Sv: Arabiska fullblod
Men vänta nu... Matadoren vi pratar om är ju kvintessensen av vad många drömmer om! Svart, arab och ultratypad. Inget av detta är falsk marknadsföring!
Show äe mer exklusivt än ridgrenar, räkna antalet shower i sverige mot antalet ridklasser. Man kan kajka runt friskt på klubbtävlingar månad ut och månad in utan att egentligen det betyder så mycket.
Jag personligen väljer att försöka tävla ett par av mina pållar för att det är så ROLIGT. Jag betvivlar starkt att det betyder pluring i plånkan!
Sluta missunna Svarte Matadoren hans framgångar! Han är en otroligt häftig häat, men med fel och brister som alla andra. Vad som gäller är att man ska känna sitt sto!
Jag är jätteglad att ägarna satsar så stort de gör, de är duktiga och ambitiösa människor. I Sverige behöver det inte alltid vara ett plus.
Det lär väl också handla ganska mycket om marknadsföring och ett smart lanserande av hingsten? Och "den ultimata definitionen av typ", samt färg?
Som sagt, skönhet är i betraktarens öga.
Det har visat sig att araber kan tävla framgångsrikt bland stora hästar, så den stora prisskillnaden mellan dem och halvbloden borde gå att jämna ut med tiden. Det är ju så att priset internationellt på en showstjärna skiljer sig något enormt från priset på en arab som är relativt högt meriterad inom någon ridgren, och det är väl ändå ganska dystert för dem som lägger tid, möda och pengar på att meritera sina uppfödningar ...
Man kan undra hur halvblodsuppfödarna resonerar kring prissättning? Tycker kanske de också att det kostar pengar att bedriva avel och att de vill ha igen lite av det de lägger ut? Är det bara vi arabhästägare som ska vara så innerligt tacksamma för att vi i vår ägo får hysa så fantastiska hästar att vi med ett glatt leende på läpparna offrar all vaken tid, alla våra pengar, all vår energi och allt vårt kunnande och sedan måste stå med mössan i handen och skrapa generat med foten om vi skulle begära 80 000 för en välmeriterad ridhäst?
Men vänta nu... Matadoren vi pratar om är ju kvintessensen av vad många drömmer om! Svart, arab och ultratypad. Inget av detta är falsk marknadsföring!
Show äe mer exklusivt än ridgrenar, räkna antalet shower i sverige mot antalet ridklasser. Man kan kajka runt friskt på klubbtävlingar månad ut och månad in utan att egentligen det betyder så mycket.
Jag personligen väljer att försöka tävla ett par av mina pållar för att det är så ROLIGT. Jag betvivlar starkt att det betyder pluring i plånkan!
Sluta missunna Svarte Matadoren hans framgångar! Han är en otroligt häftig häat, men med fel och brister som alla andra. Vad som gäller är att man ska känna sitt sto!
Jag är jätteglad att ägarna satsar så stort de gör, de är duktiga och ambitiösa människor. I Sverige behöver det inte alltid vara ett plus.