Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj så fin! Vad skönt att han repade sig!*KL
Länge sedan jag var aktiv på buke...Arthur fick fång på betet sommaren 2017 stod på boxvila 7månader och sedan så sakterligen kom han igång igen, nu är han 21år gammal och finare än någonsin min fina, vi har flyttat till nytt stall med helt underbar omgivning och ridvägar, dessutom har vi skaffat en ny liten arabprins till dottern Emirek f 2013 e.Ekemir ue.Kulak
Visa bifogad fil 24631
Visste jag välOj så fin! Vad skönt att han repade sig!
Jag har kvar den lilla araben Galishimo, vi har hängt i över sju år nu.
Oj så fin! Vad skönt att han repade sig!
Jag har kvar den lilla araben Galishimo, vi har hängt i över sju år nu.
*KL
Länge sedan jag var aktiv på buke...Arthur fick fång på betet sommaren 2017 stod på boxvila 7månader och sedan så sakterligen kom han igång igen, nu är han 21år gammal och finare än någonsin min fina, vi har flyttat till nytt stall med helt underbar omgivning och ridvägar, dessutom har vi skaffat en ny liten arabprins till dottern Emirek f 2013 e.Ekemir ue.Kulak
Visa bifogad fil 24631
Har sett Emirek i några FB grupper tror jag, han är så fiiiin
Hur går det för er? Jag minns det som att du fick kämpa mkt med honom?
Ni som kan gamla araber: Kan det vara rimligt att min farfar sett Jager på 40- eller möjligvis tidigt 50-tal?
Han vistades yrkesmässigt (militär) i norra Västergötland och ibland Närke eller Småland.
Jag har tidigare tagit en del av hans historier om hästarna med ett par nypor salt (hur troligt är det tex att han skulle kunna känna igen just en arab om det nu påstods vara en sådan), men nu när jag nystat i arvet verkar det som att det mesta faktiskt inte varit några vidare överdrifter och hur mycket jag än hade önskat det finns ju inte gubbskrället längre kvar att fråga. (Hade han levt hade jag tagit ut ledig en månad och bara lyssnat på historier från 30-talets husarövningar, jag hade inte vett att uppskatta det när jag var yngre...)
@Oh_really hu vad du kämpar....många hade gett upp. Men så bra att det går framåt!
Mina ambitioner för 2019 är med Moona att vi ska komma ut på dressyrtävling igen o försöka rida med godkända poäng. Är trött på att harva runt i 58% träsket och tycker vi borde kunna bättre.
Unghästen fyller 3 nu i vår o jag ska komma igång ordentligt med honom o förhoppningsvis sitta upp i höst. Min första unghäst, så det är väldigt nytt och kul för mig.
Vi siktar på att förbättra allt Moona har ganska korta och markbundna gångarter, hon trippar runt o gör det hon ska men det blir liksom 6 eller 7 poäng på allting från den icke-imponerade domaren, sen gör man alltid något mindre bra så att man får en 4:a eller 5:a och har man legat hela ritten o balanserat på 60-65% halkar man lätt ner. Sen är det så att ibland "dör" hon på banan, jag måste komma på en ridning som kommer åt det.
Har börjat träna för en ny tränare som hjälper mig att få upp henne från bogarna o få lite mer balans i det hela, o som hjälper mig att jobba med min sits, o det känns som om vi är på rätt väg.