbar, och hon får till och med beröm för att ha fina gångarter..

Tack! (+ resten :) ) Gillar henne rätt mkt, men vi klickar inte ... väldigt klok o lätt att jobba med!

Limona, förstår att det känns lite trist - hade varit intressant att se vad hon kunnat lämna med ex Ganges ;)
Men kul att ni är igång igen! Blir det nån start iår?

Jo..var tom och hälsade på Ganges, det hade nog blivit något fint :-)
Jag planerar en tävling i oktober, 50 km!

Tack! nu har jag dubbel och trippelmätt det bett hon har provat. Det är 11 cm när man mäter det (10.5 enligt märkning) och precis lite för litet. Så nu blir det måttpryl med till affären och mäta bett. Däremot så accepterade hon bettet bättre igår än vid första provet, så det var lättare att kunna se hur det satt. (morötter gjorde bettet mycket godare, men det var inte lätt att äta dem med bett enligt Angelique). Har också inset att hon behöver ha ett smalare bett än det hon provat hittills, det tog för stor plats och det var lite trångt om utrymmet. Så nu hoppas jag på att hitta ett bra bett som hon kan tycka är ok.

Är så glad över min lilla häst. Fast hon är så ung och grön så är hon klok och hon vill verkligen göra rätt. Och enligt de övriga i stallet så är hon ingen typisk arab alls. Araber ska ju vara nerviga, flyga i luften för ingenting och vara jobbiga att hantera. Enligt mig så är hon en typisk arab, helt underbar, och hon får till och med beröm för att ha fina gångarter..

Du har så rätt, uppför hon sig så som du beskriver så är hon en typisk arab!! Fattar inte varifrån det där kommer, att araberna är hispiga, de är ju coola som sjutton ...!

Åh herregud va ni var välmatchade, jättefina och härliga bilder.

Är ni förresten i maskopi med Victovie som man kan beskåda i dressyr-bilds-tråden...?

Väldigt vackert med Lila :)

KL:

Själv är jag stolt över mina arabprinsessor Meciliah klassvinnare och silverchampion ungsto samt 2 ;a i most classic head Mellizza 3;a i sin klass på Finnish National arabian horse show :)

Härligt med så mycket bilder! :) Älskar din bild på Erucj som duschar, Fjellheim :D Jag och Noohr har tränat på att duscha idag (med vattenslang). Han tycker INTE om det, men det går bättre och bättre för varje gång! Nu kan jag göra det själv (måste dock hålla honom så han kan röra sig lite, kan inte binda upp honom än för då får han panik).

Jag tränade också på att kunna "skicka iväg" Noohr, både runt mig (som longering ungefär), över en liten träbro gjord av en lastpall och sist att skicka honom fram till en stor typ pilatesboll där målet är att han ska sparka iväg den. Förut har vi bara kommit till att han har nosat/smakat på bollen, men idag trillade poletten ner och han förstod att jag ville att han skulle sparka på den :D

Jag och Noohr (och bollen):
jaip.jpg

Han har fått en ny bästis i hagen också - en treårig haflingervalack som flyttade dit i söndags. De luktade på varandra och gick iväg tillsammans, nu är de nästan oskiljaktiga! Tror att Noohr tyckte det var riktigt kul att få en buskompis i lite närmre ålder i hagen (de två andra valackerna är ~20 år båda två).

Noohr och bästisen Nougat :love:
d2tl.jpg

tm5d.jpg

Tack
Det är Gagarin
u: Gratyfikacja
e: Mirroh
Simlångsritten 21/7

Jag hade nästan gett upp på att han kunde bli en distanshäst men just på tävling så växer han.

Å, har du en Mirroh- avkomma! Har jag också, TA Neva u. Narinne. Utlånad för träning och tävling i distans, kanske blir det en CL till hösten ...

Jag är jättenöjd, speciellt över lillprinsessan som inte alls är tränad för show överhuvudtaget och som aldrig åkt transport förr eller varit på ett annat ställe, hon var så duktig, önskar jag fått se det med egna ögon :)

Förstår verkligen att du är nöjd! Men hon har väl varit något extra ända från början, lilla missilen!!:d

Hon är extra på många olika sätt :) hon är inte så snygg för tillfället faktist, hon växer och är bakhög :D Hennes temperament är också en sak i sig hon är snäll och underbar men väldigt. väldigt envis:D

Knapprån igen
Detta är vår nya kille som kommer hem snart, två år på fotot. Blank, fin och shinad till tusen.
qovjmd.jpg
[/IMG]
förtvivla dock inte, snart kommer jag lägga ut foton när han ser ut såhär :
wrb6s6.jpg
[/IMG]

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
4
· Visningar
434
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix