Arabiska fullblod del 2

Vi är igång.. så gått det nu går när man är gravid. Rider mest bara uteritter själv på dom lite äldre hästarna. unghästarna lämnar jag i andras händer..
Har turen att ha en duktig tränare som kommer ut en gång i veckan och rider genom hästarna för ett rimligt pris samt en duktig tjej som tävlat SM i fälttävlan som ställer upp och rider Breeze och några andra duktiga tjejer som kan tänka sig att ta ut dom någon dag i veckan plus en underbar man.. Tror jag är väldigt lyckligt lottad.. :)
12377610_1535117903477324_1492316594913630844_o.jpg

12316307_1532353173753797_6952293927877650139_n.jpg

DSC08678.JPG

Lite OT men:

Saxat ur Ridsports artikel om detta nya med att man måste tilläggsregistrera hästar importerade från ett annat EU land.

Kostnader för tilläggsregistrering:
Svenska Hästavelsförbundet 700 kr
Connemara 650 kr
Islandshäst 500 kr
SWB 800 kr
Svensk Ridponny 650 kr
Travhäst, definitiv import 1875 kr
Travhäst, tillfällig import, per halvår 1250 kr
Arabhäst 2300 kr

:eek::eek::confused:

HUR är detta möjligt

Senast ändrad:
Lite OT men:

Saxat ur Ridsports artikel om detta nya med att man måste tilläggsregistrera hästar importerade från ett annat EU land.

Connemara 650 kr
Islandshäst 500 kr
SWB 800 kr
Svensk Ridponny 650 kr
Arabhäst 2300 kr

HUR är detta möjligt

Det är ju arab, så vi ska väl vara glada att det inte kostar det dubbla, och att det inte är en förseningsavgift på 10 000...

Det är ju en araaaab!
;)

Lite OT men:

Connemara 650 kr
Islandshäst 500 kr
SWB 800 kr
Svensk Ridponny 650 kr
Arabhäst 2300 kr

HUR är detta möjligt

Idag fick finast Omman trava hela 5 minuter med ryttare på :-).

Omman blev så glad att hon gjorde ett litet lufthopp och pep - det har jag aldrig hört henne göra förr :-)

Våra lugna, snälla sällskapshästar hade också vårkänslor, speciellt sambos medryttartinker; han ville alls inte trava utan skulle helst galoppera och bockade flera gånger. Sjukt stolt över sambo som satt kvar, trots max 3 timmars sömn i natt och dessutom barbacka.

Imorgon blir det AR-träning - perfekt träning när man ska igång igen!

/Lavinia

12391815_936402683062252_1118064725852680032_n.jpg

Ja, är det inte märkligt att de får vårkänslor innan jul....! Men vi har typiskt midsommarväder här, 9-10 plusgrader och regn, så det är inte konstigt om det slår runt lite bland hormonerna....:crazy:

Vem har du som ar- tränare? Jag tycker mycket om den sortens ridning och tränade en del med Yazz och Kanoria och har också varit iväg med Plannja på en sådan träning. Fast nu ligger det nere.

Hej!

Finaste Omman skötte sig som vanligt superbra idag, bara matte som måste lära sig rida :-). Skönt med lite skrittjobb barbacka på ridbanan, Omman ville allra helst springa dock :-)

Jag rider för Suzanne Cewe, om det säger nåt. Trivs jättebra med henne.

/Lavinia

Ja, är det inte märkligt att de får vårkänslor innan jul....! Men vi har typiskt midsommarväder här, 9-10 plusgrader och regn, så det är inte konstigt om det slår runt lite bland hormonerna....:crazy:

Vem har du som ar- tränare? Jag tycker mycket om den sortens ridning och tränade en del med Yazz och Kanoria och har också varit iväg med Plannja på en sådan träning. Fast nu ligger det nere.

Lite OT men:

Connemara 650 kr
Islandshäst 500 kr
SWB 800 kr
Svensk Ridponny 650 kr
Arabhäst 2300 kr

HUR är detta möjligt

Det är vad en import kostar att registrera för att få FA nummer och det har varit så under lång tid. Det motsvarar ungefär nyregistrering.

Det är vad en import kostar att registrera för att få FA nummer och det har varit så under lång tid. Det motsvarar ungefär nyregistrering.

Min fråga återstår: HUR är detta möjligt? När man jämför med de övriga rasföreningarna ser man vilken hutlös skillnad det är. Vet du hur man motiverar detta?

Min fråga återstår: HUR är detta möjligt? När man jämför med de övriga rasföreningarna ser man vilken hutlös skillnad det är. Vet du hur man motiverar detta?
Vet du att jag har ställt precis den frågan till Registraturen, vad de grundar sina avgifter på öht, vilket de inte kunde presentera. Jag skulle tro att siffrorna är gripna ur luften. Ungefär som jultomten - ett uns av sanning och mycket hittepå.

Vet du att jag har ställt precis den frågan till Registraturen, vad de grundar sina avgifter på öht, vilket de inte kunde presentera. Jag skulle tro att siffrorna är gripna ur luften. Ungefär som jultomten - ett uns av sanning och mycket hittepå.
Det finns en förklaring på ARABs hemsida, om man är intresserad.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka