trådkapa på du bara! Är inte heller ett dugg kunnig inom exteriör eller stammar. Vet bara vad jag dreglar över, vad jag gärna skulle vilja rida och vad jag klarar mig utan. En liten basic kunskap om exteriör har jag, men resten är bara känsla. Jag tittar på min tant och ser att det mesta hänger på mentaliteten ändå. Det hade ju inte skadat att få liiite hjälp av en fördelaktig uppbyggnad.
Vad roligt att du kör in honom med! Det gjorde jag för nåt år sedan och har aldrig varit stoltare än när jag kunde köra ut på en mystur ensam i snön! Jag gjorde som du och letade reda på gamla hederliga grejer till inkörningen. Så hon kördes in i farfars gamla kyrksele för nordis. Men den hade hänggt i 40-50 år, så när det kom till att dra saker så uppgraderade vi till en ny bröstsele.
Men har du gjort det flera ggr gissar jag att dina grejer är ngt nyare än krigstiden
den ser mkt modernare ut!
Dock så kunde jag med bröstselen dra farfars gamla (den allra minsta, och bara en) timmerkälke, och det blev hennes premiärturer och våra mysturer i skogen medan jag revoverade rockarden färdigt. Tyvärr blev det inte så mycket kört i rockard innan vi flyttade, och den fick vi inte med oss.
Så den lade jag 7X mer tid att renovera än att använda! Men den står kvar hos mina föräldrar ifall jag skulle flytta närmare igen!
Faktiskt smorde jag undan selen idag. Den får inte plats i sadelkammaren på något bra sätt, och det känns inte helt säkert att ha den där pga den verksamhet som bedrivs i stallet dagtid. Så den får bo under soffan!
På hemmaplan går det förövrigt sådär. masserade fröken igår och red på ridbanan igen imorse. Hon hugger i luften åt sidförande skänkel och har öronen slickade bakåt och helt sänkt rygg i galoppen. Tog av sporrarna (som jag använder pga min reumatism) och hon blev bättre sidförande men inte i galoppen. hon "tappar" bakbenen i traven ibland likt patellaupphaknin i lightversion. Allt detta är totalt motsatt mot den häst jag har i skogen, där är det framåt, öronen spetsade och MASSOR avv ryggaktivitet i galoppen! -Såpass att jag nästan rullar bakåt i galoppfattningarna! Min kompis i stallet hade sett henne halta i traven i hagen i förrgår, och jag vete inte vad jag ska göra med allt. Hon är ju fortfarande inte färdigrehabad från sina ryggproblem, så tillbaka till skogen blir det. antar att jag får se vad som händer där och ta det därifrån. Jag vill ju bara att hon ska bli frisk nu och bli sitt gamla, pigga, glada , busiga jag igen!!
Är så frustrerad över allt just nu, inget fungerar som det ska.
Bedriver tiden med att planera mitt drömstall - i mitt fall med egenbyggt active stable lösdrift.
Vad skulle ni inte kunna vara utan i ett drömstall/ älskar i det stall ni står i nu?