Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Haha, yeeeha, grattis till framstegen!

--------

Och Neywaz :eek:O_o:o

En annan är ju lite pryd och blir chockad av mindre :D

Slänger in en bild på Plannja, som varit ute på ett pass long- reining med mig. Vi kämpar på, efter några tips fick vi till några snuttar med samlad trav på hängande tygel, men hur det såg ut är en annan femma ...:o

382559_600490303315870_1184247983_n.jpg

Är det á la Piet Bakker?

Skitkul :)

Har bara prövat hans metod i grimma, men det fungerade det också ;) lätt att få till bärighet naturligt.

Annars är/var tömkörning en stor favorit.

Senast ändrad:

Hästarna går på välförtjänt bete, och ungarna kliade igenom liten vit Cilla.

Gissa om det var skönt med knottbitna öron, med små barnafingrar som kliade skönt!

IMG_2351_zpsdb09e6f6.jpg

IMG_2352_zps4cab647a.jpg

En sommarfavvo med bästa W:
48.jpg

18-5.jpg

Njaäeee- är väl ett hopkok av nämnde kille, akademiskt arbete vid hand och Kickan Eriksson ....:D;)

Jag är hopplöst dålig på att vara renlärig, jag tar lite här och lite där och får ihop något som ofta funkar för mig i alla fall ....

Det är som du skriver jättekul, jag skulle gärna hålla på mer med det och får nog ta mig i kragen och gå en kurs! Hittills har jag läst mig till hur jag ska göra och så provat mig fram.

Det räcker väl gott så :)

När jag prövade Piet Bakker-varianten gjorde jag det med en unghäst som aldrig tömkörts eller liknande, och då i grimma.

Fungerade superbra, hur oproffsigt det än låter :), direkt bärighet vilket jag tycker är viktigt, dvs arbeta rätt från början.

Jag kan aldrig tänka mig att Du behöver kurs, fortsätt på Din väg - gå i så fall kurs när Du kör fast, inte kommer längre, dvs de högre skolorna ;)

Härliga bilder allihopa :)

KL: 3 dagar kvar nu tills babyn är beräknad.. Passade på att tvätta lillprinsessan tillsammans med syrran o en kompis medan jag väntar :D

Meciliah_blir_putsad_av_Syrran_o_Robin.jpg

20346_1373579180.jpg

Oj, jobbigt att vara höggravid mitt i högsommaren ... men roligt också förstås!:)

Lillprinsessan är så fin! Blir spännande att följa vad det blir av henne.

Lycka till med allt nu då!!:)

Hahaha, devere, de högre skolorna ... hrmmm, kommer jag så långt att jag får problem med levaden, då ska jag minsann gå en kurs!!!:D:D

*KL*

Idag testade vi nåt nytt med pållan. Vi har ju hållt på i år och dar och tömkört och dragit runt på pinnar osv osv för att vänja henne vid ljud och sånt.. Så idag tänkte jag att "det där däcket som ligger en bit bort, det vore ju nice att dra runt på". Sagt och gjort slängde jag på selen och gick med pållan och hämtade det. Hon fick hjälpa till att dra hem det (fast jag höll också i "dragsnöret" så det skulle släppa direkt om hon blev rädd eller nåt sånt). Hon var superduktig, men tyckte att det var lite konstigt :-). Jag är sååå stolt över finaste Omman.. (och några åsneöron tycker jag inte alls att hon har, faktiskt!)

970256_543931258976065_464851052_n.jpg

/Lavinia och Omman

Gamla däck är jättebra att dragträna med! Kul att hon är så duktig, och nej, inga åsneöron där inte;)

Nu måste jag berätta att min uppfödning Varenne (Alt- Yosefine), alltså son till min älskade Yazz, går EM- kval i Köpenhamn idag, 16 mil.
Han växte upp här, vi red in honom och lät honom starta lite lokala tävlingar i hopp och dressyr, någon fälttävlan, en hubertusjakt, ett hästrally. Han visade från början att han ÄLSKADE att springa i skogen, det var en ren fröjd att rida honom på slingriga skogsvägar! Orädd, framåt, glad, jag blev trött långt före honom.

Charlotte Tillman har ägt honom några år nu och tävlat mycket framgångsrikt i distans. Hon är så duktig och de är ett underbart team de två!

Så- idag är det spännande!!:)

291786_266435950054642_375569200_n.jpg

Åh vad roligt :)

Verkligen lycka till idag och i framtiden :) håller tummarna för Er.

Det måste vara jätteroligt att följa sin egen uppfödning.

Men shiiit så sagolikt vacker hon är, en perfekt ökenprinsessa. :love:

---------

Min stora vita ska ha en eloge för att han agerade lektionshäst på ett föredömligt sätt härom dagen:

Emma1.jpg

Lite bonuskul också att se honom med en normalstor människa på 1,66, blev genast lite tydligare att han är en väldans stor rabarberhäst. :D

Emma4.jpg

Jag sa att hon skulle ta mantag och försöka stå upp i galoppen, jo men hejsan svejsan va bra att det finns någon man att hålla i då :p

Måste uppdatera om Varenne:

Han gick som en klocka, pulsade in jättebra, men i fjärde gaten hade han en tjock sena på höger fram och fick bryta ....

De var det enda svenska ekipaget på 16 mil, och av de fyra som startade i den klassen var det endast en som blev godkänd. Så det var tufft.

Men de har en inbjudan till för- VM om fem veckor, så om det visar sig vara en tillfällighet detta så är de sugna!

Vad kul att du har fött upp en sån fining!!

Jag måste ju uppdatera lite ang Fille med :D
Sista stoet betäcktes för första gången igår, så snaaaaart får jag hämta hem honom! Jag har saknat honom så!!
Hittills är 2 ston dräktiga, båda på första försöket.
Verkar vara mkt strul med brunsterna i år tyvärr, så Fille har mest fått se sparkande dambakdelar O_o

Vad synd, senvarning låter inte kul. Hur går det med Fenix, blir det start för honom? Visst var det C som tränar honom?

För övrigt så var det en del fina svenska placeringar på Köpenhamnsritten, jättekul!!

vilka underbara blider på barnen som kliar hästöron! Sällan man ser så tillitsfulla hästar, men det mesta förändras med knottbett såklart.. ;)

Måste bara fråga, är det en barbackapad jag ser på bild, är du nöjd med det extra "klister" den ger?

Köpte en ny sadel i våras men är inte nöjd med hur den passar, det är en bomlös w-sadel så den ska ju gå att rida in till att passa, men om man då tills dess ska rida med klämmande sadel blir det inget av med det.. Så ett alternativ behöver jag, och min dåliga rygg klarar inte av att trilla i backen, så nu söker jag välpassande "klister" =)

Fö. hade vi just hovslagaren här, och skorna rök på lillponnyn. Utan att delta i barfotadebatten ska vi prova honom utan skor då han bara går som sällskap och marken i hagen är sandig och bra. Håller tummarna för att hans fötter håller sig fina.

Limona, Ffenix är nu hos en ryttare som ska träna och tävla dressyr på honom.
C ville fokusera på Varenne, fick nytt jobb och hade inte tid att satsa på ännu en häst.
Vi får se hur han utvecklas, och åt vilket håll, han är ju ännu så ung.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
4
· Visningar
435
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix