Spånar vidare bara
Jag har vissa individer som jag personligen inte skulle linjeavla på, om det inte var väldigt långt bak. Ett sådant exempel är Magnum Psyche. Han har gett en hel del bra, men jag gillar inte riktigt honom i sig, om ni förstår hur jag menar?
@Aliah
Jag tycker det är svårt att tipsa om hingstar när jag inte vet så mkt om stoet. Visst har jag sett mkt bilder, men den som känner henne bäst är ju ändå du
Ska jag rekommendera hingstar "bara sådär" annars så är det lätt att jag bara räknar upp hingstar som jag tycker om.
Men jag gör ett försök iaf. Jag kommer då göra lite antaganden som kanske inte stämmer, eftersom jag som sagt inte har sett henne. Tex så skulle jag vilja bättra på hennes typ, samt så känns det viktigt att hingsten har en kort stark rygg.
Jag hade tipsat om Zonyx om det bara var ryggen och ridbarhet du ville åt, han har ju dessutom lång fin hals och verkar trevlig av det man får se på videor. Men för mig så känns det inte som att han har nedärvt sig så starkt som jag hade önskat, framförallt när vi pratar typ. Men nu har jag ju bara sett fölbilder på hans avkommor, så egentligen kan jag inte säga så mkt. Men det är en hingst som jag skulle hålla span på!
HLA Cheval är oxå en hingst jag tycker mkt om! Typad, stor och rör sig bra. Har fått en del avkommor i år och han verkar producera väldigt jämt av det jag har sett. Det är ju dock hans första avkommor, så vill man köra på säkra kort så kanske man ska ta en som har vuxna avkommor? Personligen så går jag på magkänslan ganska mkt! Och jag tror att de kommer bli bra, men precis som Filles avkommor så tror jag att de behöver tid att mogna, säger min magkänsla alltså, inte fakta på något sätt!
Sen vet du ju att jag garanterat hade tagit min egen hingst till Breeze, men det finns vissa reklamregler att ta hänsyn till här, så vill du veta mer om honom så skriv på FB istället
KL
Fille har gått och betäckt hela sommaren, och nu verkar vi vara klara! Så idag kom ET och klämde och kände igenom honom. Tanken är att jag ska sätta igång honom mer ordentligt om nån vecka, och vill då ha klartecken.
Lite spänd i Si-leden, men inga låsningar, så där gjorde hon lite övningar och använde lasern. Sedan var han öm i käken, något som jag har misstänkt ett tag nu. När han gäspar och har grimma på sig så kastar han upp huvudet. Även där använde hon lasern och han stod och gäspade såååååå nöjt sedan! Säkerligen uppemot 10 ggr på kort tid!
Hon tyckte att det var anmärkningsvärt att han var så himla fin i nacken och överallt, och ändå visade så tydligt att käken var ett problem!
Nästa roliga grejj är att Pontus troligtvis är såld nu! Handpenning är lagd och besiktning är gjord! Han kommer till en person som vill satsa på dressyr med honom, så det känns riktigt bra! Han ska där få bli valack!