Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

På fredagen är det western trail, på lördagen hoppning och western, på söndagen dressyr och western.

Hela proppen finns att läsa på SAHF:s hemsida.

Så lite så!:)
Jättekul att folk vill komma och titta på ridtävlingarna, vi behöver verkligen promota dem och visa upp att araben kan mer än att vara vacker!

Det blir Båda prinsessorna, måste passa på nu så länge man har möjlighet. Ordnas ju bara 1 utställning/år i Finland så, och i år var det otroligt få anmälningar så utställningen blev nästan inte av..

Vad kul, lycka till!!:)

Vi har ju lite av samma problem här, med utställningar som ställs in pga för få anmälningar. Bollerup ställdes in, och jag vet att det överlag är sjunkande siffror. Dystert.

Vad kul, lycka till!!:)

Vi har ju lite av samma problem här, med utställningar som ställs in pga för få anmälningar. Bollerup ställdes in, och jag vet att det överlag är sjunkande siffror. Dystert.

FEL ATTITYD! Det är bara uppåt vi kan ta oss nu!

KNAPPLÅN

GRATULATIONER till BERNHARD ( Rohara Baccara X Tosca) som idag blev GULD champion i Emerald Trophy, Brecht. som stolt ägare till hans lille röde bror vill jag framföra stående ovationer till ägare / uppfödare Annika Lindhöjd, till Rohara Baccara vars avkommor formligen glimrat på show (Bernhard, Top ModelTemptation och Gladiator) denna helgen och till fina Tosca som hittills producerat bara champions.

Jag saxade mitt inlägg från Fejan- jag är så glad över Bernhard idag! Mycket hästglädje denna helg!

Senast ändrad:

Har inte sett några, men jag vet att fine Sawraan, uppfödare Jenny Norgren, blev unghingstchampion, guld. Ägare Sarah Karlsson.

-----

Till Annika, Cornelia, Tempen m fl som är engagerade i utställning.
Jag hade ett förslag till en tidigare utställning i år att man lyfte fram aveln mer genom att utse bästa fadershingst respektive sto bland alla dem som ställer ut. Just för att lyfta fram aveln och avelsdjuren samt ägarna till dessa.

Idag finns bästa uppfödare, ett jättebra pris, men mitt förslag är att lyfta fram ägarna till de enskilda djuren som verkar i aveln, även om de kanske inte ställs ut just nu.

Baccara måste ju vara en klar aspirant på titeln bästa fadershingst ;) - är så imponerad av hans prägling på avkommor.

Bara ett förslag till Er som är intresserade av utställning/show ;)

Bra ide!
Jag är också allt mer imponerad över Baccara och hans avkommor- alla jag har träffat och sett och hört om har något utöver det vanliga!

Vill nog åsså ha en sån så småningom!:d

Nu ska vi se!

Valack:
1 Sawoy 88,67
2 FLA Kahil 87,16
Valackchampion: Sawoy

Ston 1 år
1 Naples Top Model 90,33
2 SMG Shaheerah 90,17
3 SMG Insahiat 87,33

Ston 2 år
1 WW Gabriella 91,5
2 Enerina 91
3 Bugatti Petite Royal 89,67

Ston 3 år
1 Karbona 92,33
2 BLA Anastacia 92,17
3 TA Keizsha 91,33

Ungstochamp guld: Karbona
Silver: WW Gabriella
Brons BLA Anastacia

Hingstar 1 år
1 KGA Gladiator 91,33
2 TA Kampari 91
3 Pompeji 89,67

Hingstar 2 år
1 Naples Temptation 90,67
2 L Nahhar 90,17

Hingstar 3 år
1 Sawraan 93,17

Unghingstchampion guld: Sawraan

Ston 4-7
1 Psychadelic Magic 91,67
2 AL Aliyyah 91,67
3 WA Shakila 90,33

Ston 8-11
1 TA Karibia 92,83
2 Lenka 92,17
3 Olympos Precious 91,33

Ston 12 år och äldre
1 Lewita 86,67

Stochampion guld: TA Karibia

Fölklass
1 JAS Nifiquaa
e: Magic Magnifique u: Nistraa

2 BLA Kadiwa
e: Magic Magnifique u: WN Kadima

Hingstar 4-7
1 Aria Santino RA 93,67
2 Carwyn 92,17
3 Thee Fifth Element 90,83

Hingstar 8 år och äldre
1 Star Race 91,33
2 Puccini 89,33
3 Black Turbo 88,17

Hingstchampion: guld Aria Santino

Most Classic Head:
Rohara Tsorceress

Bäst i Väst samt utställningens högsta poäng:
Aria Santino RA

2w4k0wn.jpg
[/IMG]

Bidrar med min favvobild från helgen, Eddek o Magic knatar tillbaka till stallet efter väl förrättat värv. Foto Maud Ljungberg

Hon är fin hon. Grattis!

Är Swoy valack?! Jag hade bestämt för mig att jag sett en betäckningsannons på honom i år..?

Nån som har mera bilder från helgens utställning :) Verkar som flera hästar fått väldigt bra poäng, Roligt :)

KL:idag har lillprinsessan blivit verkad, hon skötte sig som den prinsessa hon är, hundskrället fick följa med som sällskap o passade på att rulla sig ordentligt i hästskit så nu är hon nyduschad :D

Nån som har bra tips på var man kan få tag på Snygga visningsträns/halters till bra pris, begagnade eller nya?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
4
· Visningar
437
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Annonsera mera VII