Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Jag såg fartfyllda filmer på vacker brun W :)

Cornelia
Tävling är kul (att titta på) jag är för egen del helt ointresserad av att komma ut och tävla, har aldrig haft något intresse för sånt. Jag njuter av umgänget med min häst ändå :)

FjellheimJa se så fint du fått till det m färgerna,hihiihi

Vilka härliga filmer, usch vad ridsugen jag blir :)

Fjellheim: vilka underbara bilder du bjuder på, kul att följa med er :)

Cornelia: Håller med dig om att det är härligt när araber får visa framfötterna inom ridsporten oxå. Tycker att det är jättekul att följa med alla i tråden just nu :)

Liten uppdatering från oss.. Har du för lite bekymmer skaffa dig en häst, har du ännu för lite köp dig en till.. Syrran åkte till österrike igår kväll och lillasyster E skulle ta hand om pirre efetrsom jag är lite väl gravid för tillfället. Stallägaren ringde mig från morgonen och berättade att jag nog var tvungen att ta ut veterinären eftersom pirre hade ett ganska djupt sår på höger fram.. På samma gång fick jag be honom ta en titt på lilltjejen som var lite hängig och snuvig.. Pirre behövde i alla fall inte sys utan ska bara putsas o fejjas med 2 gånger/dag vilket han inte uppskattar så värst mycket.. Lillasyster som annars inte är så hemskt intresserad av hästar lär nog få händerna fulla med honom.. Lilltjejen ska vi hoppas att bara dragit på sig en lindrig förkylning, får provsvaren på Torsdag..
Vi hade en ny veterinär idag han var inte särskillt rädd av sig.. När jag kom till stallet så hade han hunnit fram före mig, då hade han hittat lilltjejens grimma i sadelkammaren o traskat ut i hagen o hämtat henne till grinden. Gissa om jag var förvånad när jag kom dit :D

Bland alla vackra bilder kan jag bjuda på en mindre fager av äkta syskonkärlek. Meciliah: Maaaaamma han beet ju mig :D

1002457_10201369575664426_1416154615_n.jpg

Mhm, har man inte något att oroa sig över och till äventyrs skulle sakna det så ska man skaffa sig en eller flera hästar!
Och ju fler man har desto större chans att man får oroa sig MYCKET ...:nailbiting:

Tur att det inte var så illa med dina pållar. Lilltjejen har så vackra ögon, har en rätt stor svaghet för henne!:d

Idag var det en liten WE-tävling i stallet, denna gång med alla momenten - dressyr, teknik och speed. Dressyren var först (LC-WE) och jag får sån fruktansvärd prestationsångest att jag helt låser mig. Kommer knappt ihåg själva ritten så här efteråt :p Noohr var så himla snäll som vanligt och gjorde allt jag bad honom om, men det var inte någon form att tala om överhuvudtaget. Jag fick 7(14) på sits, resten fyror och femmor, ändå väldigt nöjd med det! :)

När vi kom till teknikmomentet så var det uppbyggt så att vi skulle hoppa över ett hinder in på banan... Jag gillar inte att hoppa och Noohr vill gärna titta på saker innan han kan tänka sig att hoppa över det, man kan säga att det inte gick så bra, haha! Vi kom över till slut i alla fall och resten gick helt okej (hindrena var i ordningen: hoppa in på banan över ett lågt hinder, rida en "treklöver" runt tre tunnor, gå över en liten bro, lyfta en vattenkanna från ett bord över huvudet och ställa tillbaks den på bordet, sidvärts mellan två bommar, enkelslalom, gå in mellan två bommar ringa i en klocka och rygga ut, liten cirkelbana i trav, hoppa över hindret ut igen).

Jag hoppas att jag kan komma över spärren i mig som blir när jag ska rida dressyr, men det kommer väl så småningom. :) Allt som allt är jag riktigt nöjd med Noohr idag, han skötte sig verkligen exemplariskt - och hade jag kunnat ta tillvara på det så hade han kunnat gå jättefint idag, han bjöd framåt och var riktigt rolig att rida! :) :love:

cuxw.jpg

Oh, vad kul det verkar med WE!
Härlig häst du har som ställer upp och gör sitt bästa - men visst är de sådana, araberna, gör sitt bästa så långt de bara kan!:love:

Åh va roligt!

Låter superkul och en 7:a på sitsen var väl helt klart något att vara nöjd över. :up:

Och Tempen, va härligt att få jämföras med någons önskedrömmar om hästlivet, underbart.

KL

Har varit lite halvdöd här på buke ett tag, men nu har jag läst ikapp i "mina" trådar och tänkte dela med mig lite

Min första uppfödning Hiba har troligtvis hittat en ny matte nu, bara besiktnignen kvar
Känns konstigt att hon ska flytta, avlade henen frö att behålla - sattsade fint på en bra hings ttill mitt sto men jag och Hiba klickade aldrig och kan inte ritkigt förklara för dem som inte upplevt det själva - hon är en fröjd att hålla på med och gör allt för att vara till lags men inget klick mellan oss.
Nu har jag två veckor på mig att gosa med henne innan det är dags för besiktning och lastning till de nya ägarna

1044872_10151733624836461_490899760_n.jpg
två år nu i våras

1010761_10151733624161461_1350006_n.jpg
två dygn gammal

9 juni fick Heze sin fjärde dotter (tredje arabfölet), denna gång är Sokrates pappa
984104_10151707565856461_2035459013_n.jpg

7209_661730430510880_1340821358_n.jpg

Det blev en käck liten tjej som klarar sig själv ;) måst ekommer på ett namna som passar damen, de jag hade på lut passar inte... :meh:

Heze drog dock på sig livmoderinflammation efter fölnignen och har ännu inte kickat igång ännu - vi som tänkt åka till en "white knight", kanske kan vi åka dit nästa år om Heze fortfarande är fräsch, svårt att säga hur det ser ut ett år senare på de gamla damerna, man får ta det som det kommet. betäckningsbokningen fick jag iaf spara till nsäta år och det var VÄLDIGT snällt!

Hava är nu på väg att böraja filas lite för en vinter som handhäst så nu tränas kommandon som vi legat efter med då jag inte haft så mkt tur med djuren sista halvåret.
1011138_661731060510817_217022995_n.jpg
foto av mor
576605_10200165163917935_8051693_n.jpg
foto av Maria Zetterström

Syria och jag letar efter w-sadl som vill passa mer än ett par månader - får hem en nu i veckan jag hoppas passar ett tag (sadel 10 i ordningen köpta och säkert närmare 25 i provade).
433_10200165170078089_1530919189_n.jpg
foto av Maria Zetterström

Önskar alla på EM i danmark lycka till - nån utav bukarna som är dit?

Senast ändrad:

Vad fin Hiba var/är. Ser uttrycksfull ut. :)

KL.

nu har jag hittat kameran, och inhandlat laddare. Så nu ska den bara laddas och sen kommer det lite bilder på TS Angelique. :) Har kommit till insikt om att den lilla fröken kan vara väldigt envis när hon sätter den sidan till och har bestämt sig för något. Både en bra och mindre bra egenskap. Blir nog bra när vi väl har bestämt oss för samma sak.

I helgen ska fröken för första gången få ha bett i munnen och inom några veckor räknar jag med att komma igång med lite tömkörning. Tänkte börja i ridhus/ridbana för att när hon förstått vad det går ut på kunna tömköra henne utomhus. Ska bara bli bra i min fot som Angelique råkade trampa på igår. (Hon blev rädd och hoppade åt sidan, hon missade bara att det var fötter där hon landade. Jag har äntligen förstått varför jag föredrar att ha hästen strax bakom mig istället för bredvid...)

KNAPPRÅN
2numwqs.jpg
http://[/IMG]

Min nya favoritbild på Matisse, efter att blivit masserad och knakad lallar han ut i hagen med polaren Pekka.

Ja, det var en härlig bild minsann!

Busigdemon; kul att läsa om dina hästar igen! Dock inte så kul med livmoderinflammation, förhoppningar att ni får bukt med det eländet med det snaraste ...

Vad fina dina uppfödningar är! Gillar Hiba särskilt :)

Jag ångrar lite att jag inte betäckte Greta i våras. Men nu är hon tillbaka i tävlingskondition igen och vi har rooligt, det är huvudsaken!

1005441_10151901325644881_256605555_n.jpg

Så att min ligger mellan 10,5 och 11,5 är inte helt orimligt med andra ord? Tänkte att jag ska dubbelmäta ikväll...

Om hästen ligger mellan två storlekar, väljer ni den mindre eller den större?

Alla mina (fyra stycken) har haft storlek 10,5 eller 11,5, på RucjRucj experimenterar jag dock med något större storlek då han envisas med att ge mig bett-huvudbry.

Så här skönt hade vi det efter ridningen igår:

20130725_194309_4.jpg

Red på kvällen men det var ändå stadiga 25 grader, svettades så mycket att jag gick hem i bara kalsongerna :rofl: Stod bara inte ut med ridbyxorna och stövlarna en enda sekund till.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
4
· Visningar
434
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix