Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra skrivet!
Tror du inte det är så att utställning fortfarande är det som "hörs" mest???
Att de ridna hingstarna inte "syns" på samma sätt? Jag tycker ju ändå att när man pratar med folk om avel så är det oftast poppis hingstarna med bästa utställningsresultaten som räknas till sist, som att många trots allt innerst inne drömmer om den dära avkomman som alla pratar om, som säljs till Saudi... Det är en känsla/tanke jag har...
Jag har ju träffat två hingstar på EM i Österrike som jag tycker är helt fantastiska, varav den ena är visad med full pott på huvud/hals/typ men som samtidigt tävlas i western på EM nivå för araber... När jag pratat med folk om honom så får jag känslan av att han ändå klassas som "ridhingst"... Inte intressant nog, trots fina utställnings poäng...
Jag tycker det är jätte spännande med Bask Afire Bey!
MVH Pernilla
Och Tempen, jag såg en film på Din hingst när en kille var ute och red och det såg hur trevligt ut som helst. Var stolt!
----
Gomir, funderade på detta med ekonomi i avel, tror Du att det någonsin kommer att gå att få ekonomi i avel/hingststation?
Jag tänker som så att med det antal ston som betäcks idag, tror det var 115 om man räknar bort den hingst som betäckt mest och vad jag förstår sålt semin utomlands, så är det en omsättning på 1.150.000:- totalt!!! om man räknar 10.000:- per betäckt sto.
det går jättebra att göra sig en liten förmögenhet på hästar, så länge du börjar med en riktigt stor..