Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
vilka underbara blider på barnen som kliar hästöron! Sällan man ser så tillitsfulla hästar, men det mesta förändras med knottbett såklart..
Måste bara fråga, är det en barbackapad jag ser på bild, är du nöjd med det extra "klister" den ger?
Köpte en ny sadel i våras men är inte nöjd med hur den passar, det är en bomlös w-sadel så den ska ju gå att rida in till att passa, men om man då tills dess ska rida med klämmande sadel blir det inget av med det.. Så ett alternativ behöver jag, och min dåliga rygg klarar inte av att trilla i backen, så nu söker jag välpassande "klister" =)
Fö. hade vi just hovslagaren här, och skorna rök på lillponnyn. Utan att delta i barfotadebatten ska vi prova honom utan skor då han bara går som sällskap och marken i hagen är sandig och bra. Håller tummarna för att hans fötter håller sig fina.
Precis.
Har alltid haft svårt för renlärighet. De som blint tror på att t ex Parelli (inget ont om specifikt honom, bara ett exempel!) sitter inne med den absoluta lösningen på alla hästproblem.
Dessutom blir det alltid en massa pengar inblandade, och folk blir kända och tjänar sig förmögenheter på sin lära.
Så gör jag också.
Det är verkligen hopkok som gäller, men det funkar för mig och mina hästar. Vi prövar oss fram, allt får ta tid, inga snabb- fix!
Alltid eftergift så snart hästen gör rätt, och efterhand kan eftergiften bli väldigt liten, men den måste finnas där.
Och öppna hjälperna åt det håll man vill att hästen ska, och stänga dem åt det håll man vill att den inte ska!
Är det bara bilder? Ingen film?
Är det bara bilder? Ingen film?
Vilka härliga fartfyllda bilder! Ni ser verkligen ut att gilla det lika mycket båda två! Kan ni inte syssla med BÅDE dressyr och hoppning?