Sv: Arabiska Fullblod
KL
Har varit lite halvdöd här på buke ett tag, men nu har jag läst ikapp i "mina" trådar och tänkte dela med mig lite
Min första uppfödning Hiba har troligtvis hittat en ny matte nu, bara besiktnignen kvar
Känns konstigt att hon ska flytta, avlade henen frö att behålla - sattsade fint på en bra hings ttill mitt sto men jag och Hiba klickade aldrig och kan inte ritkigt förklara för dem som inte upplevt det själva - hon är en fröjd att hålla på med och gör allt för att vara till lags men inget klick mellan oss.
Nu har jag två veckor på mig att gosa med henne innan det är dags för besiktning och lastning till de nya ägarna
två år nu i våras
två dygn gammal
9 juni fick Heze sin fjärde dotter (tredje arabfölet), denna gång är Sokrates pappa
Det blev en käck liten tjej som klarar sig själv
måst ekommer på ett namna som passar damen, de jag hade på lut passar inte...
Heze drog dock på sig livmoderinflammation efter fölnignen och har ännu inte kickat igång ännu - vi som tänkt åka till en "white knight", kanske kan vi åka dit nästa år om Heze fortfarande är fräsch, svårt att säga hur det ser ut ett år senare på de gamla damerna, man får ta det som det kommet. betäckningsbokningen fick jag iaf spara till nsäta år och det var VÄLDIGT snällt!
Hava är nu på väg att böraja filas lite för en vinter som handhäst så nu tränas kommandon som vi legat efter med då jag inte haft så mkt tur med djuren sista halvåret.
foto av mor
foto av Maria Zetterström
Syria och jag letar efter w-sadl som vill passa mer än ett par månader - får hem en nu i veckan jag hoppas passar ett tag (sadel 10 i ordningen köpta och säkert närmare 25 i provade).
foto av Maria Zetterström
Önskar alla på EM i danmark lycka till - nån utav bukarna som är dit?