Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Knapplån

Måste dela med mig lite, fick en så himla bra känsla när jag red RucjRucj härom kvällen.

Jag rider lätt och jag rider i en riktig kalle-anka-sadel (inte min, lånar av grannen som tyckte den var kostsam med sina 500 kr i inköpspris, haha, men den är sladdrig och skön tycker Erucj).

hopp4Still+10.jpeg

hopp4Still+12.jpeg

Egentligen var jag mitt uppe i att hoppa men blev bara tvungen att trava runt lite då han kändes stark (i positiv bemärkelse) och bärig som aldrig förr.

Men kors i taket, det har ni rätt i, det här måste vara matchningsrekord för oss, haha.

hopp4Still+14.jpeg

Min blivande dressyr-, hopp- och fälttävlanshäst :love:

hopp4Still+4.jpeg

Jaaaa, satsa på det!!! Heja er!!

Ja, du vet ju att du förmodligen är lika duktig på att matcha som jag ... och lägger ungefär lika stor vikt vid det ....:D:D

Så här slutar det alltid när jag ska vara seriös med hästarna- de upptäcker att jag har godis i fickan ...

1010304_597831546915079_240516813_n.jpg

vad roligt, vilket datum är riks i år?
Jag har anmält mina 2 prinsessor till den finska riksen som går av stapeln 27 Juli, är redan rejält nervös :)

9-11 augusti. Stor arabhästfest med både utställningsklasser och ridklasser. Ska bli mycket spännande!!

Vilka är det du ska visa?

knapplån

Nu tycker jag att det är hemskt trist att utställningssäsongen i Sverige är över strax- jag missade ju hela alltet! Nu får vi hoppas att det blir bättre uppslutning på showerna 2014!!!! Fler shower åt folket!

Ja, det blev ju inte så mycket i år ... Inget Blommeröd, Bollerup inställt ... tur att TurboStar och Arabhäst i Väst kämpar på och gör ett jättejobb!

Bara riks kvar nu, och dit är det ett tag ännu.

Men finns ju så mycket annat skojigt att göra med hästarna, och tävlingar att delta i om man vill det!

Här i byn brukar grannen och jag anordna Stavhultshoppet varje år i början av september. En lokal hopptävling/maskerad/gymkhana på mycket basic nivå men jättekul. Alla hejar på alla, små barn leds runt av sina föräldrar över nerlagda bommar, lite duktigare ekipage hoppar banor på tid.

Ni ser alltid ut att ha så roligt tillsammans! Han är fin din vita. Hur hög är han? :)

Vad trevligt att det ser så ut :p, skämt åsido, min intention är att alla dagar ska vara roliga dagar men jag blir lätt överkritisk mot mig själv och missnöjd ibland men det jobbar jag med.

RucjRucj var 163 cm när jag köpte honom, idag har han en lite mer sansad vinkel på hoven så han är några millimeter lägre nu faktiskt.

Hur hög är din? Han är så "pluttsöt" på nå vis, och klippningen är ju helt overklig, hur går det till?? :confused:

En stor kille alltså! Min är ju en plutt ;) Han är 146 cm och då med rätt hög manke dessutom.
Vi har haft problem med återkommande regnskållor de senaste somrarna. Han lägger tjock päls tidigt när vädret växlar så mycket vilket resulterar i att han blir väldigt fuktig av svett i värmen och då har skållorna kommit som ett brev på posten. Så jag testar klippa ner honom lite för att se om vi kan lyckas undgå regnskållorna i år! :)

Och eftersom han fick vara Bathorse i vintras får han vara Superhorse nu.. :D
67147_10151127032164032_2091351241_n.jpg

Han är väldigt fin, och tuffast i stan med sina som sagt helt overkligt coola klippningar.

På tal om det där Superhorse-märket så kanske du kunde pipa ner till oss i dalarna och märka min också? Han aspirerar nämligen på att bli Superman, se själva:

bloggStill+9.jpeg

H3Still+2.jpg

;):D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
4
· Visningar
437
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix