Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Nu vet jag inte... Varför ska du skicka en faktura när hästen får äta mitt delikata gräs??
Jag borde ju skicka faktura till dig :p

neywas: Ja jag kommer ihåg problemen du hade :) Vilken tur att det är lättlärda djur!

KL

Hej!

Nu har jag skaffat min första arab. Ett treårigt sto, inte inriden och inte jättemycket hanterad. Däremot så är hon en väldigt trevlig individ som jag tror kommer bli väldigt bra med lite (eller mycket) träning och tid. Hon kom hem för några dagar sen, så vi håller på att bekantar oss lite med varandra och omgivningarna.

Grattis till arabhästköpet! Alltid jättekul när det blir fler i gänget!:)

Och så vill vi se bilder och få veta stam- förstås!;)

i2ojep.jpg
[/IMG]

Här är hon, jag skickar över henne och så kommer en faktura!

...ok, viss skillnad kanske- men jättesöt liten häst ju!:)

hmmm, du menar jag får tillbaka Pig efter lite gräsätning? Du misstar dig svårt på hennes charm!

Sådär ser min ut på vintern.. Ja fast vit...

/Lavinia, tycker om sommaren när araben ser ut som en arab..

Uppdaterar med senaste..

Fina Prinsessan har lärt sig ta sig ut ur hagen- huruvida hon hoppar eller kryper (med 3 trådar) vette 17, men ut tar hon sig. I helgen hittade stallägarens son henne i trädgården kl 5 på morgonen och knatade upp till stallägaren och väckte henne med orden "Den där vita hästen med öron som ser ut som en åsna är lös i trädgården.."

Min prinsessa har väl inga åsneöron heller. Dessutom är hon den enda vita hästen i stallet så den beskrivningen hade väl räckt??? *surar*

Annars rider vi på för glatta livet, hon har blivit klart rundare på sina nattliga utflykter så nu måste fettet bort.. *suck*

/Lavinia, på väg in i sadelträsket igen.

TS Angelique heter hon, e. Black Turbo u. Alouize.

Bilder kommer. Har dem på fel dator...

Väldigt grön, men väldigt trevlig. Idag kunde hon till o med lyfta alla fötterna, bli ledd i trav och gå förbi två traktorer.... Hon går från klarhet till klarhet. :)

Hahahahahaha, ja, det var ju faktiskt taskigt sagt!! Öron som en åsna ...:D:D

Det är ett litet problem med araberna- att de är så intelligenta! Jättestor respekt för stängsel, absolut, men Yazz lärde sig i vintras att öppna grinden med fyra trådar- när vi kom ut låg alla fyra handtagen på marken och stona skuttade runt farligt nära Pakistans hage. :crazy:
Det hände varje dag i tre- fyra dagar, tills vi kom på att vi måste knyta fast varje handtag med balsnören! :meh:

Tempen, den där lilla runda håriga saken kan jag ta. Har en såndär arabhäst-även-misstagen-för-åsna i utbyte att lämna i hagen, om du har överseende med radikal färgförändring.

Bollarna kan bli en delikat middag. :p

Bjussar på en bild på min polack, Ortero och hans cowboy. Visst är de fina ihop? ;)

tjugohundratretton%20905.jpg

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
4
· Visningar
435
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix